Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mini-fordon

Startat av Sirre, 15 februari 2009 kl. 01:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Sirre

Här är mina senaste miniprojekt.

Har hittills alltid byggt saker i minifig-skala, men blev nyligen väldigt inspirerad av alla häftiga MOCs som folk byggt i micro/mini-skala.
Så här är några av mina egna försök till minibygge. :)


CopMike

Hur kunde jag missa dom här så länge, dom är ju sk-tcoola 8)! Bra urval på fordon och storlekar, kommer det flera?

Micke

Sirre

#2
Hehe, kul att någon intresserar sig. ;D

Jag har bitar till att bygga ett antal till, men än så länge har jag saknat inspiration och tid att få ihop nåt.

Nu är det förvisso sommarlov... så det är bra att du påminde mig om projektet!
Får väl ta och experimentera lite nu då. :)


Här är det enda som är nytt sen förut:

1. En lastbil som jag designade och köpte bitarna till en vän som födelsdagspresent. Blev mycket uppskattat. ;)

2. Ett par andra varianter jag skissat på.

Anders Nolberger

Ja de var verkligen fina! Lasbilarna med trailer är ju underbara.

Sirre

Nu har jag äntligen utökat fordonsskaran med ett antal nykomlingar. :)

Det må vara lite tjatigt med att bara bygga såna här, men har man begränsad tillgång så får man tänka i mindre skala. ;)

Jag är dålig på att planera mina byggen i förväg, så alla dessa är spontant byggda utan några egentliga förebilder från verkligheten. Jag hoppas dock de ska vara tillräckligt lika för att vara acceptabla. ;D

Att notera:
1. Som man kan se har jag byggt ett antal varianter av laster till lastbilarna. De ligger bredvid respektive fordon.

2. Motorcyklarna är jättefula. Svårt att bygga i miniskala tycker jag. :( Någon som har nån bra lösning?

3. Grävmaskinen är tyvärr en hastig och slarvig konstruktion, där mitt enda mål var att få den ihopfällbar (en idé som dök upp medan jag byggde de andra bilarna). Jag kanske bygger om den någon dag.

I övrigt: Enjoy! :)

Sirre

Några fler bilder.

Tommy_la

Motorcykel i mikroskala känns ganska omöjligt.

Bilarna och lastbilarna är snygga!
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

AndersI

Tjusigt med en sådan mängd fordon! Och de olika lasterna är toppen. Lite mer färgvariation vore inte helt fel, men det är ju ganska ont om släta bitar i udda färger...

Jag måste erkänna att jag inte hittade några motorcyklar på bilderna - är det lådbilarna som föreställer motorcyklar? ;)

Jag måste nästan sätta mig och försöka bygga mikrofordon igen - den här är den enda jag känner mig nöjd med hittills, och det är väl tveksamt om den håller samma skala som dina:


Sirre

Att ha fordonen i flera olika färger vore underbart, men tyvärr så består min samling mest av röda bitar (än så länge). Jag försökte bygga en buss i grönt (som stadsbussarna här i Uppsala) men bitarna räckte inte till. :(

Haha, det säger nog ganska mycket om hur svårt det är att bygga motorcyklar om de inte ens går att känna igen. :)
De kanske passar bättre som fyrhjulingar? ;)

Ja, gör det! Små fordon är de finaste. Jag gillar utmaningen att bygga små saker med ett begränsat antal bitar. :)
I skala eller ej, snyggt bygge! Jag gillar särskilt larvfötterna. :)
Jag saknar sådana där bitar som du använt till själva armen. Det måste nog införskaffas snarast!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.