Eget bygge/MOC: Soltown - Min stad med video

Startat av Mikael Sol, 21 Januari 2020 kl. 20:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Okej, jag erkänner. Jag har varit borta från Swebrick för länge.

I alla fall, jag har startat en dedikerad Youtube-kanal för mitt byggande. Just nu är det mycket fokus på min Legostad Soltown.

Här är en översiktsvideo där jag försöker gå igenom det mesta kring hur staden ser ut i januari 2020.

Tänkte posta mina kommande videos i den här tråden, om det är okej. Ska kolla upp reglerna bara ....

Hoppas att allt är toppen med er, kära AFOLs!

Magnus den store

Blir ju väldigt nyfiken på vad det är för "explicit content" som du har.

Citat från: Mikael Sol skrivet 21 Januari 2020 kl. 20:03
Tänkte posta mina kommande videos i den här tråden, om det är okej. Ska kolla upp reglerna bara ....

Varför skulle det inte vara okej?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Mikael Sol

Mikael Sol

Vi sitter väl alla med en massa gamla Lego-datorer vi inte vet vad vi ska ha till?
Men de är ju så balla!

Jag bestämde mig för att bygga en butik som säljer gamla datorer, helt enkelt. (och så visar jag upp den där presentboken från Jurassic World-filmen som det var 50 % rea på ...)

Mikael Sol

Här är ett kul hus jag byggde för att dölja eluttaget. Löste det genom att göra fasaden som en lucka jag kan öppna och stänga.

Valthornet

Mikael Sol

Citat från: Valthornet skrivet 24 Januari 2020 kl. 13:27
Satte du disclaimern pga COPPA?

Jo. Har sett andra göra liknande, exempelvis Retroblasting. Förhoppningsvis hamnar vi snart i en situation då det är tydligare vad man får och inte får göra när det gäller innehåll för vuxna. Vi lever ju i en tid då leksakssamlande och TV-spel etc är fullt accepterade som intressen för vuxna, så vi borde få göra filmer utan att straffas för fel Youtube gjort.

Mikael Sol

Hur är läget, AFOLs? Hoppas ni har en härlig helg!

Här är mitt senaste bygge, en blomsterhandel! Utgångspunkten var de rundade gamla fönsterbitarna som fick sätta tonen för hur formen på bygget skulle bli.

Mikael Sol

LEGO älskar ju att lägga till kaffemuggar i sina sets. Men var köper egentligen minifigurerna alla dessa muggar?
I Soltown finns det nu en muggbutik!

Mikael Sol

Det kommer ju ett gäng nya ubåtar från LEGO i sommar, men här har jag byggt ett kontor till den lokala firman som utforskar de djupa haven. Trevlig helg, kompisar!

Colligo

shrimp shack, shrimp shack, SHRIMP SHACK!

Tack för mycket trevliga filmer. Blomsterbutiken vart mycket tjusig

Mikael Sol

Tack!

Ja, alltså även de med engelska som modersmål verkar ha svårt att uttala Shrimp shack, men kul är det! Sex laxar i en lask lask!

Mikael Sol

Lite annorlunda video idag, då jag visar på ett IKEA-hack jag gjort för att skapa en upphöjd plattform i min stad.
Byggde även om min juicebar litegrann!

Mikael Sol

Hoppas att er vecka har varit toppen!

Här är dagens video, där jag adderar en baksida till LEGOs officiella museum från 2013.

Teabox

Citat från: Mikael Sol skrivet 26 Januari 2020 kl. 10:24
LEGO älskar ju att lägga till kaffemuggar i sina sets. Men var köper egentligen minifigurerna alla dessa muggar?
I Soltown finns det nu en muggbutik!

Kul idé. Gillar även hur järnvägen får bli en shopping-gata :)