Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

S@H är oanvändbar, igen

Startat av BeardedNerd, 01 januari 2016 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Som vanligt när det är premiär på nya set går det inte att beställa något på S@H (shop.lego.com). I natt var priserna helt fel. Jag kunde beställa Ghostbusters-huset men vågade inte ge mig på fler grejer. Nu tänkte jag fortsätta med Brick Bank, ett Nexo-set och lite CMF-figurer. Men dels har CMF-figurerna hunnit sälja slut, och dels går det inte att slutföra en order för resten. Och det är alltid så här vid "högbelastning". Man studsar tillbaka till startsidan när man försöker checka ut. Ibland studsar man tillbaka när man söker. Överhuvudtaget verkar sajten vara designad så att istället för att vänta vid högbelastning så avbryts alla transaktioner.

Eftersom det uppenbarligen verkar vara sanslöst mycket folk som är inne vid dessa tidpunkter, borde inte Lego bygga om sidan så den faktiskt fungerar då? Det ska inte behöva vara ett lotteri om man lyckas få igenom sin beställning innan grejer tar slut. Någon poäng bör det väl vara med att vara inne vid midnatt, annars får de börja erbjuda ett förbokningssystem.

Sen ska jag inte ens börja diskutera det här med Bricks & Pieces-funktionen, som är minst sagt instabil (dock stängd nu över nyår, kanske bäst så).

mssm

Om inte jag misstar mig helt så har sidan varit otroligt trög hela december, men det är inte så konstigt när de växt ur i princip alla sina enheter under året. En del nyheter lanserades redan i går, kanske för att försöka fördela trycket men igår gick det inte att beställa då de hade ändrats från "Coming Soon 31 Dec" till enbart "Coming Soon" och det funkade inte förrän på eftermiddagen innan de var tillgängliga. Det här med att rulla ut vid tolvslaget har aldrig fungerat vad jag vet vid tidigare släpp utan man har fått vänta till tidigt på morgonen innan grejorna finns tillgängliga.
De har uppenbart svårt att hålla sidan i schack...

Pehr

Varför måste det beställas på en gång?
Vänta några dagar istället; leverans är ju ändå inte förrän i februari, eller?

BeardedNerd

Leverans är som vanligt någon vecka enligt alla uppgifter. Om man däremot väntar så finns det stor risk att grejer säljer slut och då blir det leverans långt senare.

Pehr

Hur lång tid brukar det ta för leksaksaffärerna  att få in dem?

BeardedNerd

Beror på, oftast någon vecka bara. Så jag kommer nog att leta CMF och eventuella kompletterande Nexo-set i butikerna häromkring. Men med GB-huset och Brick Bank så har man ju inget val.


micke

Beställde de nya seten imorse och det fungerade jättebra, fick orderbekräftelse och allt väldigt smidigt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

byStfn

Ett sätt att stabilisera sidan är att surfa in via incognito-surfning i Chrome. Allting funkar som av magi då!

priest666

Jag kan forfarande inte lägga till någon beställning. Kommer fram till att kontokortsuppgifterna granskas, efter det får jag meddelandet att jag ska kontakta min bank. Har giltigt kort och pengar finns det  :)

Har ej testat google chrome, använder mozilla firefox...

Något tips???

Kwagge

Citat från: priest666 skrivet 03 januari 2016 kl. 14:01
Jag kan forfarande inte lägga till någon beställning. Kommer fram till att kontokortsuppgifterna granskas, efter det får jag meddelandet att jag ska kontakta min bank. Har giltigt kort och pengar finns det  :)

Har ej testat google chrome, använder mozilla firefox...

Något tips???

Nordea kort?


Kwagge

Citat från: priest666 skrivet 03 januari 2016 kl. 14:17
Kwagge: Jupp

Då måste du "öppna" ditt kort för köp på internet.. Så logga in på internetbanken o fixa det..

http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/Internetkop.html


priest666

Tackar Kwagge, vet inte att jag behövt göra detta tidigare någon gång...Men men, nu är det löst iaf :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.