Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Arkbrifalkarna byter lojalitet (igen)

Startat av Gideon, 30 mars 2016 kl. 17:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Ännu ett ökenbygge, jag vet att det börjar bli tjatigt ;)
Behövde slänga ihop nåt snabbt till "The Desert King's Nocturnus Crusade" mini-challenge" i Guilds of Historica innan månaden var slut, mer byggt för storyn än för innovativa byggtekniker. Passade dock på att testa lite ny fototeknik med en annan bakgrund och ljussättning.
Jag tog lite gammal "skåpmat" från PA-CB och passade på att få användning för lite fler av kamelerna som CopMike försett mig med. Lite kul att använda dem i tan (som nog egentligen är snyggare) som omväxling nu när marken inte var tan, annars blir det oftast de i dark tan som används eftersom de funkar bättre i en tan-omgivning.

Bygget visar hur Arkbrifalkarna, ett ökänt kompani med legosoldater (finns det ingen annan svensk synonym man kan använda för att man inte ska småle varje gång man försöker skriva nåt om dem här??) som ännu en gång byter lojalitet. Efter att Kaliphlins inbördeskrig slutade med att sidan lojal mot "The Desert King" lyckats bäst så ser Arkbrifalkarna en chans till guld och ära i hans tjänst istället för att fortsätta vara lojala mot Kaliphlins styrande råd. De är nu på väg till staden Sultan's Gate där trupper samlas för ett krigståg in i Nocturnus för att stötta den sidan som förlorade deras inbördeskrig för ett par år sen.






Ediz Falconi leder sina trupper. (Testade med lite andra kamerainställningar)


Här är en liten sammanfattning av vad Arkbrifalkarna tidigare har figurerat i, det börjar bli ett antal av mina GoH-byggen och de har redan hunnit slåss för flera olika herrar under mina år i GoH.

Falkboet - introduktion (behövde ha några passande soldater till den lilla borgen jag byggde till Swebricktävlingen 8x8-borg)
Slaget om Queenscross - stred för "de goda" i Historica (vad lätt det var att veta vem som var god och ond på den tiden...) mot Victor Revolwords styrkor.
Slaget i magikernas rådsal - stred för "de goda" i Historica mot Victor Revolwords orcher.
Reparationer av stadsmuren - Hjälper Kaliphlin med återuppbyggnaden efter Revolword-kriget (men krigsfångar gör slitet såklart!)
Slaget om Eastgate - Bytte sida för att slåss mot Kaliphlins styrkor till staden Eastgates försvar
Blockera vägen - Bytte sida igen för att slåss för Kaliphlins styrande råd under Kaliphlins inbördeskrig

lingonfil


AndersI


lingonfil

Hyrsoldater, köpsvärd, yrkessoldater. Eller så kan man göra omskrivningar: betalda knektar,  soldater för hyra, krigare lojala mot guld. 

Anders67

Snyggt, gillar att du gjort vägen diagonalt och vägen mixad med 1x1 round tiles och andra storlekar och färger. Sedan är ju kaktusarna fina oxå.

Joacim

Nice med en diagonal väg! Gillar dina byggen skarpt!

Teabox

Snyggt som vanligt. Gillar sammanfattningen i slutet :)

dalle

Fint litet bygge.
Dina soldater gillar att visa tänderna. Är det så smart i öknen.

Sollan

Snyggt! Gillar de ljusa kamelerna mot den mörkare omgivningen.

Odidoma

Jag skulle inte kalla det tjatigt, jag uppmuntrar dig att fortsätta. Bra bygge och bra historia till det. Gillar hur du använt stjälkarna och "vad dem nu heter 1x1".

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.