Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Utmaning: Den stora guldrushen] TRP-S5

Startat av Cakeman, 14 december 2014 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Cakeman

Kategori: Skepp

Många småskaliga entrepenörer och lycksökare har gett sig av mot asteroiden i ett försök att ta del av dess rikedomar, ibland med så mycket hast att de väl på plats insett att de inte fått med sig all utrustning som de behöver för att bäst ta tillvara möjligheterna som finns.



Här ses ett av Samfundets äldre transportskyttlar av modell TRP-S5 "Dromedaren" (kärleksfullt döpt pga den karaktäristiska puckeln på dorsalsidan av skytteln som normalt sett innehåller trånga sovplatser för två besättningsmän men som kan omkonfigureras beroende på uppdrag), numera i vad som verkar vara civil tjänst, leverera bland annat en borr till förväntansfulla gruvarbetare på asteroidens yta.



Dromedaren har ersatts av modernare skyttlar i de flesta flottförband men tack vare sin robusta konstruktion och gedigna transportkapacitet har många exemplar funnit fortsatt drift inom den småskaliga transportbranchen. Innanmätet är helt konfigurerbart och kan såklart i sin renaste form fungera som enbart ett stort lastutrymme. TRP-S5 designades trots sin ringa storlek för längre tids självständig drift och har generösa förråd av bränsle och livsnödvändigheter. Det enda problemet är generatorns kapacitet som inte alls klarar av många moderna skeppstillbehörs kraftbehov, men för den som kan tänka sig att ge avkall på lite lastutrymme är en uppgradering ingen svår procedur.

EpsilonEta

Snygg. Är det samma modell som du kommer använda i din story?
Tycker jag såg WIP på denna för ett tag sedan.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Cakeman

Citat från: EpsilonEta skrivet 14 december 2014 kl. 23:24
Snygg. Är det samma modell som du kommer använda i din story?

Tack! Jag kanske använder det längre fram, men nu får jag ju bygga ett nytt som min sigfigs skepp eftersom jag redan använt det här :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.