Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

ingels

Påbörjat och ska börja på påse 5 (av 16 med byggmaterial)

Körde med mobiltelefonen som webkamera igår kväll (eller natt) när jag fick den briljanta idén att filma öppnandet av lådan men det sket sig så jag gjorde en så kallad "do over" och jag vet inte om den vart nåt bättre, dom som vill kan titta om dom vill

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ingels skrivet 08 april 2018 kl. 21:48
Påbörjat och ska börja på påse 5 (av 16 med byggmaterial)

Körde med mobiltelefonen som webkamera igår kväll (eller natt) när jag fick den briljanta idén att filma öppnandet av lådan men det sket sig så jag gjorde en så kallad "do over" och jag vet inte om den vart nåt bättre, dom som vill kan titta om dom vill



Tumme upp för t-shirten!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

leon69

Citat från: leon69 skrivet 09 mars 2018 kl. 21:04
Ja blir mitt andra inlägg här i forumet (första var en "liten" presentation)

Jag har nu under denna vecka byggt på en massa set som jag köpte på "riktig" auktion.
Var en hel del lego och jag tror att köpet var ett riktigt fynd.

Ja detta köp var som att kliva in i en tidsmaskin tillbaka till 1970 och 1980-talet.
Varit riktigt roligt att bygga upp legot även om det inte blev mycket byggande det mesta var redan byggt.  :(
De flesta seten behövdes bara sätta fast de bitar som hade fallit av.

Jag nu fått ihop dessa set under veckan och samtliga har fina instruktioner, bra skick på bitarna och trycken på figurer märken ser ut som nya.
Var några set (två eller tre) där det fattades en till tre bitar på och blev riktigt förvånad att det inte fattades mera.


























Ursäkta för den långa listan men dessa set är vad som har mera kontrollerats än byggts denna vecka.
Varit riktigt roligt ändå för de väcker lite barndomsminnen och kändes som en liten julafton.

Ja då har man en massa Space set som jag egentligen tänkte samla på.

Blivit lite för mycket lego senaste tiden och många gånger köpts när en "bra" affär dykt upp.  ;D

Nu blir det att fortsätta med att bygga allt annat som fanns med i köpet.
Tog ett tag (jag är nybörjare på lego) att finna vad jag egentligen hade köpt eftersom det här setet inte hade någon instruktion.

Nu bygger jag upp ett Gravel Quarry från 1975 och ska bli intressant att se om alla bitar är med.

Lagt upp lite bilder på dem som jag nu har kvar.

https://www.flickr.com/photos/139036409@N06/albums

Hmmmm!

Det kanske ses som lite ful reklam eftersom de ligger ute vid tradera.

ColA

Knåpa ihop idag. Figurerna är otroligt fina, R2 med dirt staines mums! Jämförde lite med föregångaren som iof är en personlig favorit, klart det hänt en del på 14år men huset måste jag nog säga känns mer äkta i den äldre modellen.

Lordflintstone

Citat från: ColA_30 skrivet 14 april 2018 kl. 15:29
Knåpa ihop idag. Figurerna är otroligt fina, R2 med dirt staines mums! Jämförde lite med föregångaren som iof är en personlig favorit, klart det hänt en del på 14år men huset måste jag nog säga känns mer äkta i den äldre modellen.

hade helt missat att R2- D2 är ny och smutsig. och luke i linne och flech måste jag ha så det blir en sådan ask trots att kojan är i mitt tycke ful,

men det kanske var vågat sagt  när man percis gjort en egen.

Boathill

Citat från: ColA_30 skrivet 14 april 2018 kl. 15:29
Knåpa ihop idag. Figurerna är otroligt fina, R2 med dirt staines mums! Jämförde lite med föregångaren som iof är en personlig favorit, klart det hänt en del på 14år men huset måste jag nog säga känns mer äkta i den äldre modellen.

Är setet supernyt eller på väg ut? Blev inget köp igår men verkar inge finnas på så många andra ställen!?

ColA

Citat från: Boathill skrivet 15 april 2018 kl. 08:08
Citat från: ColA_30 skrivet 14 april 2018 kl. 15:29
Knåpa ihop idag. Figurerna är otroligt fina, R2 med dirt staines mums! Jämförde lite med föregångaren som iof är en personlig favorit, klart det hänt en del på 14år men huset måste jag nog säga känns mer äkta i den äldre modellen.

Är setet supernyt eller på väg ut? Blev inget köp igår men verkar inge finnas på så många andra ställen!?

Det släpptes 13/4

ingels

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 09 april 2018 kl. 07:54
Citat från: ingels skrivet 08 april 2018 kl. 21:48
Påbörjat och ska börja på påse 5 (av 16 med byggmaterial)

Körde med mobiltelefonen som webkamera igår kväll (eller natt) när jag fick den briljanta idén att filma öppnandet av lådan men det sket sig så jag gjorde en så kallad "do over" och jag vet inte om den vart nåt bättre, dom som vill kan titta om dom vill



Tumme upp för t-shirten!

Tack, påbörjar påse 11 nu (Vilket är Coffe shop), det är kul när det aldrig tar slut :)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

leon69

Jag påbörjade en idag.

Snöat in en hel del på piratskeppen.  :D

Börjar samlat ihop delar till en och återstår att se om den kommer någonsin upp på hyllan.


Anders Nolberger

Idag byggde jag Lego Ideas Caterham Seven 620R . Kul bygge med flera roliga lösningar. Framskärmarna är min favorit.

Tack!  ;)


Edde

Idag byggde jag ihop . Inte lika kul att bygga som , men ser ungefär lika bra ut. Nu är det inte mycket kvar tills farsan har skaffat alla 12V-set  :)

andreaseldh

Idag byggde jag Han Solos landspeeder . Ett trevligt och detaljrikt set som bjöd på några byggtekniska överraskningar och även några nya bit-bekantskaper, främst Technic Connector 24122. Det är också en mycket stabil konstruktion med hög swooshfaktor. Allra trevligast är dock att det inte finns några stickers i setet, enbart tryckta bitar! Men hur likt det är originalet kan jag tyvärr inte svara på eftersom jag inte har sett filmen ännu (kanske gör det på fredag).

Mekkaniak

En stycken UCS Y-Wing .
Nästan, men inte riktigt, lika snygg som Slave 1.
Rejält bygge med mycket detaljer och kreativ användning av bitarna. Hög swosh-faktor.

Jesperrydhog

Hoppas att någon känner igen detta hära Huset ? Det är Apple tree huset. Nu har jag byggt upp denna med.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.