Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 15 november 2010 kl. 09:50
Du får besöka Bricklink och fixa en sån här:
eller en eller en  

eller varför inte en:



;)

Tittade lite på de bitar men tänkte att de är som vanliga 1x2 bitar med en cylinder i mitten som gör att man inte kan centrera dem på en minifig :( Om jag har fel i det så får det bli att jag uppdatera min bild inom en snar framtid :P

För att få en bit mitt på minifiguren så använde jag mig av en vanlig 2x2 bit. Tack vare dess ihåliga cylinder kan (med lite våld) trycka den mitt på en minifig :)

Stigge72

2x4 kanske? de "vanliga" finns iaf med munnar, men sedan finns 2x4x2 som är rundade ovantill (se t ex AndersI) med olika ansikten på.

sweMezza

Till ett projekt jag planerar som sakta tar form har jag varit på jakt efter en bil. Jag vill ha något som åtminstone ser ut att ha plats för fyra minifigs. LEGOs modeller är oftast (i mitt tycke) alldeles för små, jag vet inte om bredden är anpassad efter vägarna på basplattorna eller vad som gör att de begränsar bredden och gör dem för smala.

Hur som helst, jag suger på bilar och ville ha något i stil med en pick-up eller SUV. Även en Hummer eller Humvee skulle passa in fint i MOC och story.

Hittade en bra model av en Humvee med beskrivning och allt. Rekommenderas både för utseende och för att den innehåller flera intressanta byggtekniker (iaf för mig).
Humvee instructions på Flickr.

Följde i stort sett instruktionerna. Bytte färg, tog bort vapnet monterat ovanpå och använde 1x2x2 paneler som fönster istället för 1x2x3.

Ras 74

Ser riktigt bra ut Mezza! Fanns alla bitar i darktan verkligen?
Skall bli intressant att se vad den skall vara med i för projekt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

#169
Dark Tan på min monitor ser det ut som grått?  
Men som sagt imponerande bygge, har funderat på att bygga samma till en Zombie moc, men jag saknade lite för mycket bitar.

ontopic: byggde ihop lite roliga minifigs till en SW moc..

?

Ras 74

Självklare är det grått... Bara min hjärna som ville att det skulle vara darktan  ;D

Själv byggde jag 4738 Hagrid's Hut (3rd edition) igår.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

blaze

kvällens bedrifter :)



gillar dom gammla grejerna man hade som liten, nytt ger jag bara ungarna...

Tobbe Arnesson

Jag har byggt massor av varianter på de två längst bak till höger som barn.  :D
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 november 2010 kl. 07:45Jag har byggt massor av varianter på de två längst bak till höger som barn.  :D

Samma här  :D

Idag har jag färdigställt en MOC till tävlingen här.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ferdik

Citat från: blaze skrivet 20 november 2010 kl. 00:52
kvällens bedrifter :)



gillar dom gammla grejerna man hade som liten, nytt ger jag bara ungarna...

Looking good!

Stigge72

Igår byggde jag e... nä det kan jag ju inte skriva här och nu.. :)

Men det kommer bild i en annan tråd när jag lyckas gissa på något som någon annan byggt...

blaze

Citat från: Ferdik skrivet 20 november 2010 kl. 11:15
Citat från: blaze skrivet 20 november 2010 kl. 00:52
kvällens bedrifter :)



gillar dom gammla grejerna man hade som liten, nytt ger jag bara ungarna...

Looking good!

saknas några få bitar men va ska man säga, det är 20år gammal samling...

det här har jag gjort idag:


AndersI

Jag har byggt ihop några kaniner - inte bara idag, men nu är den mest moddade klar.

Och fotoplatsen är också ett LEGO-bygge :-)



robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.