Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Citat från: Skrytsson skrivet 27 oktober 2010 kl. 11:21
PekBlom: Har du öppnat ditt set än?
Nej jag har inte öppnat det än. Tycker inte att det innehåller några intressanta bitar och att man kan köpa mycket roligare bitar för pengarna om man säljer det.

Jag hade möjligheten att kolla riktigt noga på en uppbyggd 3829 med Hans Brettschneider på HB adventure i Skellefteå i går. Han hade just köpt en 3829 och 3828 och byggt upp dem till sin samling.
Har du öppnat din än?

Skrytsson

Pekblom: Jag är lite inne på samma spår. "Upplösningen" på skeppet känns lite tråkig (alltsammans ser nästan ut att bestå av bricks, vilket ger en så kantig yta). Funderar på att sälja och för en del av pengarna köpa figurerna som ingår i setet - de måste man på sikt ha. Är ju roligt och aktuellt också nu när "The Last Airbender" visas på biodukarna.

Tobbe Arnesson

Köpt var det länge sedan, men igår tog jag hem hela min LEGO-samling från föräldrarnas vind. Yay!  :D

Behöver en av gubbarna för ett sigfig-projekt till Eurobricks...
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 28 oktober 2010 kl. 09:32Köpt var det länge sedan, men igår tog jag hem hela min LEGO-samling från föräldrarnas vind. Yay!  :D

Behöver en av gubbarna för ett sigfig-projekt till Eurobricks...
Har du inte lyckats få hem det förrän nu?? Grattis till att du gjort så nu då!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Citat från: Ras 74 skrivet 28 oktober 2010 kl. 10:54Har du inte lyckats få hem det förrän nu?? Grattis till att du gjort så nu då!

Tack!

Har satt som regel till mig själv att jag inte får leka med mina gamla klossar förrän jag sorterat storköpet från februari. Men eftersom jag varit så duktig med det senaste dagarna tänkte jag unna mig att bygga ett par MOCs till Eurobricksevenemang.

Jag har gamla LEGOt (och nytt LEGO jag skaffat under tiden) i ett separat litet rum i LEGO-rummet...

För att bli 100% On Topic borde någon spärra mig från BrickLink!  ;)
Blogg: Robotkampen

Merkurius

Det där behöver ju inte betyda nåt, Tobbe? Inte förrän du visar oss summorna också... :-)

Här blev det två beställningar idag.. mina första tan-bitar och dark red.. ska nog få ihop det till nåt roligt..

Förresten, varför finns det inte Slope 2x 4 double (takås) i fler färger? Vill ha såna i Dark red!
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Carl T

50% på alla leksaker på Sainsbury's, men dessvärre var spelen slut sedan länge när jag kom dit. Men några saker blev det i alla fall (efter en del väntande på att de skulle packas upp och ställas fram):
3179 Repair Truck
3180 Tank Truck
5865 Mini Dumper
5866 Rotor Rescue
7789 Lotso's Dump Truck
8402 Sports Car
7942 Off-Road Fire Rescue
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Stigge72

Citat från: Carl T skrivet 28 oktober 2010 kl. 23:35
50% på alla leksaker på Sainsbury's, men dessvärre var spelen slut sedan länge när jag kom dit. Men några saker blev det i alla fall (efter en del väntande på att de skulle packas upp och ställas fram):
3179 Repair Truck
3180 Tank Truck
5865 Mini Dumper
5866 Rotor Rescue
7789 Lotso's Dump Truck
8402 Sports Car
7942 Off-Road Fire Rescue

Först tyckte jag att det stod "50% av alla leksaker..."  :P

Tobbe Arnesson

Citat från: Merkurius skrivet 28 oktober 2010 kl. 22:21
Det där behöver ju inte betyda nåt, Tobbe? Inte förrän du visar oss summorna också... :-)

US $ 252,67 +  € 80,04 = SEK (vill jag verkligen fortsätta räkna nu?) 2.448,-
Blogg: Robotkampen

Carl T

Citat från: stigge72 skrivet 28 oktober 2010 kl. 23:53
Citat från: Carl T skrivet 28 oktober 2010 kl. 23:35
50% på alla leksaker på Sainsbury's, men dessvärre var spelen slut sedan länge när jag kom dit. Men några saker blev det i alla fall (efter en del väntande på att de skulle packas upp och ställas fram):

Först tyckte jag att det stod "50% av alla leksaker..."  :P

Det hade blivit en rejäl hög kinesiskt plastskräp.  :D
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Merkurius

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 29 oktober 2010 kl. 09:20

US $ 252,67 +  € 80,04 = SEK (vill jag verkligen fortsätta räkna nu?) 2.448,-


Ja, det är godkänt :-)
Önskar jag hade samma möjlighet, men sen jag blåstes på 1600 kr på tradera, så får jag avvakta lite.. :-(
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Tobbe Arnesson

Citat från: Merkurius skrivet 29 oktober 2010 kl. 10:11sen jag blåstes på 1600 kr på tradera, så får jag avvakta lite.. :-(

Aj fan! Det är i vart fall en så stor summa att polisen borde bry sig, själv fick jag inte tillbaka pengarna från min blåsning fast skurkarna torskade. :( Lycka till!
Blogg: Robotkampen

shutter

Citat från: mechamike skrivet 26 oktober 2010 kl. 16:54
Ögnade igenom Skaftes flickr och snubblade över 1271 Jungle Surprise och blev då sugen på att äga några Sun Disk's

Så det fick bli 10 st sådan från en dansk bricklinkare som kommer passa fint i en moc  :D

Kommer dansken att passa fint i din moc?  :D

Peewit

Fick just ett telefonsamtal från min fru att hon köpt två Kings Castle åt mig på leklust i kungsbacka...

Tobbe Arnesson

Avis! Min sambo ringer bara och frågar när maten är klar.  ???  ;)
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.