Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Galet lågt pris på 3182

Startat av SuperMario, 01 juni 2010 kl. 21:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

De förhandlar säkert frakterna inom EU eller så, utomlands är det betydligt vanligare med hemleverans och det mesta jag beställer från utlandet kommer med hemkörning (som alltid blir AVI i lådan och promenad till Konsum).
Blogg: Robotkampen

rocketboy

Min dök upp i måndags.

Stort tack till SuperMario som tipsade. Julklapp till grabben...om jag kan hålla mig
//Rocketboy//

Superkalle

Tjena rocketboy. Trevligt att träffas vid Legohyllorna idag!

tellblom

Min kom idag så man får se hur länge man kan hålla sig....

Dottern har precis öppnat den begagnade 6600 och har fullt upp med den ...... så vi får se hur länge vi kan hålla oss

SuperMario

6600, alltså polisbilen från 1981? :P ;D ;)

Nää, jag skojar...
Jag är nästan 100% säker på att du menar 6600 Highway Construction från 2000.
Eller hur?

Woodlander

Kollade just min status på min leverans (genom att klicka på tracking länken i Your Order has Shipped-mailet) och min flygplats verkar ha fastnat. Det har inte hänt något sedan i den 6:e. Förvisso i söndags men vi har ju haft tre arbetsdagar sedan dess.

06/04/2010   15:16   Departed Terminal Location   
06/04/2010   15:16   Arrived at Terminal Location   
06/03/2010   23:51   Departed Terminal Location   
06/03/2010   23:30   Arrived at Terminal Location   Hamburg-Allermöhe
06/03/2010   18:37   Departed Terminal Location   Neumünster
06/03/2010   11:08   Picked Up   
06/03/2010   09:06   Shipment Tendered

Hur såg era trackings ut? På de sista Terminal Locations står ingen stad angiven. Hur länge ska man vänta innan man börjar efterlysa försändelsen hos Lego?  ???

tellblom

SuperMario....

Jepp highway Construction.......  köpte den för jag tänkte man kunde göra någon kul GBC modul med vägarna

/Martin

sweMezza

Plockade ut mina två set idag. Det ena är redan uppslitet och äldsta dottern bygger det parallellt med yngsta som bygger en 3221.

Record

Citat från: Woodlander skrivet 09 juni 2010 kl. 19:07
Kollade just min status på min leverans (genom att klicka på tracking länken i Your Order has Shipped-mailet) och min flygplats verkar ha fastnat. Det har inte hänt något sedan i den 6:e. Förvisso i söndags men vi har ju haft tre arbetsdagar sedan dess.

06/04/2010   15:16   Departed Terminal Location   
06/04/2010   15:16   Arrived at Terminal Location   
06/03/2010   23:51   Departed Terminal Location   
06/03/2010   23:30   Arrived at Terminal Location   Hamburg-Allermöhe
06/03/2010   18:37   Departed Terminal Location   Neumünster
06/03/2010   11:08   Picked Up   
06/03/2010   09:06   Shipment Tendered

Hur såg era trackings ut? På de sista Terminal Locations står ingen stad angiven. Hur länge ska man vänta innan man börjar efterlysa försändelsen hos Lego?  ???

Hej

Nån dag till kan du vänta, vet inte om jag har rätt men har för mig att det står att om man inte sett till försändelsen på 2 veckor bör man ta kontakt,

Jag väntade en månad när jag inte fick mitt, men det var väl lite väl länge ;D.

Du skickar ett mail till dem så hjälper dom dig direkt, i det mailet fanns ett nummer till nånstans i Sverige, ringde dit å pratade med världen trevligaste person, sen var ett nytt paket på väg, tog 3 dagar sen var det på trappen hemma.
Jag rekomenderar verkligen tele kontakt, suveränt trevligt bemötande!!

/Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

devva

Nu är priset uppe i 1099:- på S@H, jag som tänkte beställa 2 till imorgon i.om att skatteåterbäringen dimper ner på kontot då..  :-\

micke

Citat från: devva skrivet 10 juni 2010 kl. 00:04
Nu är priset uppe i 1099:- på S@H, jag som tänkte beställa 2 till imorgon i.om att skatteåterbäringen dimper ner på kontot då..  :-\

Det är ju lite lustigt, för det kostade den inte innan sänkningen. En fin prishöjningsstrategi kanske
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

SuperMario

#86
1099 spänn???

:-X :-X
No commects or else I may get banned!

Nu är det dags att byta namn på träden:

"Galet högt pris på 3182" bör det heta framöver!

sweMezza

Japp, från galet lågt till galet högt. Var det verkligen så mycket fel i så många dagar? De borde verkligen ha reagerat när den seglade upp på första platsen så fort.

Tobbe Arnesson

Citat från: micke skrivet 10 juni 2010 kl. 00:07Det är ju lite lustigt, för det kostade den inte innan sänkningen. En fin prishöjningsstrategi kanske

Vad kostade den innan då? De har väl höjt för att tjäna in det de förlorade på att sälja till underpris.  :P

Hämtade ut mina två igår och en kollega hann beställa sin. :)
Blogg: Robotkampen

micke

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 juni 2010 kl. 10:47
Citat från: micke skrivet 10 juni 2010 kl. 00:07Det är ju lite lustigt, för det kostade den inte innan sänkningen. En fin prishöjningsstrategi kanske

Vad kostade den innan då? De har väl höjt för att tjäna in det de förlorade på att sälja till underpris.  :P

Hämtade ut mina två igår och en kollega hann beställa sin. :)

Jag tror det var 799 eller 899, tror mer på det senare
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.