Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Tufs

Citat från: Skafte skrivet 25 februari 2011 kl. 10:38
Citat från: Tufs skrivet 25 februari 2011 kl. 10:11
Jag köpte en för 40,- på Maxi i Sundsvall. Dem hade bara en kvar..

Oj, du leder "Billigaste Zurg"-ligan!  :D

Yes!  ;D

Citat från: Tie Fighter skrivet 25 februari 2011 kl. 17:26
Hittade Vaders Tie fighter advanced på Barnens hus idag, det var bara att slå till. :)


Jag såg den också där!

Tie Fighter

Undra om dom har andra äldre godbitar på sitt lager?

Tufs

Jag kollade på TRU och Barnenshus i Sundsvall. Barnens Hus hade mycket bättre utbud än TRU. Speciellt på Star Wars. Är lite nyfiken på att kolla TRU och Barnens Hus här i Stockholm också..

mordatre

Fick hem en 8097 Slave1 från Amazon idag.  660:- var ett ok pris tycker jag.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Var förbi på City Gross i Länna på vägen hem från jobbet. Stämde bra att de hade 25% på alla leksaker. Kom hem med en Slave 1 (inte så billigt som Amazon, men kunde inte låta bli), en liten Technic-jeep och en stor, grå byggplatta.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tufs

Citat från: Illuwatar skrivet 28 februari 2011 kl. 21:29
Var förbi på City Gross i Länna på vägen hem från jobbet. Stämde bra att de hade 25% på alla leksaker. Kom hem med en Slave 1 (inte så billigt som Amazon, men kunde inte låta bli), en liten Technic-jeep och en stor, grå byggplatta.

Vad bra! För det är den Gross som är närmast. Jag måste dra dit snart!

Sirre

Köpte en 8070 Super Car på CityGross med 25% rabatt. 860kr. :)

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Kreufeldt

Råkade springa på 5867 för 125 kr på Coop Forum i Västberga, så jag slog till.

Dash

En ninjago motorcykel för 89:- och två ninjago Träningsbänk för 39:-st på netto

Sisilisko

Botaniserade på Myrorna och hittade tre bottenplattor i olika storlekar. Jag hittade ocksåen skavd och tejpad Technic ask. Det kalaset rockade loss på 18 kr.
Sedan kom äntligen paketet med mitt Blocket fynd: ett stort duplo dolls set. Det är så fint att jag nästan börjar gråta. Precis vad jag önskade när jag var liten. Min sambo skrattade och sa att han älskar att se mig lycklig när jag demonstrerade spisens knappar. För övrigt är det SÅ trist att dessa dockor inte "slog" på marknaden. Nu finns de bara som pedagogiskt material i Dacta serien. Det är rejäla dockor utan smink och med verklig kroppsform. Lite typiskt är att dockorna är flickor och befinner sig i hemmiljö. (Jag har sett att de nyare Family set:en har pojkar). Det finns inte särskilt mycket "äventyr" över serien.
Nu återstår att besluta hur jag ska konstruera deras hus och med vilka bitar. Jag tänker mig gult. Två våningar och ett badrum för badbaljan.
Min älste son har en tjejkompis som gärna vill följa med hem och leka. Jag får hålla i mig för att inte ansätta henne med mina dockskåpsplaner. Intresset för dockor här hemma är jag tämligen ensam om. Innan jag köpte dockorna hade jag som argument att det är så bra att ha lite dockor här hemma eftersom det finns tjejer som är värdelösa på bilar och bollar. Nu känner jag tydligt att jag vill ha mina fina dockor HELT för mig själv. Det kan bli svårt att dölja deras existens när huset börjar ta form.

//S

Skafte

Trots att jag är inne på april månads LEGObudget kunde jag inte låta bli att beställa en Banana Balance http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?G=3853 från Amazon när jag köpte lite annat där. Ett apspel i LEGO! Jag har nämligen en apspelssamling: http://skafte.zoomin.se/index/36127.html

Peewit

Citat från: Sisilisko skrivet 02 mars 2011 kl. 21:58
Sedan kom äntligen paketet med mitt Blocket fynd: ett stort duplo dolls set. Det är så fint att jag nästan börjar gråta. Precis vad jag önskade när jag var liten. Min sambo skrattade och sa att han älskar att se mig lycklig när jag demonstrerade spisens knappar. För övrigt är det SÅ trist att dessa dockor inte "slog" på marknaden. Nu finns de bara som pedagogiskt material i Dacta serien. Det är rejäla dockor utan smink och med verklig kroppsform. Lite typiskt är att dockorna är flickor och befinner sig i hemmiljö. (Jag har sett att de nyare Family set:en har pojkar). Det finns inte särskilt mycket "äventyr" över serien.
Nu återstår att besluta hur jag ska konstruera deras hus och med vilka bitar. Jag tänker mig gult. Två våningar och ett badrum för badbaljan.
Min älste son har en tjejkompis som gärna vill följa med hem och leka. Jag får hålla i mig för att inte ansätta henne med mina dockskåpsplaner. Intresset för dockor här hemma är jag tämligen ensam om. Innan jag köpte dockorna hade jag som argument att det är så bra att ha lite dockor här hemma eftersom det finns tjejer som är värdelösa på bilar och bollar. Nu känner jag tydligt att jag vill ha mina fina dockor HELT för mig själv. Det kan bli svårt att dölja deras existens när huset börjar ta form.


Du har inte ett par bilder på dess dockor du kan posta? Jag känner inte på rak arm igen vilka du menar, det kan vara något jag missat..

NielsG

Citat från: Sisilisko skrivet 02 mars 2011 kl. 21:58
Botaniserade på Myrorna och hittade tre bottenplattor i olika storlekar. Jag hittade ocksåen skavd och tejpad Technic ask. Det kalaset rockade loss på 18 kr.
Sedan kom äntligen paketet med mitt Blocket fynd: ett stort duplo dolls set. Det är så fint att jag nästan börjar gråta. Precis vad jag önskade när jag var liten. Min sambo skrattade och sa att han älskar att se mig lycklig när jag demonstrerade spisens knappar. För övrigt är det SÅ trist att dessa dockor inte "slog" på marknaden. Nu finns de bara som pedagogiskt material i Dacta serien. Det är rejäla dockor utan smink och med verklig kroppsform. Lite typiskt är att dockorna är flickor och befinner sig i hemmiljö. (Jag har sett att de nyare Family set:en har pojkar). Det finns inte särskilt mycket "äventyr" över serien.
Nu återstår att besluta hur jag ska konstruera deras hus och med vilka bitar. Jag tänker mig gult. Två våningar och ett badrum för badbaljan.
Min älste son har en tjejkompis som gärna vill följa med hem och leka. Jag får hålla i mig för att inte ansätta henne med mina dockskåpsplaner. Intresset för dockor här hemma är jag tämligen ensam om. Innan jag köpte dockorna hade jag som argument att det är så bra att ha lite dockor här hemma eftersom det finns tjejer som är värdelösa på bilar och bollar. Nu känner jag tydligt att jag vill ha mina fina dockor HELT för mig själv. Det kan bli svårt att dölja deras existens när huset börjar ta form.

//S


:)

Sisilisko

Citat från: Peewit skrivet 03 mars 2011 kl. 08:58
Citat från: Sisilisko skrivet 02 mars 2011 kl. 21:58
Sedan kom äntligen paketet med mitt Blocket fynd: ett stort duplo dolls set.

Du har inte ett par bilder på dess dockor du kan posta? Jag känner inte på rak arm igen vilka du menar, det kan vara något jag missat..


Nja, jag har inga bilder på mina dockor och jag hinner inte ta fram kameran nu. Det är ju inte några riktiga Minifigs... Jag ska villigt erkänna att jag egentligen inte platsar på ett Legoforum eftersom jag sitter fast i Duploträsket. En dag kommer jag att bygga riktigt Lego, då är jag förberedd.

Du kan se dockorna här:
http://www.brickset.com/minifigs/browse/?theme=Duplo&subtheme=Dolls

Jag tycker att de är underbara, rejäla och lekbara. Alla barn skulle ha en.

//S

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.