Författare Ämne: [MOC] Sanatorium-huset - Work In Progress  (läst 699 gånger)

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Passionerad nybyggare med perfektionistiska drag.
  • Antal inlägg: 1 582
    • Bricks by Stfn (youtube)
[MOC] Sanatorium-huset - Work In Progress
« skrivet: 13 april, 2019 Kl:23.21 »
Sanatorium Förlag är ett fantastiskt serieförlag tillika mina vänner och när det frågades om jag skulle kunna bygga en kopia av deras logotyp-illustration (ritad av amerikanen Rick Geary) så tände jag till på idén direkt!

Det är en utmaning att omsätta en stiliserad platt illustration till ett fysiskt bygge men jag började så smått en mindre produktiv timme i måndags.

Efter ett tag så började jag fundera på hur verkligen huset såg ut i skuggsidan och en mer logisk version gjordes med fler fönster och detaljer som inte syntes i illustrationen.

Efter att ha haft proportionsproblematik med att använda de befintliga 1x2x2 window så gick jag över till att snotta. Men då dök det upp lite andra problem som jag fick lösa med en del SNOT. Här blev det ett okej från "kunden" som visade sig vara lika petig som jag :)

Slutligen gjorde jag klart en inte helt lyckad bottenplatta som eventuellt kommer justeras och beställde bitar. Jag har valt att lämna byggandet av lamppost och träd till en fribyggs-session när jag bygger klart den i plast.

Istället för att jobba med annat den dagen så började jag leta bitar i studion och hittade en mugg 1x2 masonry brick i LBG som direkt började staplas på och snart var jag igång, bara en dag efter jag gjort skissen! (det är ovanligt för mig!)

(fler bilder kommer inom kort på det verkliga bygget)
« Senast ändrad: 13 april, 2019 Kl:23.50 av byStfn »

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 7 047
SV: [MOC] Sanatorium-huset
« Svar #1 skrivet: 13 april, 2019 Kl:23.29 »
Mycket snyggt och jag tycker du har lyckats mycket bra att fånga det viktigaste! Helheten är ibland viktigare än detaljerna!

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 1 280
SV: [MOC] Sanatorium-huset - Work In Progress
« Svar #2 skrivet: 14 april, 2019 Kl:10.15 »
Snyggt.   Lite lätt lagom creepy hus :P
Lego är avkoppling.