Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

#1590
Fick idag hem ett Lego badlakan tillsammans med , Spiderman Combined Set och , Cargo Crane
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Jag har inte köpt något.. Men jag har varit inne och redigerat en hel del inlägg i den här tråden.
Jag skulle bli glad om ni tar er tiden att när ni skriver in ett set/part/minifig nr i ett inlägg
   

1. markera hela numret på respektive part/set/minfig genom att ställa er framför första siffra/bokstaven i bricklink-numret och trycka ner vänster musknapp
2. med musknappen fortfarande nedtryck dra över hela set nr så hela nr bli blåmarkerat
3. släppa vänster musknapp klicka på:
    om ditt nummer är en minifig
    om ditt nr är en part
    om ditt nr är ett set.

På så sätt kan man med ett snabbt musklick på upp bild och info kring de set ni köpt.

Mvh Swebrick Moderator Team


?

Skafte

, Buzz's Star Command Spaceship för 300 på NK (40%). Sorken ville så väldigt gärna ha en Zurg, vi har plöjt Toy Story-filmerna de senaste dagarna... Få se om det är något att ha när han vaknar från middagsluren.

Anders Nolberger

Blitz ringde nyss och frågade om jag ville ha Whitecap Bay för 299kr och det var jag ju tvungen att tacka ja till ;D

Det är Webhallen som öppnar butik i Linköping och har öppningserbjudanden. Men han köte 2 till sig och en till mig och det var bara 10 totalt så det kanske inte finns så många kvar...

blitz

När jag gick ifrån Webhallen fanns det 2 set kvar. Är dock riktigt nöjd med mitt köp  ;D

bileam

Citat från: blitz skrivet 30 juni 2011 kl. 12:43
När jag gick ifrån Webhallen fanns det 2 set kvar. Är dock riktigt nöjd med mitt köp  ;D
Frågan är ju om din fru blir nöjd... ;-) Du får släppa ut henne på kompensationsshopping!

jamaka

#1596
Var hos en kompis (kollega) kom hem med följande SW, samt . Kul med lite 90 tals Technic :)

shutter

#1597
REAfynd på Leklust i Mora generarade användbara set , & i serien Prince of Persia, The Sands Of Time.



:D

Tie Fighter

Suck! tack för det Shutter! nu när man ser det uppbyggt så där blev man ju lite sugen att skaffa dom med. :(

Illuwatar

PoP-seten är riktigt trevliga som bas till olika MOCs - köpte själv tre set när Amazon.uk hade rea på dem. Skulle behöva två till för en halvfärdig MOC som väntar på att färdigställas...

I dag köptes dock något helt annat - för att få lite variation till all SW som har byggts på sistone köptes en på Webhallen. Så nu blir det att bygga lite Technic och mina första försök på PF-konstruktion. Materialet kommer, efter att originalmodellerna byggts, att användas till bandfordon-MOCs. Några beställningar på BL blev det också - dels mer bandmaterial som matchar 8043'ans band, dels en del vita bitar för en planerad studless-moddning av enligt bilder jag har sett på Eurobricks.com.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skafte

Citat från: Illuwatar skrivet 01 juli 2011 kl. 18:13
dels en del vita bitar för en planerad studless-moddning av enligt bilder jag har sett på Eurobricks.com.

Kolla min Flickr: http://www.flickr.com/photos/skaftepetter/sets/72157624975431028/

Jag kan ta fler bilder om du vill (i nästa vecka)!

shutter

Citat från: Tie Fighter skrivet 01 juli 2011 kl. 15:49
Suck! tack för det Shutter! nu när man ser det uppbyggt så där blev man ju lite sugen att skaffa dom med. :(
Jo det är en trevlig miljö där i sanden. Alla minifigsen är otroligt detaljerade. Nu har jag också lärt mig länka till Brick(b)Link ;)
Illuwatar, fanns ett kvar...

Illuwatar

#1602
Shutter - vad var priset på det setet? Mora är dock lite väl långt att åka för mig för ett enda set...

Skafte - just de bilderna var de jag såg på Eurobricks och som inspirerade mig att göra det samma. Bilderna du har räcker - möjligtvis en med högre upplösning på skeppets ovansida. De rundade sidorna är enkla att få till, tror jag kommer dock använda andra tiles än 1x2 så fler av bågarna förbinds med varandra. Har beställt ett antal olika tiles - får se vad som passar bäst. Det som blir över passar bra till mitt Alamut-MOCande... ;D

Edit: här är MOCen jag syftar på...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Pekblom

I dag blev det ett Creator hus jag velat ha länge. 4954 Model Town House.
en Creator bil 4896 Roaring Roadsters var också en del av affären.

Selander

#1604
Citat från: Pekblom skrivet 02 juli 2011 kl. 12:16
I dag blev det ett Creator hus jag velat ha länge. 4954 Model Town House.
en Creator bil 4896 Roaring Roadsters var också en del av affären.

Fint köp är legos bästa absolut !!!

Själv har jag köpt en som part pack för mitt DA-lok projekt, som ska bli Reddish Brown.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.