Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Idag har det blivit två st. 7566 Farmer och en Bricklinkbeställning av framförallt bricks i ljus-bley.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

Det blev ettt besök i Stor & Liten's webshop.

Eftersom jag såg Prince of Persia i helgen blev det 

1 st 7571 Striden om dolken för  319 kr

och för att få lite mer  "tan" färgande bitar att utöka 7571 med så inhandlades en

6754 Familjevilla för 553 kr

med lite trix ska det bli ett litet hus i CC standard av Arabiskt snitt som ska ligga granne med mitt "Market street" hus.

?

Etzel

Låter som en utmärkt idé, mechamike! Väntar med spänning på resultatet.  ;)

Själv har jag åtgärdat min ABS-tinens från en hel sommar utan LEGO med att köpa 15 serie 2 minifigs, Kingdoms 7950 samt Prince of Persia 7569. En av varje minifig från serie 2 får stå model i hyllan men resten + setten är redan ihopbyggda och isärplockade. Nu har jag istället en lång sorteringsperiod framför mig innan jag kan sätta igång med MOCandet.

Och det är ju förstås extremt frustrerande, jag vill ju bygga nu!  >:( :P

Pekblom

det blev två Lego Wind Turbine Transport 7747 i dag

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 30 augusti 2010 kl. 18:17
det blev två Lego Wind Turbine Transport 7747 i dag

Du Pekblom, jag måste bara fråga. Din legokonsumtion måste ha överskridit budgeten den senaste tiden? 2x Turbine Transport, IJ Stridplansattack, IJ Kanaljakt, Atlantis Ubåt, Blocket-tåget, Space Police Galactic Enforcer, One Mon Calamari Star Cruiser, 3st Strandhus + säkert ännu mer den senaste veckan?
Såg även en indikation, i en en annan tråd, på att du var intresserad av en annan forummedlems UCS Millenium Falcon...  :P  :D

knalltoss

Fick idag av min bästa vänner en 8963 för att jag fyllde år för två veckor sen.
Bra vänner man har ibland. ;D

/Rikard

Pekblom

Citat från: Skrytsson skrivet 30 augusti 2010 kl. 18:40

Du Pekblom, jag måste bara fråga. Din legokonsumtion måste ha överskridit budgeten den senaste tiden? 2x Turbine Transport, IJ Stridplansattack, IJ Kanaljakt, Atlantis Ubåt, Blocket-tåget, Space Police Galactic Enforcer, One Mon Calamari Star Cruiser, 3st Strandhus + säkert ännu mer den senaste veckan?
Såg även en indikation, i en en annan tråd, på att du var intresserad av en annan forummedlems UCS Millenium Falcon...  :P  :D

Jo jag har mina funderingar men på vad som är fel i huvudet på mig men livet är en prioritering och just nu känns det som en bra prioritering att köpa och bygga LEGO. Det var lite protester när min underbara fru hade en del andra prioriteringar men sen tänkte hon If you can't beat them, join them så nu bygger hon mer än mig och när jag frågar om vi skall köpa ett litet Millenium Falcon tycker hon att det kan ju inte vara en sämre placering än dom där HQ aktierna eller min pensionsförsäkring i Skandia.
.

Pekblom

Citat från: knalltoss skrivet 30 augusti 2010 kl. 19:16
Fick idag av min bästa vänner en 8963 för att jag fyllde år för två veckor sen.
Bra vänner man har ibland. ;D



Grattis!
Riktiga vänner får man LEGO av :-)

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 30 augusti 2010 kl. 19:23
Citat från: Skrytsson skrivet 30 augusti 2010 kl. 18:40

Du Pekblom, jag måste bara fråga. Din legokonsumtion måste ha överskridit budgeten den senaste tiden? 2x Turbine Transport, IJ Stridplansattack, IJ Kanaljakt, Atlantis Ubåt, Blocket-tåget, Space Police Galactic Enforcer, One Mon Calamari Star Cruiser, 3st Strandhus + säkert ännu mer den senaste veckan?
Såg även en indikation, i en en annan tråd, på att du var intresserad av en annan forummedlems UCS Millenium Falcon...  :P  :D

Jo jag har mina funderingar men på vad som är fel i huvudet på mig men livet är en prioritering och just nu känns det som en bra prioritering att köpa och bygga LEGO. Det var lite protester när min underbara fru hade en del andra prioriteringar men sen tänkte hon If you can't beat them, join them så nu bygger hon mer än mig och när jag frågar om vi skall köpa ett litet Millenium Falcon tycker hon att det kan ju inte vara en sämre placering än dom där HQ aktierna eller min pensionsförsäkring i Skandia.
.


Ja, med Café Corner - som ju stigit i värde med 100 % på ett halvår - i åtanke måste lego (alla fall visst lego) vara en bättre ekonomisk investering än aktiesparande.

Sirre

#294
Citat från: Pekblom skrivet 30 augusti 2010 kl. 18:17
det blev två Lego Wind Turbine Transport 7747 i dag

Jag antar att det var reapriset på Toys'R'Us? :)

Har letat efter en till sådan (har en redan) men den är slut här i Uppsala och fanns inte heller i Västerås. Finns det några kvar där du köpte dina?


Det var inget. Såg tråden i "Officiella set". :)

micke

Idag blev det tre leveranser från BL med lite smått o gott till mitt diorama
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Köpte inget i går så i jag hade jag lite abstinens i morse. Så i dag blev det lite Harry Potter från Blocket.

4704: The Room of the Winged Keys
4707: Hagrid's Hut
4708: Hogwarts Express
4709: Hogwarts Castle
4712: Troll on the Loose
4719: Quality Quidditch Supplies
2st 4726: Quidditch Practice
4727: Aragog in the Dark Forest
4728: Escape from Privet Drive
4733: The Dueling Club

Och 4Kg blandat smågodis, totalt nästan 9Kg

Legot är inte byggt många gången, inte särskilt repigt men dammigt och en del bitar lite solblekta vilket passar syftet bra, alltså att det blir lite melering när vi skall bygga hus av det. Så nu blir det till att tvätta lego för dammet skall ju så klart bort.
.

micke

Fick idag hem ett Millenium Falcon som skall byggas ihop till Dioramat
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Citat från: micke skrivet 01 september 2010 kl. 22:17
Fick idag hem ett Millenium Falcon som skall byggas ihop till Dioramat

en dreggel-smiley hade suttit bra här

micke

Citat från: Pekblom skrivet 01 september 2010 kl. 22:33
Citat från: micke skrivet 01 september 2010 kl. 22:17
Fick idag hem ett Millenium Falcon som skall byggas ihop till Dioramat

en dreggel-smiley hade suttit bra här

Minns jag inte helt fel så har väl herrn själv ett att vänta inom kort  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.