Författare Ämne: Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)  (läst 497089 gånger)

Utloggad Akki

• Antal inlägg: 144
SV: Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)
« Svar #345 skrivet: 19 januari, 2011 Kl:22.40 »
Inte idag då...men i helgen byggde jag 4842 Hogwarts castle. Lite väl simpla byggsteg ibland. Känns lite trist när byggsteg 1 endast är bottenplattan, steg 2 är en bit som ska sättas fast på bottenplattan. Men slutresultatet är fint!  :)

Utloggad Fredrik

• Antal inlägg: 519
« Svar #346 skrivet: 19 januari, 2011 Kl:22.42 »
Idag byggde jag ihop min andra Winter toy shop :d

Utloggad Skrytsson

• Antal inlägg: 3 017
« Svar #347 skrivet: 19 januari, 2011 Kl:23.55 »

jag trodde det skulle bli partspack?  ;)

Utloggad Fredrik

• Antal inlägg: 519
« Svar #348 skrivet: 20 januari, 2011 Kl:11.54 »

Min förstas bitar var lite slitna så då bygger jag upp denna och river den andra  :)

Utloggad Skrytsson

• Antal inlägg: 3 017
« Svar #349 skrivet: 20 januari, 2011 Kl:13.05 »

Min förstas bitar var lite slitna så då bygger jag upp denna och river den andra  :)

Okej  :)

Utloggad pacc

• Antal inlägg: 267
« Svar #350 skrivet: 20 januari, 2011 Kl:17.27 »
Ena huset på MMV färdigbyggt,
eller jag letade upp bitar och langade till sonen som snart är fyra.
Med 1600 bitar så var det jag som var den tröga länken.

Utloggad Illuwatar

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 2 305
« Svar #351 skrivet: 20 januari, 2011 Kl:20.55 »
En X-Wing, set 6212, byggdes ihop ikväll. Första Star Wars-setet någonsin och man blir sugen på fler... Man kanske skulle göra ett diorama med detta så alla figurer får vara med...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Utloggad tellblom

• Plastic is Fantastic
  • Antal inlägg: 2 301
« Svar #352 skrivet: 21 januari, 2011 Kl:20.33 »
Har börjat med chassit för bandvagnen med hög framkomlighet......

Utloggad Helldesk

• Antal inlägg: 16
« Svar #353 skrivet: 21 januari, 2011 Kl:22.14 »
Frångick City temat idag, tog ett Creator set: Familjevilla (6754). Riktigt skoj bygge - gillar verkligen Creator. Bra modeller till bra priser (speciellt på REA) och dessutom massor av bra användbara bitar som man kan använda till MOC's...

Utloggad knalltoss

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 172
« Svar #354 skrivet: 21 januari, 2011 Kl:22.42 »
Obyggde Winter Village Bakery idag. Får väl ta isär Winter Toy Shop också så man får nöjet att bygga ihop dem igen nästa jul. :)
/Rikard

Utloggad Illuwatar

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 2 305
« Svar #355 skrivet: 21 januari, 2011 Kl:23.28 »
Byggde ihop min 8860 så här på fredagskvällen. Om något så borde detta klassas som "fredagsmy"...  ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Utloggad Record

• Fd. Ordförande
  • Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 636
« Svar #356 skrivet: 22 januari, 2011 Kl:09.00 »
8043 Grävmaskin, blev klar i veckan, ett mycket kul å lite pilligt bygge, men det är dä man gillar att det tar lite tid, några timmar varje kväll, som avkoppling.. Nu har jag defenitift blodad tand vad det gäller Technic, så det blir nog en kranlastbil framöver.

Kastade även ihop 5766 Timmerstuga, hyfsat fin, men gillar dock inte dom här "byggträden" tråkiga och fula, bättre med en legogran å slå i backen brevid stugan.
/
Friskt satsat, hälften vunnet..

Utloggad Aqualize

• Antal inlägg: 156
« Svar #357 skrivet: 22 januari, 2011 Kl:11.49 »
8043 Grävmaskin, blev klar i veckan, ett mycket kul å lite pilligt bygge, men det är dä man gillar att det tar lite tid, några timmar varje kväll, som avkoppling.. Nu har jag defenitift blodad tand vad det gäller Technic, så det blir nog en kranlastbil framöver.

Kastade även ihop 5766 Timmerstuga, hyfsat fin, men gillar dock inte dom här "byggträden" tråkiga och fula, bättre med en legogran å slå i backen brevid stugan.
/
Är det 8258 du tänker på? Jag har både den och 8043. Båda har sådan där avancerad konstruktion med kugghjul för att driva olika funktioner. Det är också många fler delar än 8043. Jag tycker 8258 är ett bra set så det rekommenderar jag (sen var det ju trevligt att köpa den med 25% legorea i höstas på TrU :))

Men on topic, har de senaste dagarna byggt lite på min terrängmaskin. Mittkroppen är väl klar så nu väntar jag på delar så jag kan slutföra framdelen med styrning och drivning till hjulen. Blir nog inte som jag skrev förut något monster med NXT osv. 2 XL-motorer för drivning och 1 för styrning och 2 för att koppla in/ur differentialspärren.

Utloggad Record

• Fd. Ordförande
  • Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 636
« Svar #358 skrivet: 22 januari, 2011 Kl:14.40 »

/
Är det 8258 du tänker på? Jag har både den och 8043. Båda har sådan där avancerad konstruktion med kugghjul för att driva olika funktioner. Det är också många fler delar än 8043. Jag tycker 8258 är ett bra set så det rekommenderar jag (sen var det ju trevligt att köpa den med 25% legorea i höstas på TrU :))

Men on topic, har de senaste dagarna byggt lite på min terrängmaskin. Mittkroppen är väl klar så nu väntar jag på delar så jag kan slutföra framdelen med styrning och drivning till hjulen. Blir nog inte som jag skrev förut något monster med NXT osv. 2 XL-motorer för drivning och 1 för styrning och 2 för att koppla in/ur differentialspärren.
Javisst är det 8258 jag tänkte på, den ser väldigt imponerande ut, byggde nyss en 8285 Town Truck och den har många bitar, men dock inte så kompliserad som 8043, är 8258 lika avanserad som 8043?

kommer köpa en 8258, men det är nästan hopplöst när man bor ute i skogen å få del av nersatta priser.   
Friskt satsat, hälften vunnet..

Utloggad jvettefors

• Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 303
« Svar #359 skrivet: 22 januari, 2011 Kl:20.46 »
Idag byggde jag 10199 Winter Toy Shop