Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Jag var på MOS i dag och köpte så klart lite P&B.
Det roliga var att när jag stod där och funderade på vad jag skulle välja hörde jag en av personalen förklara för en mugglare hur P&B fungerade och avsluta med.
–Vi har fler bitar på lager så om det är något speciellt du gärna vill ha kan jag kolla om det finns där inne.
Mugglarna blev inte frälsta utan plockade något annat från hyllan. Men jag gick fram och frågade om de hade något annat roligt orange eller tan (fick peka för att hon skulle förstå vilken färg tan var.) Hon kom ut med två små burkar, en med tile 2x2 i tan och en med tile 2x2 i orange. Jag hällde över det i min medhavda stora burk och toppade med lite Plate 1x4 White.

Det bör tilläggas att det var en tid på dagen när det var väldigt lugnt i butiken och den alltid trevliga personalen hade gott om tid.
Ps.
Det fanns två möjliga AFOLs i butiken. Någon härifrån som var där torsdagen den 3/12 runt ett tiden?
Ds.

Nybohov Creation Ltd.

Är det samma pris om man har med sig en mugg från tidigare köp?

Jag frågade tjejen i kassan när jag handlade, men hon visste inte, utan pekade ut en annan i personalen jag kunde fråga, men han var upptagen, så jag struntade i det.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

lingonfil

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 04 december 2015 kl. 09:43
Är det samma pris om man har med sig en mugg från tidigare köp?

Jag frågade tjejen i kassan när jag handlade, men hon visste inte, utan pekade ut en annan i personalen jag kunde fråga, men han var upptagen, så jag struntade i det.

Jag tror det är typ 6:50 i pant eller något i den stilen.

Det är relativt praktiska burkar för 6:50 kr st så det kan nog hända att man samlar på sig burkarna istället.

Sollan

Det dras av i kassan. Det finns en streckkod där som de "blippar"på om man säger att man hade muggen med sig.

Tektor

Jag är nybörjare på Google Docs - är det meningen att man ska kunna hitta och redigera dokumentet utan att vara inloggad på vare sig Swebrick eller Google?

Myko

Den är förmodligen utdelad så att alla med länken kan redigera dokumentet.

andli

Ja, visst är det en risk med att alla kan redigera, å andra sidan är tröskeln för att uppdatera mycket mindre såhär!
Och Google docs lagrar historiken om vad som ändras, så det bör gå att återställa ev vandaliseringar relativt.

Man kan hitta länken här utan att vara inloggad, men länken finns väl ingen annan stans?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nilsson.calle

Var där idag. Trots mycket folk blev jag frågad om jag var ute efter något annat. Hon gick och kollade efter bitar i trans blue. Inget napp men pluspoäng för bra service.  :D

Köpte en liten mugg PAB och två st PF-motorer. De har det mesta av PF sortimenetet i en låda vid Technic seten.

Uppdaterade bitlistan men hittade ingen design id. för brick2x4 i bright pink, hur hittar man det på enklaste sätt ?

Anders67

Citat från: Nilsson.calle skrivet 13 december 2015 kl. 21:10
Var där idag. Trots mycket folk blev jag frågad om jag var ute efter något annat. Hon gick och kollade efter bitar i trans blue. Inget napp men pluspoäng för bra service.  :D

Köpte en liten mugg PAB och två st PF-motorer. De har det mesta av PF sortimenetet i en låda vid Technic seten.

Uppdaterade bitlistan men hittade ingen design id. för brick2x4 i bright pink, hur hittar man det på enklaste sätt ?
kolla skärdumparna - så hittar jag element id'na
Steg 1 : hitta parts ID't - ex. 3001
Steg 2 : Välj att visa små bilder - se pilen
Steg 3 : Lokalisera senaste element ID't från listan (oftast med set högsta versions nummret) - ex. 4227659

byStfn

Var där idag och småpratade och klossade i ca 2 timmar och fick under tiden erbjudande om att personalen kunde kika på lagret efter något kul. Där grävdes det fram gröna headlight bricks samt orangea tiles 2x2. Dessa kommer säkert ut i sinom tid. Tog också slut på vita bricks 1x2 så i det hålet kommer snart något nytt. Utöver det ser listan ut att stämma.

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

byStfn

Citat från: mortil skrivet 16 december 2015 kl. 22:35
Har dom nått technic i lösvikt typ ?

Inget alls. Finns inte heller några Technic fantasilådor vilket känns ologiskt.

andreaseldh

Citat från: mortil skrivet 16 december 2015 kl. 22:35
Har dom nått technic i lösvikt typ ?

Citat från: byStfn skrivet 23 december 2015 kl. 17:33
Inget alls. Finns inte heller några Technic fantasilådor vilket känns ologiskt.

Men dom har en mycket diskret låda med styckvis PF som står i Technic-avdelningen.

mortil

Citat från: byStfn skrivet 23 december 2015 kl. 17:33
Citat från: mortil skrivet 16 december 2015 kl. 22:35
Har dom nått technic i lösvikt typ ?

Inget alls. Finns inte heller några Technic fantasilådor vilket känns ologiskt.

för min del känns de lite meningslöst åka dit då :/ 
tacka vet ja bricklink ;) 

(fast är man i sthlm så måste man ju smita in)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Peter S

Har uppdaterat Brickbuidr's sida med hyfsat aktuellt innehåll, bara för att upptäcka att de tagit bort länken till innehållet från första sidan. För att uppdatera innehållet behöver man bara första gången klicka i rutan att man inte är en robot... Visserligen funkar vår länk i första posten rakt in i Stockholmsbutiken, men syftet är ju att sprida kunskapen om innehållet (och att påskynda omsättningen?). Är det något man bör fortsätta med?
Tilläggas bör också att man bara kan välja bland i förväg registrerade bitar vilket skapar svårigheter ibland. Enklast är att sätta dem som "System, Mixed parts". Jag har dock fuskat och valt ett annat hjul än det riktiga. Tycker nog att ett svart hjul i rätt storlek är viktigare att se än att det är svart vadsomhelst...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.