Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Ett gäng legosoldater

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 03 oktober 2020 kl. 16:45
Ett gäng legosoldater

Jag kom över 10 Classic Castle-knektar igår, på Tradera, och tänkte att det var mycket. Ditt köp är en fjärdedel av Bricklinks utbud på ett bräde. :P
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Citat från: Magnus den store skrivet 03 oktober 2020 kl. 17:33
Citat från: janhansson skrivet 03 oktober 2020 kl. 16:45
Ett gäng legosoldater

Jag kom över 10 Classic Castle-knektar igår, på Tradera, och tänkte att det var mycket. Ditt köp är en fjärdedel av Bricklinks utbud på ett bräde. :P

De vanliga soldaterna för 90-talets "rödrockar" var ju relativt sällsynta har jag förstått.
Det finns faktiskt en Bricklinkbutik som har ännu något  fler av dessa, men då till det lite dyra priset 8 Euro/styck (jag betalade 6,55).
Nu ska jag bara försöka få tag på lite fler musköter av den gamla typen också...

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 03 oktober 2020 kl. 18:47
De vanliga soldaterna för 90-talets "rödrockar" var ju relativt sällsynta har jag förstått.
Det finns faktiskt en Bricklinkbutik som har ännu något  fler av dessa, men då till det lite dyra priset 8 Euro/styck (jag betalade 6,55).
Nu ska jag bara försöka få tag på lite fler musköter av den gamla typen också...

Den gamla gjutformen av 2561 i brown? Det borde vara utmaning.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Citat från: Magnus den store skrivet 03 oktober 2020 kl. 19:31
Den gamla gjutformen av 2561 i brown? Det borde vara utmaning.

Jo, brukar gå att få tag på, men inte alltid i de kvantiteter man vill till vettigt pris. Sedan är det många säljare som tar fel på dessa och de nya.

andreaseldh

20 par byxor ...

janhansson

#6831
Idag fick jag hem soldaterna jag beställde tidigare i månaden + 120 gammelbruna musköter.


Några av musköterna hade den nya formen, men den gamla bruna färgen. Jag trodde att det var antingen eller, men de kanske bytte form och färg vid olika tidpunkter. I bilden nedan är den översta en gammal, och den nedersta en ny musköt. Den i mitten har gamla färgen och nya formen.

shiftaltcmd

Det bra länge sen jag köpte nåt med Star Wars. Men nåt lite ovanligt kan vara kul.
Leveransen kommer att ta lång tid, jag gissar på närmare ett år. Det får bli när coronarestriktionerna försvinner och det går att resa igen. Vill inte skicka med posten och tullen ska gå igenom.
Utnyttja de ryska kompisarna lite.  :)

ColA

Citat från: shiftaltcmd skrivet 15 oktober 2020 kl. 19:18
Det bra länge sen jag köpte nåt med Star Wars. Men nåt lite ovanligt kan vara kul.
Leveransen kommer att ta lång tid, jag gissar på närmare ett år. Det får bli när coronarestriktionerna försvinner och det går att resa igen. Vill inte skicka med posten och tullen ska gå igenom.
Utnyttja de ryska kompisarna lite.  :)

Jag vill också ha

janhansson

Ett Enmans rymdskepp.


janhansson

Ytterligare några klassiska rymdset. Jag tror att jag hade en 6822 när jag var liten, men resten är nya bekantskaper.














janhansson

Ytterligare ett gäng lejonriddare dök upp idag.


Magnus den store

Du satsar stort. Hur många olika falanger kommer du bygga upp?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Citat från: Magnus den store skrivet 28 oktober 2020 kl. 22:44
Du satsar stort. Hur många olika falanger kommer du bygga upp?

Huvudmålet (på borgsidan) är att bygga upp en stor lejonriddararmé och en lite mindre fågel/örnriddararmé.
Jag gillar fördelningen av figurer i borgen , där riddarna hade bröstplåtar, fotsoldaterna korslagda yxor, och bågskyttarna lejon.
(och allra mest de korslagda yxorna, vilket påverkat det här sebaste inköpet :) )

Sedan har det blivit lite småplock av andra grupperingar, men det kan ju vara bra att ha.

andli

Jag skulle handla lite toapapper på ICA, men noterade att de hade årets city jul kalender, 250 kr tyckte jag lär okej, när jag tittar på kvittot efteråt var det tydligen 50 kr rabatt på den med!

Så nu blir det en riktig jul igen :D (förra året blev det ingen för jag var för snål och vänta på nån rea, och året innan hitta jag en billigt, det visade sig vara årets innan dess :D)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.