Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Utmaning: Den stora guldrushen] Allt är inte guld...

Startat av Kvarnbacka, 27 november 2014 kl. 21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Lilla kategorin.

Medan gruvbolagen prospekterar och söker efter ädla metaller, riktas AnimaVegas uppmärksamhet mot helt andra fynd. Så snart nyheten om en kolhaltig asteroid nådde Commodus Iota hoppade Mega da Vega in i Pelikanen och for iväg för att undersöka den besynnerliga rymdstenen. Väl på plats kämpade hon och hennes assistent ihärdigt sida vid sida med gruvarbetarna tills de plötsligt stötte på något som översteg deras vildaste förhoppningar: ett fossil! Resterna av en levande organism!

Men var kom den ifrån? Mega tyckte att den liknade ett monster från den gamla sci-fi-klassikern Mördarsniglarna anfaller*, fast i mindre format. Samtidigt påminde den om en trilobit, något man förr ofta kunde gräva fram på Jorden. Kom asteroiden från Jorden? Eller var den bevis för att livet på Jorden härstammade i ett annat solsystem?

Vem behöver guld när man kan göra sådana fynd?

(Bidrag i Lilla kategorin)

*http://www.swebrick.se/index.php?topic=5196.msg92250#msg92250

o0ger

Att hitta fossil utanför Jorden är sannerligen en kittlande tanke. Kan fossilet ändå på något sätt komma från Jorden? Eller kommer livet från något annat ställe? Vi som läst Dan Browns "Deception Point" vet att det även kan finns andra förklaringar ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Nice! Synd att det inte var ett filmklipp ;) Det var säkert ett tillfälle med mycket rörelse.

EpsilonEta

Jag har kommit fram till att jag behöver ta detta mindre allvarligt. Så jag kommer inte ifrågasätta hur man hittar fossil i en metallisk asteroid (varelsen kanske levde vid en undervattens-vulkan som sprutade upp mycket guld). Eller hur fossilen klarade den katastrof som splittrade planeten/månen och slungade ut bitar ut i rymden. (Känns som Deception Point)

Istället säger jag, snygg borr och bra sätt att göra en fossil.
Kanske skulle du ha en övergripande bild också?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Kvarnbacka

Om det är äkta så är det förmodligen en vulkansten. Men än så länge vet vi inte om så är fallet, eller om någon spelar Mega ett spratt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.