Författare Ämne: Angående eventstöd.VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER  (läst 5424 gånger)

Utloggad mechamike

  • Mikael Johansson
  • Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 8 070
Angående eventstöd.VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« skrivet: 11 januari, 2016 Kl:14.51 »
Viktigt!

 Swebrick bara att kunna söka event stöd 3 ganger per år. från TLG, eventet måste har mer än 500 besökare och 10 betalande medlemmar från Swebrick som deltar.

Alla ansökningar inför kommande år ska först godkännas/prioriteras av styrelsen.

Lego måste ha ansökan 90 dagar innan. (Devs den måste gå iväg från Ambassadören minst 90 dagar innan eventets första dag. Lägg må minst 30 dagar för Styrelse och Ambassadörs beredning.
Det ger 120 dagar.

De som tänker sig arrangera bör därför så snart som möjligt komma in med en förfrågan om stöd så man kan prioritera.

/mechamike


« Senast ändrad: 01 mars, 2017 Kl:16.33 av mechamike »

Utloggad dalle

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 3 457
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #1 skrivet: 11 januari, 2016 Kl:15.01 »
Är det rätt antagande att en av dessa ansökningar är vigt år det stora eventet?

Utloggad mechamike

  • Mikael Johansson
  • Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 8 070
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #2 skrivet: 11 januari, 2016 Kl:15.02 »
Japp!, Till de mindre eventen är det meningen (från TLG's sida) att vi ska använda det som förra året fördelades ut till de olika lokala grupperna. Lego har valt att satsa mer på online communitys än fysiska Lug:ar så stödet kommer bli mindre, men det kan tänkas att vi får mer i slutändan eftersom Lego beräknar hur mycket stöd vi ska få baserat på bla hur många lokala träffar vi har (dock behöver dessa ha mer än 10 pers för att räknas) ..
« Senast ändrad: 11 januari, 2016 Kl:15.05 av mechamike »

Utloggad Skafte

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 4 953
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #3 skrivet: 11 januari, 2016 Kl:20.12 »
Kommer man in med en förmågan genom att PM:a dig?

Det här var ju synd för de flesta mindre lokalavdelningarna. Har svårt att se att vår gotländska utställning på höstlovet får något. Och eftersom vi bildades efter att lokalstödet delades ut förra året så har vi inget stöd att vänta i år? Nåja, vi fick ju en kaka i höstas i alla fall. Man kan ju inte bli ledsen för att man får färre gratis grejor, liksom...

Utloggad pareriksson

  • Betalande medlem 2019
  • *
  • Värdelöst vetande är ovärderligt.
  • Antal inlägg: 867
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #4 skrivet: 11 januari, 2016 Kl:20.43 »
Vad innebär event-stöd? Vad? Hur mycket? Osv.

Utloggad stej123

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 752
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #5 skrivet: 11 januari, 2016 Kl:21.04 »
Nordsken ligger på gränsen... Med 100% uppslutning från region Botnia bland de som var betalande medlemmar 2015 (alla verkar inte betalat 2016 än) så landar vi på 10 st prick... Ska jag vara pessimist realist så faller det alltid bort någon...Eventet är dessutom på lite mindre än 120 dagar.

Vi är körda alltså?

Utloggad mechamike

  • Mikael Johansson
  • Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 8 070
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #6 skrivet: 11 januari, 2016 Kl:21.31 »
Kommer man in med en förmågan genom att PM:a dig?

Det här var ju synd för de flesta mindre lokalavdelningarna. Har svårt att se att vår gotländska utställning på höstlovet får något. Och eftersom vi bildades efter att lokalstödet delades ut förra året så har vi inget stöd att vänta i år? Nåja, vi fick ju en kaka i höstas i alla fall. Man kan ju inte bli ledsen för att man får färre gratis grejor, liksom...

Pm:a ordföranden så tar han det vidare till mig efter beslut.
Hur stödet ska fördelas är upp till styrelsen, vad lego rekommenderar o vad vi sedan gör återstår att se.
Vi vet inte hur mycket stöd vi får förrens det dyker upp hos mig ( och dessutom brukar det dyka upp lite pö om pö under nån vecka eller två. DHL  mummel mummel Lego logistik mummel mummel..
Kanske det räcker till bägge saker , men ta inget för givet..

Vad innebär event-stöd? Vad? Hur mycket? Osv.

Man kan söka stöd från Lego, stödet storlek  beräknas av dom på ett gäng faktorer.

Nordsken ligger på gränsen... Med 100% uppslutning från region Botnia bland de som var betalande medlemmar 2015 (alla verkar inte betalat 2016 än) så landar vi på 10 st prick... Ska jag vara pessimist realist så faller det alltid bort någon...Eventet är dessutom på lite mindre än 120 dagar.

Vi är körda alltså?

Inget är kört, men det måste gå över styrelsen och uppfylla reglerna, o nån dag kan vi kanske kapa.


Utloggad Record

  • Fd. Ordförande
  • Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 642
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #7 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:08.55 »
För de regioner som tänker ha event/utställningar under året vill jag att de så snart det är möjligt skriver upp det så styrelsen kan lägga en verksamhetsplan för 2016, och även se vilka som kan bli aktuella för eventstöd.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Utloggad Odidoma

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 2 899
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #8 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:09.04 »
Vart ska vi skriva upp det?

Utloggad Record

  • Fd. Ordförande
  • Betalande medlem 2019
  • *
  • Antal inlägg: 3 642
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #9 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:09.10 »
i den här tråden för enkelheten skull, det händer nog inte så mycket till i denna så skriv det här, det är ju eventstöd det är om delvis.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Utloggad Odidoma

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 2 899
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #10 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:09.12 »
ok/tack. Jag blev lite osäker. Vi i Sthlm har som mål att ha en utställning runt maj +/-.

Utloggad Skafte

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 4 953
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #11 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:09.24 »
Gotland: höstlovet v44. 12 medlemmar, 2000 besökare.
« Senast ändrad: 20 januari, 2016 Kl:19.45 av Skafte »

Utloggad Ozp

  • Administrator
  • *
  • Regionsansvarig Syd
  • Antal inlägg: 2 867
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #12 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:09.28 »
Syd kommer försöka ha en utställning i Ängelholm, kanske i augusti.

Utloggad mordatre

  • Betalande medlem 2019
  • *
  • Star Wars
  • Antal inlägg: 1 672
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #13 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:12.04 »
VÄST.
Hobbymässan GBG April. Långt över 500 besökare på själva mässan, men alla kommer ju inte dit för Swebrick. Osäker på om det blir 10 eller fler medlemmar.

Bollebygd bibliotek (ej klart ännu). Färre än 10 medlemmar och förmodligen färre än 500 besökare.
« Senast ändrad: 20 januari, 2016 Kl:17.56 av mordatre »
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Utloggad Vibora

  • Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 2 408
SV: Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER
« Svar #14 skrivet: 20 januari, 2016 Kl:13.09 »
VÄST.
Hobbymässan i gbg i April
Bollebygds bibliotek (ej klart när)
Uppskattar du att ni kommer att ha minst 10 medlemmar som ställer ut och minst 500 besökare på båda utställningarna?

Jag skulle föreslå att alla gör en uppskattning av om man uppfyller kraven (dvs om man kommer att locka minst 10 medlemmar och 500 besökare), t.ex. genom statistik från tidigare utställning och hur många aktiva man är i regionen.

 

Powered by EzPortal