Nu var det länge sedan man gjorde någon update här, ber om ursäkt för det men det har ju hänt både en & två saker. Saker och ting har dock hamnat på plats men lider av platsbrist ändå. Planerna på ett tåg i den lilla Danska staden av plast har lagts på is, dock har frun i huset sagt att vi eventuellt får bygga ut men det är nåt jag icke tror på, möjligtvis flytta så jag får en källare att gå loss i.
Sagt och gjort det förra "Legorummet" har bytts ut till ett annat rum (likaså fruns egna rum och sovrummet, därav tidsspannet på uppdateringen av tråden) och layouten av "Los Ingeles" som min lilla Legostad heter. Dessutom så har man ju en liten "nerd corner" med dator(er) och annat livet kräver (En säng). Här är iaf lite bilder och en genomgång. Lakanet som är på "bordet" där allt står är från Ikea och heter Ullvide (färgen är Grå)

Så här ser det ut när man kliver in i nerdvana, aka Lego Rummet. Ett ständigt hav av klossar i någorlunda ordning och med en liten bygghörna med allt för många projekt igång samtidigt, en säng och en dator. Under kortsidan där det byggs (för lite med för mycket) så finns det mest som kan behövas inom lagom avstånd. Födelsedagspresenten från frun i huset ligger än så länge oöppnat då jag lär ha lite grönyta för att kunna placera ut lite clownerier, glassförsäljare och lattjo saker för invånarna i "Los Ingels" (fyndigt, eller hur) att härja runt och tugga på.

Taget från andra ändan av rummet och där under kortsidan kan man skymta "kloss-konkaven" där alla bitar finns och även någon möbel inköpt för en billig peng på ta-till-var där bitar, kartonger, byggbeskrivningar, pågående projekt och annat böös ligger (både inne i och ovanpå). Katten Alfons tycker att det är helt förträffligt att ligga uppe på skåpet då jag inte har någon kontroll om det kan finns saker för honom att rota runt i och eventuellt kanske äta upp så man får lite smått panik när han ligger där. Bättre där än att han är uppe på bordet och kör sina "Catzilla" race.
Hyllplanen från byrån där allt diverse-jox ligger har jag använt att ställa sortiments-skåpet där det mesta Legot förvaras som kan köpas billigt på Biltema

Där inunder bordets fotända finns som sagt prydligt sorterade klossar baserat på sort, ej färg. Nu är det dåligt med moc'andet men det hoppas jag tar sig så småningom. I den vita kartongen ligger lite utav technic legot som en vacker dag förhoppningsvis ska bli nån GBC mini-loop modul.

Gammalt möter nytt och sen hivar man in något extra. I detta fall två gamla set som fått återse dagens ljus ur den röda gamla lego-lådan från barndomen. En gammal brandstation och en gammal Shell-mack (som egentligen inte är placerad på rätt basplatta) och vem står inte där och ska ha diesel eller varför inte kanske lite rapsolja (för sådant drivs alla bilar av i min Legostad, så det så) till nån hemsk uppfinning om inte en av alla favoriter från The Simpson, Professor Frink.

Gammalt och nytt som sagt, där intalar jag mig att någon har fått ett paket (Bricklink ?) med ett fungerande Lego Postnord med nåt skoj i medans det är barnkalas på granngården, Emmet (med flickvän) huserar på andra sidan med sitt skrotupplag men bortom det hörnet finns mer...

Gillar som sagt att spexa till det lite, fick tre Disney minifigs i födelsedagspresent och i en av påsarna låg Joakim Von Anka med inte bara en peng utan två i påsen han låg i. Har en behövande i staden (med träben och allt) och där får Joakim Anka i min lilla värld dela med sig lite då han är på väg från Banken tog ut en slant extra i bankomaten för städaren blockerat dörren (oklart varför men det har nog med kassaskåpstjuven på taket att göra)