Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

sweMezza

Ja precis, ebay.co.uk.

Jag börjar spåra ur, en Grand Carousel blir också så mycket billigare via UK... Fick svar från säljare som ville ha ca £40 i frakt  :o Dyrt som f-n men ändå över 1 000 kronor billigare än från S@H.

Annars köpte jag en oöppnad låda minifigs idag. Hittade inga i Stockholm men väl i Uppsala efter tips från Selander i minifigtråden.

Så nu har man ett par kompletta set ;)


Merkurius

Inte lika omfattande som skribenten ovan, men köpte 4 minifigs, från warehouse19.se
(finns inga leksaksaffärer kvar i mina trakter)
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Carl T

Citat från: Melmac skrivet 16 juni 2010 kl. 22:15
Det skumma tror jag dock inte är något vi köpare behöver oroa oss för heller, skulle tippa på att någon vill sälja utan att riskera att behöva skatta ;)

Ah, tänkte inte på det. 17.5% VAT kan göra viss skillnad. Ett snäpp mindre kriminellt än häleri. Det skulle också förklara var de fått sakerna ifrån, fast det måste betyda att återförsäljare här kan köpa in exclusive-set till hyggliga priser. Enligt S@H har allting gått över till att vara "hard to find" utom Grand Emporium (och Shuttle Adventure, men den har de ju inte ens själva än).
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Fe4sen

#63
Citat från: sweMezza skrivet 17 juni 2010 kl. 00:49
Ja precis, ebay.co.uk.

Jag börjar spåra ur, en Grand Carousel blir också så mycket billigare via UK... Fick svar från säljare som ville ha ca £40 i frakt  :o Dyrt som f-n men ändå över 1 000 kronor billigare än från S@H.

Annars köpte jag en oöppnad låda minifigs idag. Hittade inga i Stockholm men väl i Uppsala efter tips från Selander i minifigtråden.

Så nu har man ett par kompletta set ;)



Hur såg fördelningen ut? ( alltså hur många minifigs var det av varje sort?) Stämmer den som finns i Minfigstråden?  Och fick du någon rabatt?  :)

knalltoss

Har hittat tillbaka till Lego efter många år.
Köpte igår ett 7732 Air Mail.

Varför har man haft uppehåll så många år? Tänk så mycket jag kunde köpt under alla dem åren. :D
/Rikard

Nextuz

Citat från: knalltoss skrivet 17 juni 2010 kl. 12:14
Har hittat tillbaka till Lego efter många år.
Köpte igår ett 7732 Air Mail.

Varför har man haft uppehåll så många år? Tänk så mycket jag kunde köpt under alla dem åren. :D

Precis samma ångest hade jag när jag började igen... tur var så var de ju min mörka period under legos dåliga dagar så att säga.. då de släpptes mycke skit..
Typ som detta skräpet.. http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=6424-1

devva

1 x 7638 - Bärgningsbilen
1 x 3177 - Smartcar
1 x 8398 - Kock
2 x 7567 - Resenisse

Blir att börja bygga upp en stad snart med alla fordon jag köpt på senare tid...

Carl T

#67
Jag vet inte om det räknas förrän pengarna dragits, men jag lade in en beställning på S@H i dag:
1 7939 Cargo Train
2 10185 Green Grocer
1 10194 Emerald Night
1 10197 Fire Brigade
2 10198 Tantive IV
1 10199 Winter Toy Shop
1 10211 Grand Emporium
Plus några småsaker:
1 4996 Beach House
3 40005 Bunny
1 7566 Farmer
och diverse Power Functions-delar
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Mirandir

Med tanke på att Cafe Corner gått upp i pris med 1000 spänn 6 månader efter den officiella stoppdatumet så skulle jag tippa att svaret på frågan, åtminstone när det gäller 10185 Green Grocer, är: ja...  ;)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Merkurius

Har beställt blandat smågodis från bricklink till min första castle-moc, vattenkvarn i samma stil som Smedja 6040 och Vapenaffär 6041.
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Carl T

Citat från: Mirandir skrivet 17 juni 2010 kl. 22:06
Med tanke på att Cafe Corner gått upp i pris med 1000 spänn 6 månader efter den officiella stoppdatumet så skulle jag tippa att svaret på frågan, åtminstone när det gäller 10185 Green Grocer, är: ja...  ;)

Uppmuntrande! Inköpet kommer att ge mig 1900 poäng i VIP-programmet som de just börjat med på S@H här, och det blir £95 till att handla för. Det kanske får bli en 10185 till...
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

sweMezza

Citat från: Fe4sen skrivet 17 juni 2010 kl. 11:07
Hur såg fördelningen ut? ( alltså hur många minifigs var det av varje sort?) Stämmer den som finns i Minfigstråden?  Och fick du någon rabatt?  :)

Ingen rabatt, trots att både jag och mitt bud försökte.

Fördelningen stämde exakt med listan från minifigtråden:
3 Tribal Hunters
3 Cheerleaders
4 Cavemen
3 Circus Clowns
3 Zombies
3 Skaters
4 Robots
5 Demolition Dummies
4 Magicians
3 Super Wrestler
3 Nurses
5 Ninja
4 Spacemen
4 Forestmen
5 Deep Sea Divers
4 Cowboys

Dreadcore

Citat från: sweMezza skrivet 18 juni 2010 kl. 00:22
Citat från: Fe4sen skrivet 17 juni 2010 kl. 11:07
Hur såg fördelningen ut? ( alltså hur många minifigs var det av varje sort?) Stämmer den som finns i Minfigstråden?  Och fick du någon rabatt?  :)

Ingen rabatt, trots att både jag och mitt bud försökte.

Fördelningen stämde exakt med listan från minifigtråden:
3 Tribal Hunters
3 Cheerleaders
4 Cavemen
3 Circus Clowns
3 Zombies
3 Skaters
4 Robots
5 Demolition Dummies
4 Magicians
3 Super Wrestler
3 Nurses
5 Ninja
4 Spacemen
4 Forestmen
5 Deep Sea Divers
4 Cowboys


Damn, nån på TLG är klart överexalterad när det gäller dykare, ninjas och krockdockor. Varför inte ha fem av lite intressantare figurer? Eller ha fyra av fler? Typ Zombien, Cheerleadern och Sjuksystern.

knalltoss

Citat från: Carl T skrivet 17 juni 2010 kl. 23:06
Uppmuntrande! Inköpet kommer att ge mig 1900 poäng i VIP-programmet som de just börjat med på S@H här, och det blir £95 till att handla för. Det kanske får bli en 10185 till...

Vad är det för VIP-program? Har jag missat.
/Rikard

Mirandir

Citat från: knalltoss skrivet 18 juni 2010 kl. 08:03
Citat från: Carl T skrivet 17 juni 2010 kl. 23:06
Uppmuntrande! Inköpet kommer att ge mig 1900 poäng i VIP-programmet som de just börjat med på S@H här, och det blir £95 till att handla för. Det kanske får bli en 10185 till...

Vad är det för VIP-program? Har jag missat.

VIP-Programmet finns bara i vissa länder tyvärr inte i Sverige än så länge men vad jag förstått så skall det lanseras i fler länder inom en rätt så snar framtid och vi får hoppas att Sverige är ett av dessa länder.

T.ex så i USA funkar programmet så att man får en poäng för varje dollar man spenderar och för varje 100 poäng man samlar ihop så får man $5 att köpa Lego för på S@H eller i LEGO-butikerna.
Legobloggen: http://legobloggen.com

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.