Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Jag är beroende av Lego så jag köper överallt 😂

o0ger

Citat från: Boathill skrivet 16 augusti 2018 kl. 15:09
Citat från: o0ger skrivet 16 augusti 2018 kl. 15:07
För mig är Bricks&Pieces första valet. Sen Bricklink.

Generellt? Upplever det som dyrare och långsammare :)
Ja, men de har ett stort utbud, låg fraktavgift och helt nya bitar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eigenbrötler

Citat från: o0ger skrivet 16 augusti 2018 kl. 18:01
Citat från: Boathill skrivet 16 augusti 2018 kl. 15:09
Citat från: o0ger skrivet 16 augusti 2018 kl. 15:07
För mig är Bricks&Pieces första valet. Sen Bricklink.

Generellt? Upplever det som dyrare och långsammare :)
Ja, men de har ett stort utbud, låg fraktavgift och helt nya bitar.

En hel del bricklinkbutiker har ju också helt nya bitar, och tillfällen med fri frakt ;) ::) men volym och utbud kan ju variera  :-\
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

pehter aka ibbe

Citat från: Eigenbrötler skrivet 16 augusti 2018 kl. 18:25
Citat från: o0ger skrivet 16 augusti 2018 kl. 18:01
Citat från: Boathill skrivet 16 augusti 2018 kl. 15:09
Citat från: o0ger skrivet 16 augusti 2018 kl. 15:07
För mig är Bricks&Pieces första valet. Sen Bricklink.

Generellt? Upplever det som dyrare och långsammare :)
Ja, men de har ett stort utbud, låg fraktavgift och helt nya bitar.

En hel del bricklinkbutiker har ju också helt nya bitar, och tillfällen med fri frakt ;) ::) men volym och utbud kan ju variera  :-\

I en del fall är Bricks&Pieces billigare samt verkar dom ha enhetsfrakt på 11:- upp till rätt stor beställning.

Ett fint exempel är 32324 i svart, runt 20 för billigaste nya/beg på Bricklink och knappt 10 från Bricks&Pieces. Gissa var jag köpte  8)
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

crowwlime_

Citat från: fahl skrivet 13 augusti 2018 kl. 10:39
Citat från: Clarmo skrivet 07 augusti 2018 kl. 12:39
Citat från: MartinAberg skrivet 07 augusti 2018 kl. 12:20
Citat från: Clarmo skrivet 06 augusti 2018 kl. 09:44
Stannade på det (ö)kända Gekås i Ullared igår, självklart så fick några set följa med hem;





Hur såg det ut på hyllorna?
Rensat under semestertiderna?

Tycker jag inte, det var bra utbud. Minecraft var dåligt med dock samt att Bugattin tog slut direkt. HP-seten ställde de upp medans jag var där och det var inte så många utav dem. Nya SW-set fick de upp med.

Vad tog de för Bugattin?

2999:- för en chiron.
Bara en kvar just nu. I en ganska sliten låda. Många som vill känna & klämma antar jag!

DanielEss

Citat från: Gefle1970 skrivet 16 augusti 2018 kl. 00:49
Ny på forumet och hade tänkt starta en samling till min son 2,5...*host*

Välkommen! Tänk, precis så har jag också motiverat vissa köp - samma ålder och allt. Fast en hel del kommer definitivt förbli pappa-lego.:)

ingels

#6531
Var in på Lego Store inne i Mall Of Scandinavia och sken upp som en liten parvel under julafton

Passade på att införskaffa följande

149:-
149:-
179:-
199:-
49:-

Fick mina första 72,5 poäng (yeey) och en på köpet. Trevlig och hjälpsam personal och ett underbart besök. Var mycket att se och ta in (var kul att bygga lite random minifigs. Skulle ha byggt tre och köpt om man hade haft mer tid och tålamod, fanns mycket roliga saker till minifigsen att kombinera ihop)

Lego Store var helt underbart ❤️

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Gefle1970

Citat från: ingels skrivet 19 augusti 2018 kl. 01:14
Var in på Lego Store inne i Mall Of Scandinavia och sken upp som en liten parvel under julafton

Passade på att införskaffa följande

149:-
149:-
179:-
199:-
49:-

Fick mina första 72,5 poäng (yeey) och en på köpet. Trevlig och hjälpsam personal och ett underbart besök. Var mycket att se och ta in (var kul att bygga lite random minifigs. Skulle ha byggt tre och köpt om man hade haft mer tid och tålamod, fanns mycket roliga saker till minifigsen att kombinera ihop.

Lego Store var helt underbart ❤️
Mall Of Scandinavia får hamna på min Bucket-list :D


Gefle1970

Idag blev det 5 påsar

Tänkte att vägarbetare är alltid bra att ha liggande.

insurrection

Fick hem de här gobitarna idag har!

ingels

Lade en order på Bricklink med lite allt möjligt "bra att ha" + "sådant som kanske kan vara bra att ha för man vet ju aldrig" igår men annars så vart det ett från BR (utan 25% rabatten) i förrgår, var vissa bitar jag behövde (som jag säkert även dubbelbeställt på Bricklink).

Man är ju evinnerligt tacksam för Bricklinks funktion att lista vilka lego det är som är i seten när man är ute och försöker hitta dom man behöver ute i dom vanliga leksaksbutikerna :)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

ingels

Blev en fjärde låda med från -25% på Lego som är denna helg på BR (Dom 3 andra kom från en online återförsäljare). Råkade dessutom bli två st
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Skafte

Jag hittade Kessel Run Millennium Falcon på BR i Nordstan, Göteborg idag. Blev glatt överraskad att det var 25% på allt Lego, och kunde sen lägga fram några fulla sparböcker och en kortlek presentkort och sen betala 199kr...

Tyvärr får jag väl unboxa den för att flyga hem utan incheckat bagage, men frun kanske hittar en massa annat hon skall ha så vi får köpa en väska.

Idag Universeum, i morgon Liseberg. Trevlig stad det här!  :)

Magnus den store

Även jag råkade hamna på BR. Köpte några stora basplattor.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.