Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Tornet skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:08
Ett försök till en Brickhead-MOC på kvällskvisten. Ska försöka förfina och komplettera med lite fler bitar i rätt färger så småningom.


Snyggt, fler av oss som bygger BrickHeadz från Bamse :D!

Här är mitt gäng:

Emma

Citat från: Tornet skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:08
Ett försök till en Brickhead-MOC på kvällskvisten. Ska försöka förfina och komplettera med lite fler bitar i rätt färger så småningom.



Hur blir ansiktsuttrycket om du sätter ögonen på jumpers istället?

Tornet

Citat från: Emma skrivet 28 augusti 2020 kl. 16:28
Hur blir ansiktsuttrycket om du sätter ögonen på jumpers istället?

Tänker du horisontellt eller vertikalt?  Jag fastnade nog initialt lite i tanken att använda "BrickHeadzstandard", men klart värt ett försök.
Sedan tror jag att dk orange  kanske blir bättre än reddish brown, vilket ska undersökas så småningom.

insurrection

Är inte reddish brown lite väl mörkt egentligen? Men kanske svårt att hitta samma bitar i typ Medium Nougat.

Tornet

Citat från: insurrection skrivet 29 augusti 2020 kl. 15:59
Är inte reddish brown lite väl mörkt egentligen? Men kanske svårt att hitta samma bitar i typ Medium Nougat.

Tycker också det blir lite mörkt med reddish brown. Tänkte prova med dark orange och se hur det blir.

Godtfred

Börjat så smått att få plats och tid för att bygga lite med plastbitarna efter sommarens "riktiga" byggprojekt...





CopMike

Citat från: Godtfred skrivet 30 augusti 2020 kl. 16:07
Börjat så smått att få plats och tid för att bygga lite med plastbitarna efter sommarens "riktiga" byggprojekt...
Spännande början och snyggt med lite silver :)!

Emma

Citat från: Tornet skrivet 28 augusti 2020 kl. 17:53
Citat från: Emma skrivet 28 augusti 2020 kl. 16:28
Hur blir ansiktsuttrycket om du sätter ögonen på jumpers istället?

Tänker du horisontellt eller vertikalt?  Jag fastnade nog initialt lite i tanken att använda "BrickHeadzstandard", men klart värt ett försök.
Sedan tror jag att dk orange  kanske blir bättre än reddish brown, vilket ska undersökas så småningom.

Spontant tänkte jag att de skulle sitta tätare horisontellt. Men det kanske ser konstigt ut?

darthemil83

Några bilder från en Borg jag bygger . Ren castle heter det . Förhoppningsvis är det klart nästa vecka , jag skall hämta mina lugbulk bitar på lördag .

Joacim

Grymt snygg Borg! Riktigt imponerad!

swemixon


Anders67

Citat från: darthemil83 skrivet 09 september 2020 kl. 08:01
Några bilder från en Borg jag bygger . Ren castle heter det . Förhoppningsvis är det klart nästa vecka , jag skall hämta mina lugbulk bitar på lördag .

riktigt snyggt, och det där lejonnet hade fått tassar, snyggt!

darthemil83

Citat från: Anders67 skrivet 09 september 2020 kl. 21:34
Citat från: darthemil83 skrivet 09 september 2020 kl. 08:01
Några bilder från en Borg jag bygger . Ren castle heter det . Förhoppningsvis är det klart nästa vecka , jag skall hämta mina lugbulk bitar på lördag .

riktigt snyggt, och det där lejonnet hade fått tassar, snyggt!
kul att du såg det Anders ! Jag är så glad över att den biten kommit i LBG .

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: darthemil83 skrivet 09 september 2020 kl. 08:01
Några bilder från en Borg jag bygger . Ren castle heter det . Förhoppningsvis är det klart nästa vecka , jag skall hämta mina lugbulk bitar på lördag .

Din borg borde stå bredvid CB Castonien II och vara ett hot mot staden!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

darthemil83

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 10 september 2020 kl. 07:48
Citat från: darthemil83 skrivet 09 september 2020 kl. 08:01
Några bilder från en Borg jag bygger . Ren castle heter det . Förhoppningsvis är det klart nästa vecka , jag skall hämta mina lugbulk bitar på lördag .

Din borg borde stå bredvid CB Castonien II och vara ett hot mot staden!
Det får jag kolla vad det är ! Ha en bra dag Jörgen . Mvh Emil

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.