Forum > Egna Byggen / MOC:s

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

(1/827) > >>

sweMezza:
Det är en bra fart i köpe-tråden men hur står det till med själva byggandet...?

Jag vet med mig att det kan vara lätt att köpa men svårare att ta sig tiden till att bygga (jobb, familj, andra hobbys, ups and downs o.s.v.). Det spelar ingen roll om det är MOC:ar eller köpta set med instruktioner.

Syftet med den här tråden ska vara att

* dela med oss av att vi faktiskt bygger (alla byggen får ju inte sin egen tråd, på gott och ont).
* inspirera andra till att bygga, om än så smått.
* inspireras till att bygga när vi kan behöva ett litet lyft (inga nya Dark Ages).
* ha en tråd där alla medlemmar kan känna sig lika hemma i att båda läsa och skriva.
Vad räknas då som bygge? Påbörjat? Avklarat? Med eller utan bild? Jag har tänkt mig en väldigt enkel regel för att se hur det går:

* Som bygge räknas att du har satt ihop minst två LEGO-bitar!
Det behöver inte vara klart eller planerat. Använd sunt förnuft. Skriv/visa som ni själva vill. Just build it!

Edit*Swebrick Moderator Team
Från och med nu kommer vi att köra MOC's i denna tråd och officiella set i:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=3479.0

sweMezza:
Idag (före midnatt menas då, vaken sent...) byggde jag ihop styrkelyftaren och vampyren från minifigs series 2. De sista två jag inte hade plockat upp ur påsarna.

Dreadcore:
Inleder med en tveksam post, då själva bygget inte är i Lego. Men det är ju trots allt för Lego ;)

Pekblom:
Efter som det pågår ett stort slag på matsalsbordet lär jag bygga ytterligare förstärkningar på forten. Det är min 6årige son som är general i det här bygget så här blandas allt från riddarborgar till Harry Potter hus. Även vissa bitar från den mörka ”soppåse” med mega blocks får vara med liksom en del rymdskepp. Det är som sagt en sexåring som bestämmer.

Teabox:

--- Citat från: Dreadcore skrivet 19 augusti 2010 kl. 01:51 ---Inleder med en tveksam post, då själva bygget inte är i Lego. Men det är ju trots allt för Lego ;)

--- Slut citat ---

Snyggt :)

Ifrån vilket set/tema kommer gubben längst ner till vänster?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion