Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Citat från: lingonfil skrivet 02 maj 2016 kl. 21:25
Citat från: Perhed skrivet 02 maj 2016 kl. 20:13
Någon som svängt förbi mos och noterat någon förändring av bitar på väggen senaste tiden?

Det borde väl ha gått tre veckor sen de införde Pick A Model så det borde vara en ny modell uppe på vägen!

Kanske.  Fast när jag frågade förra veckan så sa de att de skulle byta ut modell i juni.

LeifSpangberg

Citat från: dalle skrivet 02 maj 2016 kl. 22:33
Kanske.  Fast när jag frågade förra veckan så sa de att de skulle byta ut modell i juni.
Yepp, modellen byts ut 4 ggr/år....
Eftersom den första kom i feb-mars, så blir det byte i juni, eller däromkring, fick jag höra häromdagen

lingonfil

Citat från: LeifSpangberg skrivet 02 maj 2016 kl. 22:57
Citat från: dalle skrivet 02 maj 2016 kl. 22:33
Kanske.  Fast när jag frågade förra veckan så sa de att de skulle byta ut modell i juni.
Yepp, modellen byts ut 4 ggr/år....
Eftersom den första kom i feb-mars, så blir det byte i juni, eller däromkring, fick jag höra häromdagen

Okej. En butiksantälld hade tidigare sagt var tredje vecka till mig. 4 ggr per år är ju rätt klent.


CopMike

#258

;D



Light Bluish Gray Tile 2 x 2 with Groove är tillbaka (men bakom väggen på lagret - fråga personalen!)

Record

Citat från: CopMike skrivet 04 maj 2016 kl. 22:21

;D



Light Bluish Gray Tile 2 x 2 with Groove är tillbaka (men bakom väggen på lagret - fråga personalen!)

Kanske någon kunde köpa ut några småburkar, kommer ju ner den 28/5
Minns dock inte hur många 2x2 tiles som hår i en burk, ( hur bra affär det är).
Friskt satsat, hälften vunnet..

Lordflintstone

Citat från: Record skrivet 07 maj 2016 kl. 19:47
Citat från: Record skrivet 07 maj 2016 kl. 19:46
Citat från: CopMike skrivet 04 maj 2016 kl. 22:21

;D



Light Bluish Gray Tile 2 x 2 with Groove är tillbaka (men bakom väggen på lagret - fråga personalen!)

Kanske någon kunde köpa ut några småburkar, kommer ju ner den 28/5
Minns dock inte hur många 2x2 tiles som får plats i en burk, ( hur bra affär det är).

Åker dit på måndag, så om inte alla Swebrick are redan plundrat köper jag ett gäng.

Wineyard

Citat från: Record skrivet 07 maj 2016 kl. 19:46
Kanske någon kunde köpa ut några småburkar, kommer ju ner den 28/5
Minns dock inte hur många 2x2 tiles som hår i en burk, ( hur bra affär det är).
395 st fick min dealer in i en liten mugg!

Record





Light Bluish Gray Tile 2 x 2 with Groove är tillbaka (men bakom väggen på lagret - fråga personalen!)
[/quote]

Kanske någon kunde köpa ut några småburkar, kommer ju ner den 28/5
Minns dock inte hur många 2x2 tiles som får plats i en burk, ( hur bra affär det är).
[/quote]
[/quote]

Åker dit på måndag, så om inte alla Swebrick are redan plundrat köper jag ett gäng.
[/quote]

Okej, låter bra. Ta 3-4 burkar om det finns bitar kvar.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Pekblom

Låter det inte som en bra idé att köpa en hel låda och dela på några stycken?

Lordflintstone

Citat från: Pekblom skrivet 08 maj 2016 kl. 14:10
Låter det inte som en bra idé att köpa en hel låda och dela på några stycken?

Det är inte villiga att sälja lådor pågrund av att det har lite plats på lagret.

Lordflintstone

#265
 Så! Bara botten skrap kvar av LBG tile.
Bild på vad som finns förutom färilsbitarna.
Observera att det finns trans clere slop 2x2 eller vad den heter, bra att ha kanske?

dalle

Citat från: Lordflintstone skrivet 09 maj 2016 kl. 10:55
Så! Bara botten skrap kvar av LBG tile.
Bild på vad som finns förutom färilsbitarna.

Du han före mig att meddela tilens sinande.  :)

Lordflintstone

Citat från: dalle skrivet 09 maj 2016 kl. 11:02
Citat från: Lordflintstone skrivet 09 maj 2016 kl. 10:55
Så! Bara botten skrap kvar av LBG tile.
Bild på vad som finns förutom färilsbitarna.

Du han före mig att meddela tilens sinande.  :)

Frågan är om det kan skaka fram mer eller om det värkligen var sista lådan vi plundrade.

andli

Nu när tom butiken gjort en baseplate med bitarna på lagret kanske det är dags att lägga till den i Google docsen också?

Om inte annat för att ha en konkurrensfördel mot wallofbrick som seglat upp som lite mer populär :D

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andli skrivet 16 maj 2016 kl. 23:28
Nu när tom butiken gjort en baseplate med bitarna på lagret kanske det är dags att lägga till den i Google docsen också?

Om inte annat för att ha en konkurrensfördel mot wallofbrick som seglat upp som lite mer populär :D

Finns det något egenvärde att fortsätta med att uppdatera googlearket när wallofbrick finns?

Vilket är bäst uppdaterat? Vilket har flest användare? Vilket kan flest ändra i?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.