Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild] Även den längsta resan...

Startat av EpsilonEta, 24 september 2014 kl. 23:57

Föregående ämne - Nästa ämne

EpsilonEta

Här kommer nästa kapitel i Liizs historia. (Jag var tvungen att bli klar så jag kan ta bitar till tävlingen)
Alla kapitel och sammanfattning av Liizs historia kan läsas på hennes wikisida

Denna gång är det mindre dialog och ett större bygge som representerar många jobb över flera veckor.

Kapitel2: Även den längsta resan...


-Ha, vad har du på dig?
-Jo, jag tyckte rosa var lite barnsligt så jag målade den svart.
-Grattis, nu blev du löjlig istället. Är ditt namn lika löjligt?
-Mitt namn rör inte dig.
-Inte ditt riktiga namn. Du behöver ett namn som den undre världen känner dig som.
-Jaså, det namnet. Det har jag tänkt på sedan jag var tio. Jag är Tyranosaur.
-Ja, riktigt löjligt så det matchar dina nya look.
-Det är coolt!
-Du kan ju lika gärna kalla dig fossilödla. Och så är det för långt, du behöver något slagkraftigt. Vad sägs om Rex, det blir bra.
-Bara sådär? Jag har filat i flera år på Tyranosaur.
-Har du hört talas om att överarbeta? Dessutom finns det en ganska berömd som kallar sig Tyran.
-Va, hur berömd? Jag har aldrig hört om...
-Du har väll inte ens hört om Reaper.
-Jo, Reaper är ju en legend.

-Precis, en saga. Något man berättar för små barn. Om du är här för att bli som honom kan du lika gärna gå hem nu.
-Jag hörde att det var en hon.
-Och jag hörde att det var en hund. Ingen människa kan ha gjort allt det där. Som bäst är det överdrivna versioner av flera personers bedrifter.

Liiz ger upp.
-Har du hittat något jobb då?
-Vad sägs om att hämta ett paket?
-Ha ha, jättekul.
-Det är ingen fälla den här gången, fast förvänta dig alltid vissa komplikationer.
-Jag vill ha större jobb!
-Tyvärr måste noobs som du börja med små jobb innan ni har några meriter.


Under flera veckor genomför Liiz en del små jobb och här är ett urval.


-SLUTA SKUTA!! Jag kommer med ert förbaskade paket!


Tänk om alla blev så här glada. (Bilden på asken är photoshopad)


-Va! Jag kan inte leverera allt det här. Jag är ingen flyttfirma.


-Ta det lugnt. Om någon skjuter spränger jag paketet i småbitar.


Meta

Efter första kapitlet blev jag upplyst att jag kunde bygga SNOT:ade golv så jag testade fyra varianter.

Här är hela bygget...


och varje rum utan möbler.






Det går att göra en hel del med få bitar. Jag har bara enstaka minifigs för rymd men det har gått bra i alla fall. Här är lite kreativa lösningar med minifigs jag hade liggande.


(Reaper däremot är specialbeställd. Ni kommer se mer om honom/henne/denne senare)




(Ironman har t.o.m. flesh huvud men det syns inte för visiret)




(Team Anakin med specialpoliser)


Det blir lite mer story i nästa kapitel och så kommer en tillbakablick till. (och så ska jag hinna med guldrushen också)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Anders67

Snyggt, gillar samtliga skartp och riktigt bra fotat, kul att få se foton utan minifigurer för "golven" är mycket inspirerande byggda!

Peter S

Mycket snyggt! Och kul med ett multidiorama. Dessutom med interaktion mellan två av rummen.

o0ger

Snyggt, finurligt, genomarbetat, välkomponerat. Berättelsen är spännande och rolig och du använder scenerna tillsammans med text på ett bra sätt. Känns lite dom att läsa en serietidning. Mera!!! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Citat från: Anders67 skrivet 25 september 2014 kl. 06:15
Snyggt, gillar samtliga skartp och riktigt bra fotat, kul att få se foton utan minifigurer för "golven" är mycket inspirerande byggda!
Tack! Golven var grunden till bygget. Skönt att höra att det blev bra.
Trots att det var fyra scener gick det fort att fota. (Inte som vissa robotar som måste byggas om och knappt kan stå upp)

Citat från: Peter S skrivet 25 september 2014 kl. 07:08
Mycket snyggt! Och kul med ett multidiorama. Dessutom med interaktion mellan två av rummen.
Tackar.
Jag har set denna typ av byggen ibland och ville testa själv.

Citat från: o0ger skrivet 25 september 2014 kl. 08:20
Snyggt, finurligt, genomarbetat, välkomponerat. Berättelsen är spännande och rolig och du använder scenerna tillsammans med text på ett bra sätt. Känns lite dom att läsa en serietidning. Mera!!! :)
Tack! Kul att minst en (utöver mig själv) gillar min story.
Mer? :o  Nä, nu får någon annan bygga något. Känns som om jag gjort hälften av Bortom Sol byggena. :) (ok, vi har inte kommit igång riktigt än)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Teabox

Fint. Gillar golvet i rummet med blå rand bäst :)

EpsilonEta

Citat från: Teabox skrivet 25 september 2014 kl. 12:07
Fint. Gillar golvet i rummet med blå rand bäst :)
Tack.
Vet inte hur bra det framgår men det ska föreställa ett område utomhus med stenlagt golv (kanske ett torg) som nu är täckt av grus och smuts (utom där folk går) med lite växter som kommer upp i hörnen (det blåa är nog en del av en logga). Det har också placerats några betongblock för att kunna skydda ingången.

Jag kanske skulle komma på ett namn på staden och på vilken planet den ligger?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

swestar

Citat från: o0ger skrivet 25 september 2014 kl. 08:20
Snyggt, finurligt, genomarbetat, välkomponerat. Berättelsen är spännande och rolig och du använder scenerna tillsammans med text på ett bra sätt. Känns lite dom att läsa en serietidning. Mera!!! :)
+1 :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ByggareDan

Jag stämmer in med tidigare talare, är ju lite serietidningsfeeling över dina små berättelser.
Gillar ju också den fyrdelade rumsdelaren är ju väldig smidig, dessutom välgjord och ser ut att kunna byta ut golven relativt enkelt.

/ByggareDan

Gideon

Snygga golv och utmärkt foto/presentation!

Sollan

Snyggt. Kul att se golven på det sättet.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Citat från: o0ger skrivet 04 november 2014 kl. 21:01
Glöm inte att uppdatera dina poäng också: http://www.swebrick.se/index.php?topic=7061.0
Ja, det var den saken också.

Nu var det klart. (blev en del poäng, får komma ihåg det i framtiden)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.