Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

NIN777

Citat från: Ras 74 skrivet 04 februari 2011 kl. 10:33
Citat från: NIN777 skrivet 04 februari 2011 kl. 10:03Väntar även på 928....finaste modellen alla kategorier av classic space

Nice modeller helt klart som du valt att köpa.
Kan bara hålla med om 928:an, en riktig klassiker och ett set jag gärna hade ägt som barn.

Man behöver inte vara barn för att vilja äga 928:an  ;D

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 04 februari 2011 kl. 14:05
99 kr för 7592 Construct-a-Buzz var lite för bra.

Toy Story-serien måste ha sålt ganska uselt. Tycker att man jämt och ständigt ser set som reas ut med mer än 50 % lite här och var. T ex 7599 Garbage Truck 249 kr, 7597 Western Train CHase 499 kr.

Myko

Toy Story-setten (och Svampbob Fyrkant innan dem) ser så otroligt barnsliga ut. Jag vet inte vad den tänkta målgruppen är, men jag vet att jag inte skulle köpt dem som barn.

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 04 februari 2011 kl. 15:18
Citat från: Skafte skrivet 04 februari 2011 kl. 14:05
99 kr för 7592 Construct-a-Buzz var lite för bra.

Toy Story-serien måste ha sålt ganska uselt. Tycker att man jämt och ständigt ser set som reas ut med mer än 50 % lite här och var. T ex 7599 Garbage Truck 249 kr, 7597 Western Train CHase 499 kr.

En så länge verka det som Disney + LEGO inte är en så bra kombination. Ser ut som det bara fungera med dyra licensset när det finns en vuxen målgrupp som vill köpa dem.

Skrytsson

Citat från: Myko skrivet 04 februari 2011 kl. 15:24
Toy Story-setten (och Svampbob Fyrkant innan dem) ser så otroligt barnsliga ut. Jag vet inte vad den tänkta målgruppen är, men jag vet att jag inte skulle köpt dem som barn.

Nej, Svampbob är grym! Säg inget annat! ;)

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 04 februari 2011 kl. 15:44
Citat från: Skrytsson skrivet 04 februari 2011 kl. 15:18
Citat från: Skafte skrivet 04 februari 2011 kl. 14:05
99 kr för 7592 Construct-a-Buzz var lite för bra.

Toy Story-serien måste ha sålt ganska uselt. Tycker att man jämt och ständigt ser set som reas ut med mer än 50 % lite här och var. T ex 7599 Garbage Truck 249 kr, 7597 Western Train CHase 499 kr.

En så länge verka det som Disney + LEGO inte är en så bra kombination. Ser ut som det bara fungera med dyra licensset när det finns en vuxen målgrupp som vill köpa dem.

Vad gäller Harry Potter känns det ju dock inte riktigt som att det finns en stor vuxen målgrupp. Trots detta verkar seten säljas som smör. De största seten var ju slut i halva Sverige innan jul.

Skafte

Eh, jo jag åkte förbi för att plocka åt mig en Buzz till, men den hade någon annan lycklig fått med sig. Dock låg en grön minifigpåse på golvet, vilket jag såg som ett tecken och kände mig tvungen att klämma lite på den, och jodå, det var en pilbåge i!  :)

Tufs

Om jag nu kommer iväg idag så ska jag köpa två 7915, Star Wars V-Wing.

AndersI

4 minifiggar Serie 3. Med fusklapp blev det tre rätt - Alv, Tennisspelare, Baseballspelare - medan den fjärde blev Rapparen fast jag ville ha Hulahula-dansös. Oh, well...

Etzel

Toy Story Sopbilen (7599) blev till sist min också. 65% rabatt var svårt att stå emot.  :P

Tufs

Det blev två stycken 7915 Imperial V-Wing Starfighter. :)

micke

Hämtade idag ut
En hel kartong med blandat Lego med bland annat 7571, The Fight for the Dagger och mkt mkt mer. Betalade bara 167 kr för allt och kvalitén var mkt hög

Sedan kommer jag till paket nr 2 från Sirre som hjälpte mig att köpa lite SW set på REA (50%)
8087 Tie Defender
8089 Hoth Wampa Cave
7749 Echo base

Stort tack Sirre
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 05 februari 2011 kl. 19:31
En hel kartong med blandat Lego med bland annat 7571, The Fight for the Dagger och mkt mkt mer. Betalade bara 167 kr för allt och kvalitén var mkt hög

The Fight for the Dagger för 167 kr?

Skrytsson

Oj, just det - glömde skriva vad jag själv har köpt.

Igår morse vaknade jag av att DHL knackade på ytterdörren. De kom med inget mindre än en sån här:


Pekblom

Citat från: Etzel skrivet 05 februari 2011 kl. 15:39
Toy Story Sopbilen (7599) blev till sist min också. 65% rabatt var svårt att stå emot.  :P
var och hur?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.