Författare Ämne: Vad gjorde du för ditt LEGO idag?  (läst 84366 gånger)

Utloggad Unity78

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 5
SV: Vad gjorde du för ditt LEGO idag?
« Svar #465 skrivet: 15 november 2021 kl. 15:27 »
Hittade tråden idag ochjag får berätta vad jag gjorde under helgen.
Förra helgen passade jag på att köpa  lite Lego på MOS under min vistelse i Stockholm.  I lördags var det dags för att sortera och inventera det som jag hade köpt.  Alltid kul att kunna räkna på hur mycket man tjänar på att köpa där.

Eftersom jag var redan igång, bestämde jag mig för att jobba vidare på två GBC modeller som jag började bygga förra året. (Akiyuki's Ball Factory och Fork to Fork.  Listan som man hittar på Planet GBC var inte fullständig så jag har fått sitta och inventera all delar som jag saknar i takt med att jag bygger.  Fick göra en beställning utomlands eftersom det fanns inte ett enda Bricklink säljare i Sverige som hade det som jag saknade.

Fick lemlasta några gamla bygge för att kunna bygga så mycket det gick och nu är det bara att vänta på en leverans från en gedige säljare som har redan postat det som jag beställde igår kväll.  :D

Utloggad darthemil83

• Betalande medlem 2022
  • *
  • No rest for the bricked
  • Antal inlägg: 239
« Svar #466 skrivet: 25 november 2021 kl. 22:46 »
Jag plockade isär detta Modulex torn idag . Det var påtagligt drygt. Köpte det i en butik nära där jag bor i Göteborg. Tyvärr är flera av de vita solblekta. Men övriga i mycket gott skick.

Utloggad Illuwatar

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 2 366
« Svar #467 skrivet: 26 november 2021 kl. 10:54 »
Kanske värt att testa retrobright på de vita bitarna? Verkar fungera bra på gamla gulnade datorer...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se