Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: Sirre skrivet 18 december 2010 kl. 14:12
Passade på att storhandla Lego på Ica Maxi när jag var där idag. Det blev bara en massa 2011-set eftersom de precis hade fått in dem lagom till helgrean. :D

Star Wars
7913 Clone Trooper Battle Pack
7914 Mandalorian Battle Pack
7915 Imperial V-Wing Starfighter
7929 The Battle for Naboo

City
7279 Police Minifigure Collection
7285 Police Dog Unit
7286 Prisoner Transport

Och allt detta med 25% rabatt. ;D

Vilket Maxi var detta?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Var runt i alla affärer (utom 2) i borås som säljer Lego. Inte ett 2011 set så långt ögat nådde.
Allt jag begärde var att jag och barnen skulle få ett sådant där magiskt ögonblick där far och söner gemensamt öppnar ett set med Madalorians så vi alla kan få varsin Jango. men icke!
Köpte iallafall en "desert attack" (103:-) från prince of persia serien som yngste pojken nog får i julklapp. Endast 1 affär i Mark/Borås som  fortfarande har prince of persia seten.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: mordatre skrivet 18 december 2010 kl. 18:40
Köpte iallafall en "desert attack" (103:-) från prince of persia serien som yngste pojken nog får i julklapp. Endast 1 affär i Mark/Borås som  fortfarande har prince of persia seten.

Kan det vara så att serien redan är på väg ut?

mordatre

Ja. Hikmet har till och med plockat bort "desert attack" helt från sin sida. Filmen är ju gammal nu och Pharaos quest fyller väl dess plats.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: mordatre skrivet 18 december 2010 kl. 22:04
Ja. Hikmet har till och med plockat bort "desert attack" helt från sin sida. Filmen är ju gammal nu och Pharaos quest fyller väl dess plats.

Det största setet är också borta. Bara tre kvar, varav en är slut. Man kanske borde köpa nått. Har faktiskt inget set i serien. Men nästan alla figurer.

Peewit

Citat från: Goldmember skrivet 18 december 2010 kl. 10:53
8078 för 499:- på barnens hus? låter väldigt billigt! hur kom det sig?

inte vet jag men barnens hus brukar köra sånna drivar med rejält nedsatta priser på något speciellt set då och då.  I det här fallet finns erbjudandet med i deras senaste reklamutskick så det bör gälla i alla barnens hus butiker.

Sirre

Citat från: micke skrivet 18 december 2010 kl. 18:05
Citat från: Sirre skrivet 18 december 2010 kl. 14:12
Passade på att storhandla Lego på Ica Maxi när jag var där idag. Det blev bara en massa 2011-set eftersom de precis hade fått in dem lagom till helgrean. :D

Star Wars
7913 Clone Trooper Battle Pack
7914 Mandalorian Battle Pack
7915 Imperial V-Wing Starfighter
7929 The Battle for Naboo

City
7279 Police Minifigure Collection
7285 Police Dog Unit
7286 Prisoner Transport

Och allt detta med 25% rabatt. ;D

Vilket Maxi var detta?

Ica Maxi i Uppsala. :)

Skafte

Jag "råkade" åka till MAXI (Visby) idag och hittade

7914 Mandalorian Battle Pack
7915 Imperial V-Wing Starfighter
7929 The Battle for Naboo (sista exet)

Tyvärr var 7913 Clone Trooper Battle Pack redan slutsåld, och allt var till fullpris. Hade dock en "Köp leksaker för minst 200 och få 50 i rabatt"-kupong. Hoppas kunna hitta övriga nya SW-set innan jul så man slipper lämna huset fram till trettonhelgen någon gång...


mechamike

7915 Imperial V-Wing Starfighter Ica Maxi Linköping..  :)
?

swestar

Det blev en beställning från hiko

1st 8038 The Battle of Endor
1st 8086 Droid Tri-fighter
1st 7950 Riddarnas uppgörelse

;D

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Goldmember

Jag köpte denna dyrgrip från ebay nyss.. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150535741483&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Fick den för £ 350 inklusive försäkrad frakt.

Hoppas bara den kommer fram i samma skick..

/Goldmember

Skrytsson

Citat från: Goldmember skrivet 19 december 2010 kl. 23:07
Jag köpte denna dyrgrip från ebay nyss.. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150535741483&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Fick den för £ 350 inklusive försäkrad frakt.

Hoppas bara den kommer fram i samma skick..

/Goldmember

Oj, det var läskigt bra skick för att vara såpass gammal. Den får du förvara mörkt, svalt och säkert ;)

Goldmember

Hehe jo..men som sagt hoppas bara den kommer fram sådan..och för den delen kommer fram överhuvud taget! Man kan ju aldrig vara helt säker på att man inte blir blåst förrens varan landat. Jag betalade via paypal vilket ska vara tryggt!?

Pekblom

Citat från: Goldmember skrivet 19 december 2010 kl. 23:07
Jag köpte denna dyrgrip från ebay nyss.. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150535741483&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Fick den för £ 350 inklusive försäkrad frakt.

Hoppas bara den kommer fram i samma skick..

/Goldmember

Helt sjukt. Har en liggande som jag fick av misstag för några år sedan (lång historia) den har hamnat längst in i ett hörn för den föreföll ganska tråkig. Lådan är rejält klämd (av mig) men oöppnad. Suck ännu en låda som man inte kan använda för att den är för "värdefull" det här är helt sjukt!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.