Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Börjat bygga på en MOC som varit i planeringsstadiet länge. Känns lite konstigt att få börja på något man haft bara suttit med i LDD under lång tid. Men också kul :)

shutter

Han besöker alla ensamma Hollywood-fruar...

test med 4/5 wide.

Illuwatar

Höll på i går, långt in på natten (börjar man bygga är det svårt att sluta ;D) och fick till sist till ett bandvagnchassi baserat på idéer från Ripsaw samt denna MOC. De stötdämpare jag hade är dock för mjuka, vilket gör att fordonet orkar inte riktigt bära upp sig själv när PF-komponenterna lades till, så hårdare dämpare är beställda. Annars fungerar den bra - väntar nu på att XL-motorn kommer... Bilder på bygget samt en annan SW-inspirerad MOC som jag har hållit på med lite då och då kommer.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Erik

Idag byggde jag och sonen några modeller ur . Nostalgi  :)

Skafte

Jag hittade lite tid till att bygga ihop , Portal of Atlantis:



Missade att köpa det på rea i vintras, men hittade det nu i en leksaksutförsäljningsbutik på landet för en femhundring. Väldigt många användbara bitar!

Selander

Bygger till och från (idag mycket till) på mitt DA lok.
Tycks alltid dyka på bekymmer som tar ner takten.
Just nu är det de enkelaxliga fronthjulen (& bak) som gärna ställer sig lite snett och då blir det tvärnit när man kommer till en växel. Studerar artikel i railbricks som inspiration.

Tie Fighter

Satte ihop dom första av många bitar av vad som ska bli en bricklink ihop skrapad
UCS Millenium Falken.

Erik

Hittade två Classic Space i svärföräldrarnas källare idag, kompletta i orepat skick med både låda och instruktioner. Byggde och sparar till i morgon. Just var en av mina favoriter som barn :)

Robbygg

Precis färdig med 8109 Flatbed Truck http://www.brickset.com/detail/?Set=8109-1

Började så smått packa upp nyförvärvet 8297 Off-Roader http://www.brickset.com/detail/?Set=8297-1


Larry Lars

Bröt en sorgligt lång byggtorka med att starta ett bygge jag haft i tankarna länge.
Min minifig Colonial Marine APC skall äntligen få ett Dropship att åka i. Jag gissar att det kommer ta ett tag dock. Jag har i alla fall börjat nu även om jag gjort skrattretande lite.

Detta rymdskepp har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta och jag har flera gånger låtit mej inspirerats av det till mina MOC:s. Skälet att jag nu till slut sparkar igång bygget är faktiskt att jag när jag hälsade på hemma i Avesta, hittade en mycket fri tolkning i svart som bevarats sedan jag byggde den åt en kusin tidigt 90-tal.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

MartinAberg

Efter ett besök på Gekås och en kvart framför LEGO-modellen där så väcktes mitt intresse för LEGO igen.
Tänkte börja med att göra en kopia på lägenheten för att sedan utöga med resten av huset osv...

Så idag hann det bli gästrummet och bilen, hehe sedan tog de färgena slut :P

Nextuz


andreas E

Fick ett paket med minifig serie 2 från Borlänge.
Byggde 5 st själv. Av 5 slumpvis plockade påsar av 15 var 3 st upptäcksresande 1 st mexican och 1 st trafikpolis.
Avvaktar nu sönernas påsar.
Tack till Tobbe för hjälpen.

Tobbe Arnesson

Citat från: Larry Lars skrivet 19 juli 2011 kl. 22:51Min minifig Colonial Marine APC skall äntligen få ett Dropship att åka i.

Oj, hoppas få se ett färdigt resultat endera dagen!

Vad vi pratar om: http://www.fantastic-plastic.com/ColonialMarinesDropShip&APCPage.htm


Om du blir ekonomiskt oberoende kanske vi kan få se ett moderskepp i framtiden också?  ;D


andreas E: Bra de kom fram! (de är från Falun, men det är hugget som stucket {nu räknar jag med att bli knivhuggen i ryggen av någon Borlängebo}).
Blogg: Robotkampen

SuperMario


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.