Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam

De senaste dagarna har jag röjt i legorummet, så nu kan jag komma in! För första kvällen på väldigt länge har jag byggt, nu är hag riktigt taggad för att realisera alla tankar och LDD-skisser.

Emma

Ihoppackat för flytt. Ser redan fram emot att få packa upp det på nya stället. Så mycket att bygga, men det får bli om en vecka eller två.

Lordflintstone

 Efter karantän så är nu dryga 6kg vitt tvättat, sköljt och centifugerat i en sallads slunga.
Det mesta av bakterier Och smuts borde vara borta.

Skall bli intressant att se hur långt man kommer på en rebell hothbase med detta.
Porten lär i alla fall bli större än pytte dörren i 7666.

robinnilsson403

Såg till att alla bitar som är någorlunda sorterade kom in i garderoben. Har tyvärr inte yta till att ha det framme i den nya bostaden. :-(

Och självklart ska det vara omöjligt att länka bilder från mobilen... Inte forumets fel dock.
https://flic.kr/p/B6ndN3
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

ByggareDan

Har sorterat in lite halvrivna set o lite andra lösa bitar som behövde hitta sin plats.

/ByggareDan

TrickBrick

Städat och sorterat bland gamla lådor idag för att göra plats för nytt och för att skapa ordning.
Märkte att mitt samlande nu bokstavligen " slagit i taket ", har snart ingen mer plats att avvara för LEGO.  :o
Funderar på att sälja av lite eller bara öppna massa set och parta ut dem.
Lite roligt när man hittar ett set och tänker. Va har jag tre av denna?

Anders67

Citat från: TrickBrick skrivet 02 december 2015 kl. 19:16
Städat och sorterat bland gamla lådor idag för att göra plats för nytt och för att skapa ordning.
Märkte att mitt samlande nu bokstavligen " slagit i taket ", har snart ingen mer plats att avvara för LEGO.  :o
Funderar på att sälja av lite eller bara öppna massa set och parta ut dem.
Lite roligt när man hittar ett set och tänker. Va har jag tre av denna?
Det är då man ber frun och barnen flytta för att ge mer plats till legot  ::) :o :o ;D

Jimpen

Som nybliven AFOL, tilbaka från the dark age, har jag som ett av de första stegen nu sorterat allt barndoms-Lego.

Fy för fasen Kree-o vad tid det tog. Då har jag ändå inte sådär otroligt mycket. Nu kan det roliga börja...

robin.z

Garderoben i sovrummet är belamrad av olika LEGO-kartonger, vilket i sig är ett lyxproblem men under julhelgen har det byggts både Maersk Triple-E (10241), Mini Cooper (10242) och Arkham Asylum Breakout (10937). Mini Coopern var riktigt rolig att bygga och jag är imponerad över tekniken som använts. Näst på tur är SHIELDS Helicarrier, Sidneys Operahus och Dr Who. Men lyxproblem nr 2... vart ska allt LEGO få plats?  :o Inser att vi behöver flytta till något större ;)
Följ oss gärna på instagram @lifeofbricks :)

Majkel

Började sortera, sortera. Forever sorting...  (någon som har sett en större variant av bioaffischen? Vore kul att ha på väggen). Kan konstatera att det är dumt att hänga på bricklink när man har MASSOR i sorteringshögen...

Peter S

Sorterar, sorterar och sorterar igen. Använder Basebrick och inser att även om man vet VAD man har/borde ha, så måste man kunna hitta det också...

Gideon

Citat från: Majkel skrivet 06 januari 2016 kl. 09:25
Började sortera, sortera. Forever sorting...  (någon som har sett en större variant av bioaffischen? Vore kul att ha på väggen). Kan konstatera att det är dumt att hänga på bricklink när man har MASSOR i sorteringshögen...
Tycker att det värsta är att riva eller parta ut set... BL-beställningar innehåller ju iaf oftast bara bitar man tror sig veta vad man ska ha dem till så de har förhoppningsvis en plats i sorteringssystemet redan?
Men affischen hade varit fin i storformat!

Ontopic så beställde jag precis en figur från BL för att komplettera ett av mina allra första set (). Måste dock fixa en flagga också nån gång...

Perhed

Så här ser min före detta man cave, sedan 7år, ut nu. Oh the memories. Här inne hade jag en bricklink butik med ca:80.000 bitar, gaming-dator, samt en hel del egen Lego-samling. Men 26 februari så ska jag grotta in mig i en verkstad/tvättstuga i källaren på vårt nya hus. Det blir nog ca 4-5 gånger större.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Anders67

Citat från: Perhed skrivet 07 januari 2016 kl. 21:36
Så här ser min före detta man cave, sedan 7år, ut nu. Oh the memories. Här inne hade jag en bricklink butik med ca:80.000 bitar, gaming-dator, samt en hel del egen Lego-samling. Men 26 februari så ska jag grotta in mig i en verkstad/tvättstuga i källaren på vårt nya hus. Det blir nog ca 4-5 gånger större.
Fin bild á la home styling - varför inte en bild på innan "stylingen" - den hade väl mer visat möjligheterna   ;D

Perhed

Citat från: Anders67 skrivet 07 januari 2016 kl. 21:48
Citat från: Perhed skrivet 07 januari 2016 kl. 21:36
Så här ser min före detta man cave, sedan 7år, ut nu. Oh the memories. Här inne hade jag en bricklink butik med ca:80.000 bitar, gaming-dator, samt en hel del egen Lego-samling. Men 26 februari så ska jag grotta in mig i en verkstad/tvättstuga i källaren på vårt nya hus. Det blir nog ca 4-5 gånger större.
Fin bild á la home styling - varför inte en bild på innan "stylingen" - den hade väl mer visat möjligheterna   ;D
Hehe jag har letat förgäves efter en före bild, men jag måste missat ta en  :'( . Jag tror och hoppas att någon släkting har tagit en bild.
Vi funderade dock allvarligt att styla klädkammaren till en man cave inför försäljningen efter den vart renoverad. Men vi fegade ur.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.