Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Idag var det att packa upp en 7130, Snowspeeder samt en 8019 Republic Attack Shuttle.
Var dessutom på TrU och köpte på mig 4 st Windturbin Transport
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

sweMezza

ICA Maxi "lokalt" har äntligen fått tummen ur och packat upp minifigs. Det blev lite småpåsar och ett par impulsset som de tydligen heter/kallas:

5st Zombies
3st Cheerleaders
3st Clowns
1st 8398
1st 7567



Kwagge

Kom in på Tru i Malmö 8 min innan stängning för att köpa Windturbin Transporten för 290... De hade många av den också.. MEN på hyllan bredvid stod Ferrari lastbilen 8185 som har varit sänkt med 150kr innan.. Nu var det halva priset! Så jag kom hem med den för 399.50...  

Så det får bli en Windturbin Transporten en annan dag kanske...

Carl T

Citat från: Carl T skrivet 21 juni 2010 kl. 18:52
i morgon får jag nog ändå ta med mig ett cheat sheet och köpa en robot och kanske en sjuksköterska innan de är helt slut.

Och så blev det. Sjuksköterskans extra spruta gav jag till heroinisten (som jag tidigare tagit för en zombie).
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Måns.S

Citat från: Carl T skrivet 22 juni 2010 kl. 22:41
Citat från: Carl T skrivet 21 juni 2010 kl. 18:52
i morgon får jag nog ändå ta med mig ett cheat sheet och köpa en robot och kanske en sjuksköterska innan de är helt slut.

Och så blev det. Sjuksköterskans extra spruta gav jag till heroinisten (som jag tidigare tagit för en zombie).
LEGO just imagine.....

devva

1 st 3221 och ett par påsar minifigs, blev en Robin Hood, en Skaterboy och 2 hittils oöppnade jag inte kollat koderna på.

swestar

Beställt i söndags på hiko.se dessa gobitar   :D

1st  8097     Star Wars    Slave I
1st  7753     Star Wars    Pirate Tank
1st  8089l    Star Wars    Hoth Wampa Cave
1st  7749     Star Wars    Echo Base
2st  7955     Kingdoms    Trollkarl
1st  7572     Prince of Persia    I kamp med tiden
1st  7570     Prince of Persia    Det stora strutsloppet


Hämtas ut senare under onsdagen. 
Blir en härlig kväll  :P
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

Fick idag hem mitt köp som jag gjorde på Tradera UK,  10198 Tantive
Precis som ni andra skriver så kommer försändelsen direkt från Lego??????
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Carl T

Citat från: micke skrivet 23 juni 2010 kl. 09:30
Fick idag hem mitt köp som jag gjorde på Tradera UK,  10198 Tantive
Precis som ni andra skriver så kommer försändelsen direkt från Lego??????

Vad det av emelson_b (Emelson Barbosa)? Jag väntar fortfarande på svar från honom efter att jag betalde för en Grand Carousel förra veckan. Att sakerna skickas direkt från Lego kan betyda att de är betalda med kreditkort som inte är säljarens. Jag hittade en relevant tråd om sådant på eBays forum.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Anna

Nu är jag fördomsfull men Emelson, såg gansteraktig ut.

Carl T

Citat från: Anna skrivet 23 juni 2010 kl. 10:51
Nu är jag fördomsfull men Emelson, såg gansteraktig ut.

Med tanke på att han själv använder ordet "gangsta" i beskrivningen till en av bilderna tycker jag inte du behöver känna dig överdrivet fördomsfull.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

micke

Citat från: Carl T skrivet 23 juni 2010 kl. 10:22
Citat från: micke skrivet 23 juni 2010 kl. 09:30
Fick idag hem mitt köp som jag gjorde på Tradera UK,  10198 Tantive
Precis som ni andra skriver så kommer försändelsen direkt från Lego??????

Vad det av emelson_b (Emelson Barbosa)? Jag väntar fortfarande på svar från honom efter att jag betalde för en Grand Carousel förra veckan. Att sakerna skickas direkt från Lego kan betyda att de är betalda med kreditkort som inte är säljarens. Jag hittade en relevant tråd om sådant på eBays forum.
Det stämmer, känner just nu en olustighetskänsla med att leveransen kommer från Lego direkt. Det konstiga är att företag inte brukare skicka till adresser som inte stämmer överens med kreditkortet speciellt när det gäller leveranser från andra länder.
Säljaren har dock många positiva omdömmen så det är förhoppningsvis inget skumt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Carl T

Jag har skickat en fråga till LEGO efter att ha upptäckt att en annan snubbe jag beställt av åkte in på 18 månader för den typen av bedrägeri för drygt 1½ år sedan. Plus att jag försöker få tillbaka pengarna från vår kompis Emelson eftersom jag varken sett röken av karusellen eller fått något svar av honom på 8-9 dagar. Jaja, man lär så länge man får lever.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Mirandir

Var in till Schtaaaan idag och köpte 11 minifigs för att komplettera min samling. Tyvärr var det en dublett.

Förhoppningsvis lär det inte vara svårt att byta. Dubletten var en "Robin Hood" och den figur jag saknar är dykaren... ;D
Legobloggen: http://legobloggen.com

knalltoss

Var idag på TRU efter att ni sagt att de har "rea" där.

Blev två 7747 Wind Turbine Transport.

Tänkte köpa en 8185 Ferrari Truck med men de var ju såklart slutsålda. Enligt henne i kassan var de dessutom slut på deras centrallager. Störigt när det var bra pris på den.
/Rikard

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.