Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander


micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Citat från: robban skrivet 11 mars 2011 kl. 12:26
Det blev några träd.. Dom ska få lite fetare rötter när dom väl hamnar i dioramat..

Man är rätt så sugen på att få se det där dioramat färdigt :P

robban

Citat från: teabox skrivet 11 mars 2011 kl. 12:35
Citat från: robban skrivet 11 mars 2011 kl. 12:26
Det blev några träd.. Dom ska få lite fetare rötter när dom väl hamnar i dioramat..

Man är rätt så sugen på att få se det där dioramat färdigt :P

Haha.. ska försöka hinna färdigt till Höstträffen.. ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

NielsG

Citat från: robban skrivet 11 mars 2011 kl. 12:45
Citat från: teabox skrivet 11 mars 2011 kl. 12:35
Citat från: robban skrivet 11 mars 2011 kl. 12:26
Det blev några träd.. Dom ska få lite fetare rötter när dom väl hamnar i dioramat..

Man är rätt så sugen på att få se det där dioramat färdigt :P

Haha.. ska försöka hinna färdigt till Höstträffen.. ;D

hvilket år?  :D ;D :D

Pekblom

Citat från: robban skrivet 11 mars 2011 kl. 12:26
Det blev några träd.. Dom ska få lite fetare rötter när dom väl hamnar i dioramat..
snygg "regnskog" har inte sett den tekniken förr men nu lägger jag den på minnet.

robban

Citat från: Pekblom skrivet 12 mars 2011 kl. 10:13
Citat från: robban skrivet 11 mars 2011 kl. 12:26
Det blev några träd.. Dom ska få lite fetare rötter när dom väl hamnar i dioramat..
snygg "regnskog" har inte sett den tekniken förr men nu lägger jag den på minnet.

så här ser dom ut skalade.. med en genom gående teknik axel som håller allt stabilt så dom går att transportera.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Pekblom

I går kväll började vi leka med bitarna enbart från ett SW 8016 set.
Rätt kul att begränsa sig till ett givet antal bitar och sedan bara låta fantasin spela.
Nu bygger Eva och Axel ihop det efter till en Hyena Droid Bomber enligt ritningen en gång innan det försvinner in bland alla andra bitar så småningom.

de Gothia

Citat från: robban skrivet 12 mars 2011 kl. 10:16
Citat från: Pekblom skrivet 12 mars 2011 kl. 10:13
Citat från: robban skrivet 11 mars 2011 kl. 12:26
Det blev några träd.. Dom ska få lite fetare rötter när dom väl hamnar i dioramat..
snygg "regnskog" har inte sett den tekniken förr men nu lägger jag den på minnet.

så här ser dom ut skalade.. med en genom gående teknik axel som håller allt stabilt så dom går att transportera.

fan vad snyggt du bygger!!!! :) kul med tekniken bakom dessa djungelträd! blir till att b.l till sig lite hängväxtlighet och börja bygga jag med! :)

robban

I dag har det blivit byggt på ett Clonwars diorama, Mandalorians vs Cloner..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Illuwatar

Har fått hem lite bitar i Dark Bluish Gray, så nu kan jag börja göra saker. Denna färg har blivit min favorit på något sätt... bilderna nedan visar det senaste ihop-plocket framför TV'n (det _är_ mycket reklam på Discovery Channel...).

Tanken bakom bygget är ett slags fordon för utforskande av andra världar. Eller om det fanns bilar i Star Wars-världen...

Rent tekniskt så är det ett test - jag hade ingen 6-wide vindruta, så där blev det lite öppet. Taket improviserat och takhöjden för låg (en minifig går inte in in). Allt detta kan lösas med rätt bitar - dessa lär få följa med i kommande BL-beställningar.

I bakgrunden syns lite annat som jag lekt med - bland annat en isvägg.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tie Fighter

Nice! den färgen får saker att se tunga och massiva ut.
Svarta fälgar skulle få den att se ännu fetare ut.

Illuwatar

Kan hålla med - får lägga med några sådana också i nästa beställning...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Snygg. Den passar bra ihop med isväggen också.

Stigge72

De senaste dagarna har jag byggt ihop en transportram till mitt rymdlandskap, så nu kan jag ta med det till Göteborg, och senare även Tekniska Museet (som var den ursprungliga tanken).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.