Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Coolt, du har just nu gett plastblommrr ett nytt utseende
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Jesperallen

Jättekul idé. Ska ta och prova en sån själv, tack för inspirationen!

lindyhep

Å vilken härlig blomma!
Jag har också taskiga vattningskunskaper, tyvärr är dammtorkningsförmågan inte så mycket större så jag är osäker på hur bra blomman skulle se ut efter ett tag.....

Jesperallen

Äntligen uppe på översta våningen!
Har byggt färdigt en spiraltrappa i fyra etage i ett smalt torn i anslutning till ett större torn i fyra våningar. Det var ett fruktansvärt pill att få ihop det med isärtagbara våningsplan, men så mycket man lärt sig :)
Ska nu bara fixa till kreneleringar och tak på trapptornet och det stora tornet. Behöver också skaffa lite bruna tiles så jag slipper de nu gröna golven...

Jesperallen

Experimenterade med variationer av krenelering. Hittade en variant som känns riktigt bra men den går inte jämnt ut. Ska testa lite mer när jag fått hem fler bitar.

Tobbe Arnesson

Snygg blomma!  :D

Citat från: lindyhep skrivet 21 april 2012 kl. 21:42Jag har också taskiga vattningskunskaper, tyvärr är dammtorkningsförmågan inte så mycket större så jag är osäker på hur bra blomman skulle se ut efter ett tag.....

De behöver väl en årlig dusch precis som de levande varianterna...
Blogg: Robotkampen

Woodpicker

Började bygga på idag! Riktigt kul set, väldigt komplex bygge = ROLIGT!! :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

insurrection

#1417
Inspirerad av den här tråden slängde jag med en fabulandfig i en BL-beställning för ett tag sen.
Så nu bestämde jag mig för att pröva bytet själv, och visst gick det! Jag förstörde förvisso den gråa ploppen i huvudet helt när jag skulle försöka ta ut den, men det gör mig egentligen ingenting. Förvånad över att det är en så perfekt passform mot en minifighals, nästan så man undrar om de inte fanns någon koppling till det under utvecklingen eller nått.

Tobbe Arnesson

Kul! Jag ska också prova vid tillfälle, bra komisk effekt och passar mig som redan kör Fabu huvuden på Technicfigs (där behövs inga verktyg).

Det får mig att undra, går det att sätta Technichuvud på minifig om man våldar bort kulan? Hm...
Blogg: Robotkampen

Larry Lars

har snickrat på mina egna figurkoncept i några dagar nu.

Idag har jag använt lite tillbehör från BrickArms och gjort en figur som är ännu mer inspirerad av Halo.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

jalex

Idag fick jag hem en beställning brickor, så nu ska jag färdigställa ett par fyrar bland annat. :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Jesperallen

Har testa lite olika lösningar på tak till ett större torn. Vacklar mellan det enkla att använda svarta slope 33grader eller om jag ska skoja till det med lite tiles igen. Tiles blir helt klart snyggt men lite meckigt med den taklutning jag är ute efter. Kanske inte ska ta den långa vägen varje gång...

stej123

Jag frågade en kompis vad hon tyckte att jag skulle bygga, hon tyckte jag skulle bygga en katt. Så då byggde jag en katt.

Larry Lars

Idag har jag arbetat vidare med mina figurkoncept. Byggt en något mindre figur med i huvudsak samma konstruktion. Den något ändrade skalan ger en annan look som det går att göra en del roligt med. Gissar att jag fyller på med bilder i MOC-tråden ganska snart.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

insurrection

Citat från: stej123 skrivet 28 april 2012 kl. 00:49
Jag frågade en kompis vad hon tyckte att jag skulle bygga, hon tyckte jag skulle bygga en katt. Så då byggde jag en katt.
Enkelt men elegant, snyggt den gillade jag!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.