Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Isorm i öknen

Startat av Gideon, 15 December 2015 kl. 02:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Märkliga saker händer runtom i Historica just nu och ryktet gör gällande att det är orsakat av att en uråldrig ras kallad Algus har vaknat från sin slummer någonstans bland de djupfrysta vidderna norr om nordriket Mitgardia.
Något som verkligen inte är som det ska är att diverse varelser från denna kalla nord har setts långt söderut, så någon form av okänd men stark magisk kraft verkar vara inblandad...

Bättre fly än illa ätas upp.

Isormens kalla käftar.

Hela bygget.

Mitt första bidrag till utmaningen "The Frozen Beyond" i Guilds of Historica, på Eurobricks. Fler delar kommer!
Edit: Nästa del är klar! Algus anfaller en borg i Kaliphlin

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Odidoma

Snyggt bygge men jag älskar den första bilden, perfekt fotat och perfekt känsla, grymt komponerat! lycka till i tävlingen.

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

dalle

Snyggt byggt. Du har tagit dig an en svår uppgift att få något så fruset som en stillbild på lego att se ut som en uppstormande orm.
Eller tolkar jag det fel att det är en mask som kommer fram. Är det en storm så skulle det synas mer på marken  kring foten av stormen. Ett oortodoxt förslag är att virvla ut vita och tan round plates runt foten. Vet inte om det blir bra eller krystat.
En annan fråga var är kamelerna. ;)

Odidoma

Jag trodde också först att det skulle vara isstorm, att s och t hade fallit bort men sen insåg jag att så inte var fallet, jag misstänker att Gideon syftar på något sånt här:

Jag antar att kamelerna är i isormens mage.

dalle

En orm är det. Skulle ändå må bra av lite stökiga round plates där ormen kommer fram.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 15 December 2015 kl. 04:04
Snyggt bygge men jag älskar den första bilden, perfekt fotat och perfekt känsla, grymt komponerat! lycka till i tävlingen.

Instämmer!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Snyggt, gillar också det första fotot mest!

Skafte

Som hämtat från Hobbit Dune korsat med Frozen!

Peter S

Hotet från underjorden XXIV... ;D

Gideon

Jepp, det hade helt klart varit bättre med lite "lös sand" runt ormen, men blev inte riktigt nöjd med mina lama försök till det så då fick det bli så här eftersom jag ville "fota undan den". Men till Halmstad kanske man skulle ta och förbättra den :)
Flickr   Instagram

Tektor

Riktigt läcker!
Jag är så impad över hur du använder spelet mellan knoppat och oknoppat för att få fram rätt textur (både på marken och ormen).

footos

Du kan få fotografera mitt skräp om du får tid över ( eller lära mig) Snyggt klossatt och fotograferat!

Gideon

Citat från: footos skrivet 18 December 2015 kl. 23:12
Du kan få fotografera mitt skräp om du får tid över ( eller lära mig) Snyggt klossatt och fotograferat!
Kan gärna ge dig lite självlärda tips om du vill, men jag tror att de flesta som fotograferar lego är överens om att det går att ta rätt bra bilder oavsett kamera bara man har bra ljus och en neutral bakgrund. Jag använder indirekt blixt, men det funkar lika bra eller ännu bättre med att fota utomhus en mulen dag tror jag. Bakgrunden jag har här en rullgardin från Ikea, som det tyvärr pga omild förvaring börjar bli lite veck på så att den inte ger den mjuka fina gradient som den gjorde när den var ny. Men de är så billiga (bara 100-200 kr) så man kan ju köpa en ny om den blir allt för ful, jag har redan köpt vit, grå och svart.
Flickr   Instagram

footos

Rullgardin har jag faktiskt inhandlat, ska öva lite under julen tänkte jag.
Tack för tipsen.  :)