Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Det får vi inte avslöja! Då blir vi av med örsnibbarna!  :o

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Jajamen, men tävlingen är inte publicerad ännu, tror den dyker upp på facebook/twitter snart.

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tie Fighter


Illuwatar

Fick hem i går, vilket gav mig en del underhållning. Byggde ihop brandbilen - gillade modellen. Rev den sedan för att bygga jeepen. Gillade den inte direkt, ser man den från sidan ser den framtung ut. Rev den och byggde tillbaka brandbilen. Och så planerades det för modda den med styrning (blev en BL-order med delar till detta). Ett trevligt set med mycket material för ett vettigt pris. Inga konstiga, udda specialdelar och bara lite technics. Resten är traditionellt Lego.

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

stej123

Håller på att bygga ihop mitt Tower Bridge som jag fick hem igår!

Tie Fighter

Citat från: stej123 skrivet 07 december 2011 kl. 13:30
Håller på att bygga ihop mitt Tower Bridge som jag fick hem igår!

Många cheese slopes blir det. :D

stej123

556 i tan enligt beskrivningen, skulle tro att jag använt ca 400 av dom just nu... lite pilligt!

stej123

Nu är mitt brobygge () äntligen färdigt - ca 600 cheese slopes senare... Dekorerade med lite belysning och här är resultatet, fotot är inget att hurra över men, hoppas känslan förmedlas ändå.


Stigge72

Citat från: stej123 skrivet 07 december 2011 kl. 21:39
Nu är mitt brobygge () äntligen färdigt - ca 600 cheese slopes senare... Dekorerade med lite belysning och här är resultatet, fotot är inget att hurra över men, hoppas känslan förmedlas ändå.


Riktigt stämningsfullt.

Record

Citat från: stej123 skrivet 07 december 2011 kl. 21:39
Nu är mitt brobygge () äntligen färdigt - ca 600 cheese slopes senare... Dekorerade med lite belysning och här är resultatet, fotot är inget att hurra över men, hoppas känslan förmedlas ändå.



"Julpynt" delux.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Illuwatar

Inte byggt så mycket, men inventerat lagret av bley-bitar. Har ett nytt BL-projekt på G: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=45924&st=75 (scrolla ned en liten bit för godsakerna). Tänkte först ge mig på den officiella UCS-modellen (), men när jag såg detta vände planerna på stället... ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Håller på med en ny GBC efter att ha fått tag på en . Bra transportband...

Terroc

Räknat ut hur mycket bitar grått lego jag bör införskaffa för att komplettera ett slott jag byggt till/med mina barn.
Ordern skulle gå på ca 8000kr på Legos hemsida (eller minst 5-6000 på bricklink).
Dessutom skulle jag vilja ha lite i andra färger...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.