Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Skulle dammsuga lite, då jag fastnade vid legobordet en timme. Blev en liten "mechtarantella".  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

styrbjörn

Har påbörjat skiss på en brigantin. Med spant!

tellblom

Byggde ihop Grand Emporium - mini versíon .......
Kul att de gjort de små husen :)

Hassel

Håller på med min "Unimoc" 8110. Det blir full PF-fjärrstyrning och 5 motorer i den när det blir klart, plus såklart en inbyggd trycktank i chassit.  :)

Wineyard

Har lekt lite minifigsen från serie 7:



Skafte

Byggde , City Park Café. Mycket nya, kul smågrejer och en hel del användbara bitar. Men ändå för mycket pengar med 349 kr till normalpris. Jag betalade en hundring mindre (kampanjvara hos Leklust), men tycker ändå inte riktigt jag fick valuta för pengarna. Halva normalpriset (175) hade varit ett bra köp. Få se när Friends slumpas bort!

Och igen väcker jag frågan om ett sånt här inlägg egentligen passar här i "Vad byggde du idag"-tråden i forumets MOC-avdelning. Skulle vi kanske ha en likadan tråd (med mer anpassat namn) i Officiella Set-avdelningen? Såna här inlägg funkar ju som miniresencioner. Har rätt lite gemensamt med t ex Wineyards egna (vansinnigt roliga) skapelser här ovan.

swestar

Ett par rymdmonster och ett rymdskepp har det blivit, håller på att skapa ett diorama utefter det :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Citat från: Skafte skrivet 01 maj 2012 kl. 21:05
Byggde , City Park Café. Mycket nya, kul smågrejer och en hel del användbara bitar. Men ändå för mycket pengar med 349 kr till normalpris. Jag betalade en hundring mindre (kampanjvara hos Leklust), men tycker ändå inte riktigt jag fick valuta för pengarna. Halva normalpriset (175) hade varit ett bra köp. Få se när Friends slumpas bort!

Och igen väcker jag frågan om ett sånt här inlägg egentligen passar här i "Vad byggde du idag"-tråden i forumets MOC-avdelning. Skulle vi kanske ha en likadan tråd (med mer anpassat namn) i Officiella Set-avdelningen? Såna här inlägg funkar ju som miniresencioner. Har rätt lite gemensamt med t ex Wineyards egna (vansinnigt roliga) skapelser här ovan.

Men Skafte det är väl bara att skapa en tråd som heter "Samlingstråden för minirecensioner av officiella set vi just byggt" och gå loss? typ?
?

Skafte

Citat från: mechamike skrivet 02 maj 2012 kl. 07:41
Men Skafte det är väl bara att skapa en tråd som heter "Samlingstråden för minirecensioner av officiella set vi just byggt" och gå loss? typ?

Absolut, jag bangar inte att starta trådar! Tänkte bara att det skulle innebära en förändring av en av forumets största trådar, och sånt är ju alltid kul att diskutera först... ;)

isola

Har äntligen hittat en konfiguration på en ny typ av motor. (Det finns ju lite olika typer som boxer, V, radial osv.  :P)
Nu måste jag tydligen skriva 10inlägg så jag kan posta i köp och sälj.
Saknar nämligen lite bitar för att färdigställa allt.  :-\

shutter

Citat från: isola skrivet 02 maj 2012 kl. 11:36
Har äntligen hittat en konfiguration på en ny typ av motor. (Det finns ju lite olika typer som boxer, V, radial osv.  :P)
Nu måste jag tydligen skriva 10inlägg så jag kan posta i köp och sälj.
Saknar nämligen lite bitar för att färdigställa allt.  :-\
Bara 3 kvar om jag räknat rätt!

marpe

Citat från: isola skrivet 02 maj 2012 kl. 11:36
Nu måste jag tydligen skriva 10inlägg så jag kan posta i köp och sälj.
Saknar nämligen lite bitar för att färdigställa allt.  :-\
Kanske värt att kolla utbudet i de svenska Bricklinkbutikerna? Portot blir ju det samma och med lite tur får du rätt på allt från samma butik.

isola

Citat från: marpe skrivet 04 maj 2012 kl. 09:36
Citat från: isola skrivet 02 maj 2012 kl. 11:36
Nu måste jag tydligen skriva 10inlägg så jag kan posta i köp och sälj.
Saknar nämligen lite bitar för att färdigställa allt.  :-\
Kanske värt att kolla utbudet i de svenska Bricklinkbutikerna? Portot blir ju det samma och med lite tur får du rätt på allt från samma butik.

Jag har varit inne på Bricklink många gånger och kikat.
Men jag drar mig så för att handla, man är väl alltid lite feg i början inför nya saker.
Nåja istället för att göra något halvdant tror jag bestämt att jag vill justera vissa saker innan jag bygger färdigt på riktigt.

Kan avslöja att det skall bli en fungerande w16 motor med 1vevaxel.
(Har sett flera olika byggmetoder men de har oftast 2 eller fler vevaxlar)  :P

Tobbe Arnesson

Citat från: isola skrivet 04 maj 2012 kl. 11:39Kan avslöja att det skall bli en fungerande w16 motor med 1vevaxel.

Det ska bli spännande att se hur du får plasten att hålla för bl.a. värmen. ;)
Blogg: Robotkampen

marpe

Citat från: isola skrivet 04 maj 2012 kl. 11:39
Citat från: marpe skrivet 04 maj 2012 kl. 09:36
Kanske värt att kolla utbudet i de svenska Bricklinkbutikerna? Portot blir ju det samma och med lite tur får du rätt på allt från samma butik.
Jag har varit inne på Bricklink många gånger och kikat.
Men jag drar mig så för att handla, man är väl alltid lite feg i början inför nya saker.
Nåja istället för att göra något halvdant tror jag bestämt att jag vill justera vissa saker innan jag bygger färdigt på riktigt.
Många butiker hänger ju på forumet och är inte farligare att prova än yoghurt med mangosmak.  ;) Jag borde resonera så här: Om det inte handlar om stora investeringar i udda specialdelar, kan det vara bättre att bara få tummen ur. Sämre att riskera en låsning än att köpa fel saker för 100 kr som hamnar i bra-att-ha-lådan. Den fulländade ursprungsplanen lär existera, så även lottovinster.  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.