Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Snyggt som vanligt :)

218 supporters på projektet nu!

Sockerbit


stej123

Citat från: dalle skrivet 24 april 2016 kl. 21:04
Citat från: Pehr skrivet 24 april 2016 kl. 20:59
görsnyggt!  :D
Men ser inte Tintin lite väl glad ut?
Jag har inte koll på vilka ansiktsuttryck som finns, men kanske något mer förbryllat skulle passa?

Riktigt snyggt. :)
Visst ser han lite väl glad ut och i Faraos cigarret bär han en gul stjorta. Det gör sig inte så bra på en gul minifig. ;)

Skulle helst vilja använda fleshies, men urvalet är för dåligt där än :/ Angående ansiktsuttryck så har jag kört på samma genomgående (det brukar vara en kul grej att påpeka på utställningar också, att Tintin inte verkar ha förstått situationens allvar i vissa scener)

SvanteOlof

Jag tyckte mumiescenen var så fruktansvärt obehaglig när jag fick den läst för mig som liten. Så hemsk så hemsk.
ordvits: studsmatta = 4186

stej123

Gideon tog lite nya foton på ett av mina Tintin-byggen. Blev riktigt bra!






dalle

Citat från: stej123 skrivet 21 mars 2017 kl. 22:04
Gideon tog lite nya foton på ett av mina Tintin-byggen. Blev riktigt bra!







Visst blev det bra bilder. Grattis till omnämnandet på TBB!

BeO

Jag har kollat igenom hela tråden nu och det är imponerande att se dels din produktionstakt, men även hur du får till alla detaljer. Otroligt vackra byggen :)

Gideon

Grattis till ett välförtjänt omnämnande! Detta bygge (och förlagan) har en så läcker upptäckarkänsla :)

(Ska jag sluta gräma mig nu över att jag inte försökte placera blixtarna annorlunda så man hade sluppit de dubbla reflektionerna av paraplyerna...? :P

stej123

Citat från: Gideon skrivet 28 mars 2017 kl. 14:41
Grattis till ett välförtjänt omnämnande! Detta bygge (och förlagan) har en så läcker upptäckarkänsla :)

(Ska jag sluta gräma mig nu över att jag inte försökte placera blixtarna annorlunda så man hade sluppit de dubbla reflektionerna av paraplyerna...? :P )

Det verkar vara i princip omöjligt att hamna på TBB utan riktigt bra bilder, så jag tycker du kan sluta gräma dig :)

Odidoma

Grattis till TBB och grattis till bra bilder Gideon!

stej123

Dags att beställa lite curved slopes i vitt och rött!



Någon som vet vilket album, och vad planet heter?

Magnus den store

Våckert!

Album: Plan 714 till Sydney
Plan: Carreidas 160
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Snyggt att få till de rundade formerna.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

jalex

Snyggt byggt och riktigt kul projekt. Det finns ju massor av intressanta saker i Tintin som kan byggas i LEGO när man tänker efter.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

fillishave

Älskar det här projektet! Tintin är ju en gammal favorit och du har fått till det riktigt bra. Backat på Ideas också såklart!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.