Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne


mortil

Börjat bygga på en grej som aldrig kommer visas upp.  känns skitskumt :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andreaseldh

Citat från: mortil skrivet 17 maj 2021 kl. 00:19
Börjat bygga på en grej som aldrig kommer visas upp.  känns skitskumt :P

Lika dumt som mitt stöd för handfatsproppen? Annars riskerar packningen bli skev.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Emma

Jag fortsätter med mitt tak.

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 20 maj 2021 kl. 20:19
Jag fortsätter med mitt tak.

Ser ut som SNOT med uppstickande 4510, men samtidigt inte?

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 20 maj 2021 kl. 20:40
Citat från: Emma skrivet 20 maj 2021 kl. 20:19
Jag fortsätter med mitt tak.

Ser ut som SNOT med uppstickande 4510, men samtidigt inte?

Det kommer bakom kulisserna-bild när jag är klar!

Jesperrydhog

Det här fick jag på posten idag. Mycket svenska utryckningsfordon klistermärken.

Emma

Tak tak tak. Vinklar och halvplates...

Nybohov Creation Ltd.

Skam den som inte ger sig är ett av mina motton i livet, men ibland frångår jag det och blir lite envis. En av mina funderingar från Lego-hörnan var nyss att det går åt onödigt många slopes för att bygga ett tak, men med de jag hade kunde jag komma rätt långt ändå.

Nu ska jag bara bygga ett hus att ställa under taket.



Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Går det att strypa den kreativa flödet, eller i alla fall pytsa ut det lite mer jämnt?

Nu blir jag nog tvungen att bygga glassbaren Scoops också.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 27 maj 2021 kl. 08:44
Skam den som inte ger sig är ett av mina motton i livet, men ibland frångår jag det och blir lite envis. En av mina funderingar från Lego-hörnan var nyss att det går åt onödigt många slopes för att bygga ett tak, men med de jag hade kunde jag komma rätt långt ändå.

Nu ska jag bara bygga ett hus att ställa under taket.

Tycker du gjort en föredmlig cheese-avslutning, men önskade att LEGO kunde tillverka takåsar i fler färger. Förstår de inte att man inte vill ha halva hus när man bygger själv?

Skafte

Det FINNS ju double slope i Dk Orange. Vi har ett trettiotal 3044bVästerhejde Kyrka. Men de var inte direkt gratis, det tillkom tull och postens avgifter från Amerikat.

Annars gillar jag också att börja med tak. Kul att få till vinklar etc, särskilt med slopes.

Och ditt typsnitt till Scoops-skylten är fantastiskt! Smart med kvartstiles för att skapa de inre hålen i bokstäverna. Det heter säkert något typografiskt.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 27 maj 2021 kl. 16:05
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 27 maj 2021 kl. 08:44
Skam den som inte ger sig är ett av mina motton i livet, men ibland frångår jag det och blir lite envis. En av mina funderingar från Lego-hörnan var nyss att det går åt onödigt många slopes för att bygga ett tak, men med de jag hade kunde jag komma rätt långt ändå.

Nu ska jag bara bygga ett hus att ställa under taket.

Tycker du gjort en föredmlig cheese-avslutning, men önskade att LEGO kunde tillverka takåsar i fler färger. Förstår de inte att man inte vill ha halva hus när man bygger själv?

Tackar! Det blir ju lite hackigt med alla små bitar, men det får duga.

Citat från: Skafte skrivet 27 maj 2021 kl. 16:55
Det FINNS ju double slope i Dk Orange. Vi har ett trettiotal 3044bVästerhejde Kyrka. Men de var inte direkt gratis, det tillkom tull och postens avgifter från Amerikat.

Annars gillar jag också att börja med tak. Kul att få till vinklar etc, särskilt med slopes.

Och ditt typsnitt till Scoops-skylten är fantastiskt! Smart med kvartstiles för att skapa de inre hålen i bokstäverna. Det heter säkert något typografiskt.

Tack! Jag måste erkänna att jag ljög lite. Jag började inte med taket, utan det finns redan ett hus att ha under, med det är inte färdigt att fotas riktigt ännu.

De där kvartscirklarna är roliga! Det är egentligen samma typsnitt som på badhotellet jag gjorde:

[MOC] Coral Hotel by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.