Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

fortsätter med min borg, som bytt ägare från black knights till black falcons.. :)

Silence101

#316
Ikväll byggde jag en modifierad version av:
http://www.flickr.com/photos/42874449@N08/sets/72157623573700950/
Det var den som Skafte länkade till i en annan tråd härom dagen.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Helldesk

  Byggde ihop 7633 Construction Site idag, passar rätt bra ihop med de andra City seten jag byggt de senaste dagarna:
7642 Garage
7641 City Corner
3221 LEGO City truck
Lastbilen 3221 kommer med den första leveransen av LEGO till shoppen som byggs i 7633. Skall försöka bygga några till City set i veckan innan jag går över till SW.
 Började bygga nu igen efter ca ett års uppehåll eftersom jag inte får plats med fler lådor i källaren. Boxarna till de set jag bygger lägger jag i varandra så att jag kan få plats med nya  :)

Helldesk

Idag vart det en hamn (7994) till staden. Lite dåligt med containrar men annars ett helt ok set.

NielsG

Citat från: Helldesk skrivet 12 januari 2011 kl. 23:52
Idag vart det en hamn (7994) till staden. Lite dåligt med containrar men annars ett helt ok set.

Du får lægge en bestilling på BL eller S@H...  :)  Ellers find en 7992 Container Stacker - http://www.bricklink.com/search.asp?q=7992
Men holder helt med. Der kunne godt være lidt flere containers.

Helldesk

Citat från: NielsG skrivet 13 januari 2011 kl. 19:46
Citat från: Helldesk skrivet 12 januari 2011 kl. 23:52
Idag vart det en hamn (7994) till staden. Lite dåligt med containrar men annars ett helt ok set.

Du får lægge en bestilling på BL eller S@H...  :)  Ellers find en 7992 Container Stacker - http://www.bricklink.com/search.asp?q=7992
Men holder helt med. Der kunne godt være lidt flere containers.

Tänkte mest på att bygga egna av andra lösa bitar man har, men 7992 ser onekligen rätt intressant ut den med...

NielsG

Venter bare på at sonen gør noget rigtigt godt, så han kan få en stooor belønning. Så kan han nemlig få både havnen og container stacker - og så skal vi bygge... Det bli'r en rigtig god far-søn dag....  :)

Record

blev nu klar med min, 8285 Bärgningsbil, det var riktigt roligt att bygga technics lego, nu blir det fler sådana byggen, min andra bärgare får nog vila i katongen tills jag vet vad jag skall göra med den.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Sansakrit

jag har byggt klart min 8043 och 8053 just nu väntar jag på min lego power functions
så jag kan plusa det med min 8053. tänker på att plusa in 5 XL motor i den XD haha det kommer blir kul  ;D

Tobbe Arnesson

Jag obyggde de sex julgranskulorna så jag får nöjet att bygga upp dem nästa gång granen ska pyntas.  :D
Blogg: Robotkampen

sweMezza

Byggde äntligen klart Slave I som yngsta dottern påbörjade före jul. Hon körde fram till sista påsen och efter det ett avbrott sen blev den bara stående. Ofärdigbyggda modeller tar upp mer plats än normalt.

Snygg model men favoriterna i setet är nog ändå minifgsen. Nedfryst Han Solo och Bossk. Kul bygge var det iaf.

Etzel

Byggde den nya creator timmer-stugan 5766. Väldigt simpelt bygge men med bra bitar, dvs. den kommer rivas mkt snart :P

Skafte

Byggde isär mitt medeltidsdiorama, eller började i alla fall. Kom kanske halvvägs på tre timmar...

Carl T

Byggde 7597 Western Train Chase på dotterns begäran. Jag tyckte inte loket kändes så känsligt som jag sett påstås. Elektrifiering av tåget är ett problem som jag får lösa i framtiden.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Aqualize

Igår som blev idag så byggde jag på min "Trial Truck" (inte baserat på något riktig maskin) i techniclego.
Det blev den pivoterande bakaxeln med riktigt frigångshöjd (9 pinnhål).
Foton kommer när det blir något av det hela (behöver saker från bricklinkordern). Nöjd över att jag lyckades få dit en differential men också diffspärr (kontrolleras från en medium PF -motor).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.