Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Samfundet] Allmän diskussion

Startat av Myko, 30 maj 2014 kl. 11:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Det är nog fler än Samfundet som behöver bygga med deras logotyp. Både klistermärke och tryckta bitar funkar, men dekaler är nog enklare. Samfundet kanske kan utlysa en designtävling förslagsvis öppen för samtliga, men där enbart Samfundets medborgare får rösta.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonfil

Citat från: Magnus den store skrivet 20 augusti 2014 kl. 16:28
Det är nog fler än Samfundet som behöver bygga med deras logotyp. Både klistermärke och tryckta bitar funkar, men dekaler är nog enklare. Samfundet kanske kan utlysa en designtävling förslagsvis öppen för samtliga, men där enbart Samfundets medborgare får rösta.

Låter bra.

lingonfil

Så småningom så kommer det (inget är säkert förstås) en lugbulk 2015. Jag tillhör den skaran som tycker att Lugbulk ska fokusera på Community Builds. Därför tycker jag det vore kul om vi i Samfundet kunde organisera en CB som vi lyckas få "finansierad" genom Lugbulk-programmet.

Förslag på CB'n:

Portaler
Dessa sätts svårligen ihop till något större gemensamt bygge. Men kanske skulle man kunna hitta på en design som gör att man kan bygga ihop flera moduler för att göra kraftfullare portaler (man kanske behvöver modifiera rådande beskrivning av portalteknologi för att passa in i ett sådant tänk).

Rymdstation
Samfundets högkvarter, en monsterrymdstation. Designen bör göras så att ju fler moduler desto större station - men att modulerna är  enhetliga.

Landningsfält
Ett fett landningsfält där folks egenbyggda skepp kan parkera. (typ Moduverseplattor med någon snygg landningsyta)

Cakeman

Citat från: lingonfil skrivet 23 augusti 2014 kl. 15:46
Förslag på CB'n:

Det vore trevligt med en CB. Landningsfältet blir nog enklast, men en ryndstation hade ju varit kul... :)

Cakeman

VIP på Ichiros skyttel. Lite röda paneler på sidorna och någon slags motorer där bak så ska den kunna bli färdbar. Och så kanske göra något åt fronten...

Gideon

Citat från: Cakeman skrivet 11 september 2014 kl. 11:31
VIP på Ichiros skyttel. Lite röda paneler på sidorna och någon slags motorer där bak så ska den kunna bli färdbar. Och så kanske göra något åt fronten...
Bra start, gillar den övergripande formen på skeppet...inte minst hur du gjort cockpiten :)

Cakeman

Fortsatt VIP (och för att hålla tråden igång), den ska strax få en egen tråd. Det ser snyggare ut IRL än vad de här bilderna visar så jag ska försöka bygga ett stativ och ta ordentliga bilder med belysning. Men iaf, skytteln får bli det huvudsakliga skeppet som Ichito använder. Det har varit svårare än jag tänkt mig men roligt.

* Motorerna. Gdang, knepigt att få till snygga, de känns väldigt klumpiga nu.
* Luckan där bak. Jag har problem med alignment, att få luckan att sluta tätt mot bakkanten. Min Lego-geometri är inte bra nog.

Något slags interiör kan nog också dyka upp.

lingonfil

Citat från: Cakeman skrivet 21 september 2014 kl. 16:24
Fortsatt VIP (och för att hålla tråden igång), den ska strax få en egen tråd. Det ser snyggare ut IRL än vad de här bilderna visar så jag ska försöka bygga ett stativ och ta ordentliga bilder med belysning. Men iaf, skytteln får bli det huvudsakliga skeppet som Ichito använder. Det har varit svårare än jag tänkt mig men roligt.

* Motorerna. Gdang, knepigt att få till snygga, de känns väldigt klumpiga nu.
* Luckan där bak. Jag har problem med alignment, att få luckan att sluta tätt mot bakkanten. Min Lego-geometri är inte bra nog.

Något slags interiör kan nog också dyka upp.


Snyggt. Bra med utrymme för en interiör.

Då kan jag väl bjussa på lite WIP-bilder jag med.

Jag gillar att tänka modulärt och fann dessa bygge från nnenn inspirerande.
http://www.flickr.com/photos/nnenn/2589617717/
http://www.flickr.com/photos/nnenn/2589617799/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/nnenn/2590453628/in/photostream/

Så jag tänkte göra något liknande. Har byggt ett par moduler, och kan börja leka lite med att sätta ihop dessa på olika sätt. Men saknar riktigt variation i modulerna. Jag har inte bestämt något färgschema än, så just nu är det lite av ett guerillabygge.

Ursäkta kvaliteten på bilderna. Men jag tyckte inte det vara värt att ta ram riktiga kameran...

[strul med bilderna]



lingonfil


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.