Forum > Allmänt LEGO

Lego Podcast?

(1/2) > >>

Odidoma:
Hej!

Är det någon som känner till någon bra Lego Pod?

Larry Lars:
Bland de med bara ljud har jag inte lyssnat på någon på jättelänge. Följer massor av podcasts när det gäller film och annan populärkultur, men kring LEGO har jag inte hittat någon som känns riktigt stabil. Ett slag följde jag LML Radio och den var väl helt OK. Särkilt när de körde långa intervjuer med många av världens stora byggare. Vet inte om den finns kvar dock.

Finns väl några videopodcasts och bland dem kan jag rekommendera BrickNerd. Är dock inte intresserad av alla de "you-tubare" som mest sprider rykten och ogrundade spekulationer.

Odidoma:
Det var den jag hittade också, den är fortfarande aktiv, ska lyssna några avsnitt så får jag se. Ska även kolla in länken du postade, tack!

Larry Lars:

--- Citat från: Odidoma skrivet 10 september 2014 kl. 21:10 ---Ska även kolla in länken du postade, tack!

--- Slut citat ---

Jag rekommenderar även att du följer bloggen hos BrickNerd.
Under video-sectionen finns nu även flera byggen av set i realtid. Det kan bli långtråkigt, så se till att börja med avsnitten med nyheter, recensioner och visning av olika MOCs.

Tektor:
Podcaster är ju färskvara, och eftersom jag funderar på att leta upp en Lego-podd till spellistan väcker jag tråden.
Är det någon som har något aktuellt tips?

Har någon lyssnat på All Sorted?
Den startade 2015, verkar ta upp aktuella ämnen, och är åtminstone fortfarade vid liv. Jag har inte själv lyssnat än, men tänkte kolla här om någon tycker den är hörvärd.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion