[MOC] Algus anfaller en borg i Kaliphlin

Startat av Gideon, 18 December 2015 kl. 15:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

En liten borg i den frodiga Arkbri-dalen i Kaliphlin anfalls av en styrka av Algus, en uråldrig ras som vaknat uppe i de djupfrusna vidderna norr om Mitgardia. De befaller över en iskyla som inte ens Kaliphlins tropiska hetta verkar kunna rå på...

Detta är mitt andra bygge till utmaningen "The Frozen Beyond" i Guilds of Historica, på Eurobricks. (Så skyll inte den uppenbara Game of Thrones-likheten på mig ;) )
Förra bygget var Isorm i öknen

Växtligeheten utanför porten har frusit och vissnat när isbesvärjarna gjorde sitt jobb.

Motstånd verkar lönlöst...

...så vissa försöker andra alternativ till att fortsätta slåss.

De flesta soldaterna har redan stupat.

Fler bilder:

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

ByggareDan

Det blir ju o säga som vanligt: Snyggt bygge!
Det märks att Tan är din färg.
Det vita o translightblue gör sig riktigt bra som kontrastfärg.

/ByggareDan

Sockerbit

Säger också snyggt bygge! Fint med lite Sandgrönt också.

footos

Härligt bygge! Alltid lika spännande att se.

robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Majkel

Snyggt! Bra gjort att få in så mycket "skräck" i en bördig och vacker miljö.

dalle

Snö i sandlådan.  :)
Min favorit av bygget är överdelen av tornet.

jalex

Mycket snyggt bygge och fint fotat! Färgerna matchar fint.

Vore intressant att se "bakom kulisserna" ser ut när du fotar, ljuskällor och liknande.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

lingonfil

Jag gillar att bottenplattan är av jord och att du t o m gjort textur i jorden. Den mossiga/mögliga segmenten vid växtligheten är också verkligen spot-on. Jag visste inte ens att 98283 kom i sand green.

Sen måste jag kommentera den "nakna" raden studs under kupolerna. Det är sällan man säger NPU om en 1xX plate, men det är det verkligen. =)

Gideon

Tack för kommentarerna! :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Tuben

Mycket vackert bygge :) Jag gillar uppställningen av minifigsen, att det ser ut som ett stort kaos, men samtidigt ser organiserat uppställt ut :)
Gud älskar både dig och mig och vill leva med oss, Bibeln Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16 http://www.bibeln.se/las/2k/joh#q=Joh+3%3A16

byStfn

Supersnyggt! Skulle lätt funka nästan rakt av som ett GoT-bygge som du nämnde!

Magnus den store

Snyggt, väldigt mycket 'vuxenfärg' i det här bygget. De där bitbyggda dörrarna går inte av för hackor (eller så är det precis vad som hänt). Är det skate-hjul till gångjärnen?

Det går inte att klicka på en av bilderna.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Sollan

Snyggt! Gillar kontrasten mellan isen och grönskan

dalle

Grattis!! Såg att du vann någon sorts tävling på Eurobricks med detta bygge.
Du vann visst dubbelt då även din vita snabel i sanden segrade i en annan kategori.