Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Claude76

Citat från: stej123 skrivet 01 augusti 2018 kl. 12:14

Moulinsart var också rätt stort, men det här kommer nog bli större, bitmässigt.


Ja, för du ska väl ha med hela månen i samma skala också antar jag ;D

Skämt å sido. Helt fantastiska byggen! Får hjärtat att bli alldeles varmt i en gammal seriefanatiker som mig själv.
/Claude
Lego is my drug of choice

DanielEss

Citat från: stej123 skrivet 23 juli 2018 kl. 16:49
I väntan på röda och vita bitar så har jag inrett ett våningsplan. Det är köket/sovsalen.




Fantastiskt! Luckan! Stegen! Vinkeln på madrasserna! (Om det bara gingo att göra de mönstrade kanterna på de sistnämnda... Gjorde ett starkt intryck på mig som sjuåring.)

stej123

Experimenterar med design på benen till månraketen. Tror jag hittat ett sätt som funkar.

stej123

Sådär. Efter att ha tömt Sverige och halva Europa på röda 2xN plates så har jag äntligen kunna testa min idé lite utförligare.



Nu har jag inte ens stabiliserat i närheten av så mycket som jag kommer göra. Men benen orkar redan bära rätt stor tyngd.

Joacim


Emma

Blir hur coolt som helst. Du behöver ett litet podium att ställa skeppet på sen, så det bara kommer upp en liten bit från golvet. Ett sånt där bygge gör sig inte så bra på vanlig bordshöjd.

stej123

Jahapp. Då var det dags att damma av detta projekt igen efter att det stått still sen i höstas. Pratade lite med Godtfred om detta bygge, bl.a. om att det är rätt kul att vi försökt efterlikna precis samma farkost, och ställts inför precis samma problem men löst/försökt lösa dom (i mitt fall) på helt olika sätt.




Bygget är långt ifrån klart, men jag hoppas ha det klart senast till Hässleholm (hur jag nu ska få med mig den dit...)

Godtfred

Ja, finns nog ingen del som vi vänt åt samma håll. Få se hur du löser kropparna kring fötterna... Vi får väl köra en duell i Hässleholm!

Emma


stej123

Senaste tillskottet kommer från det sämsta albumet.


Emma

Wedgeplaten i dark tan gör mycket för formen på taket! Snyggt!

byStfn


stej123

Försökte ta lite bättre bilder. Gick sådär...

Milou har fått lite sällskap iaf.




Clarmo


BeardedNerd

Tjusigt! Jag var förbi i Bureå och kikade på de tidigare skapelserna. Ser fram emot ett återbesök den dagen du har ställt dit raketen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.