Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOC April 2019 - Arbetstråd

Startat av andreaseldh, 02 april 2019 kl. 14:55

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh


Myko

Nya trådar som skapas under Egna byggen / MOCs är automatiskt nominerade till Månadens MOC.

För att manuellt nominera ett bidrag, välj "Citera" på inlägget och kopiera texten, klistra sedan in den i ett svar i den här tråden.

Det sparar mig också massor med tid om ni bifogar den bild ni vill ska synas på framsidan som en bilaga (attachment) till inlägget.

Jesperrydhog

#2
Citat från: Jesperrydhog skrivet 30 mars 2019 kl. 02:57
Var segis om den hära stora Tankbilen. Den ska utövas Laholms tankbil 255-8040.  Pump 3000 L/min
Vatten 12 000 l skum 800 l. Jag känner mig inte riktigt helt nöjd än. Men ändå har jag försökt med att bygga upp den.
Ser hyfsat ut ändå. 😢 :) ;)
Om gjort Tankbil 255-8040. by Jesper Rydhög, on Flickr.Ombyggd tankbil 255-8040. by Jesper Rydhög, on Flickr
[/quote

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 30 mars 2019 kl. 14:22
Nu är nästan våren här. Hoppas inte att Lego city egna brandsoldaterna har det för mycket jobbigt när allt kommer omkring när det gäller Mark och skogsbränder? Om dom måste så måste dom göra det då ??? :) ;).Släcker fotfarande. by Jesper Rydhög, on Flickr.


o0ger

Citat från: o0ger skrivet 16 april 2019 kl. 09:33
För att skydda den ömtåliga terraformade atmosfären på planeten Hera har man sedan länge förbjudit andra frakttransporter än de som går genom rymdhissen. Detta var också ett bra sätt att få stopp på smuggling och andra olagligheter. Det dröjde dock inte många år innan smugglarna upptäckte att Heras luftrum inte var så väl bevakat, och resurser saknades för att stoppa denna typen av handel. Därav beslutade man att utöka tullens befogenheter och resurser. Numera är Heras tull en styrka med tyngre beväpning och mer resurser än polisen.

En av tullens vanligaste hjälpmedel är Pulsar LH88 Light Support Craft. En liten, smidig och tungt beväpnad skyttel som de flesta smugglare gärna håller sig långt ifrån.


Pulsar LH88 Light Support Craft by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Detta är mitt bidrag till New Elementarys tävling Build & Fix som gick ut på att försöka bygga något kreativt med en eller flera 43979. Jag beställde sex stycken och började kombinera dem på olika sätt. I gillade formen jag fick genom att sätta ihop dem stud-mot-stud. Sen började jag bara trycka dit bitar på utsidan och detta blev resultatet. Det är två 43979 i varje motor och två st i cockpiten.


Pulsar LH88 Light Support Craft by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

crowwlime_

Citat från: crowwlime_ skrivet 18 april 2019 kl. 16:33
Ett tvåplans LEGObutik komplett med PAB-vägg, bygg din egna minifig, displayset, lifesize minifig, klosshav mm. Som en del i LEGOs miljötänk är all el butiken behöver producerad på taket. Oljepannan i källaren är således borta, men skorstenen fick vara kvar ev rent estetiska skäl.


Mitt första Hus-MOC. Tog lång tid att komma till skott, stötte på ett par problem ganska tidigt. Så jag körde fast, beställde bitar, och gick och grubblade ett par veckor. Bestämde mig häromkvällen att jag skulle lösa problemen innan jag fick gå och lägga mig.
Sagt och gjort, och det flöt på såpass bra att jag blev helt klar kvällen natten efter.
Det enda jag saknar nu är belysning.






//Kråkan

pehter aka ibbe

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 23 april 2019 kl. 21:52
John Deere 4020 tillverkades mellan 1963 - 1972.
Med en effekt på nästan 100 hästkrafter och en helt ny växellåda som gick att växla utan behöva koppla blev det en succe med runt 200000 traktorer tillverkade.

Anledningen till att det bliv en jänkare är att jag tänkte få ihop ett bygge till svågern som använder John Deere i lantbruket, lite nyare dock.


JD_4020_24 by Pehter Abrahamsson, on Flickr

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Clarmo

Citat från: Clarmo skrivet 12 april 2019 kl. 16:54
Nu är jag äntligen klar. Bygget påbörjades i september/oktober förra året och sista biten sattes på plats i början på april. Det är många bitar och timmar som gått åt.

Bygget mäter 102 cm på bredden, 58 cm på djupet och högsta punkt är 56 cm. Den delas i sex delar så den kan transporteras  :)

Denna ödsliga plats ligger någonstans nära den okända delen utav galaxen. Det finns en liten grupp Impiriesoldater på plats men den egentliga makten här tillhör egentligen någon annan. Här, runt marknadsplatsen och själva "borgen," träffas människor och aliens från de närliggande bosättningar och planeter.










Godtfred

Citat från: Godtfred skrivet 28 april 2019 kl. 21:01
Ett numera klassisk bild. Första avbildningen av ett svart hål. Kalla det för bild eller fotografi kan diskuteras. Teleskopet som användes (Event Horizon) var aningen större än den som Katie Bouman håller i på bilden.


Messier 87 Black Hole
by gonkius, on Flickr

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

#11
I April publicerades det hela 40 nya byggen! Man skulle kunna tro att det hände något i helgen som medlemmarna byggde inför!

  Denna månad utser vi mattrix med [MOC] Glassbil och dinosaurier till månadens bygge.

Mattrix har översatt ett tankeväckande konstverk av Simon Stålenhag till LEGO till ett fantastiskt atmosfäriskt bygge.

 

- Månadens MOCs -

                                                                             

andreaseldh

Länken går fel när man klickar på bystfn:s sanatorium.

Myko


mattrix

Tackar så mycket för utmärkelsen. Det känns oerhört hedrande att lyftas fram i ett sällskap med så många otroligt duktiga lego-byggare!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.