Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Perfekt! Snälla, kan du inte få dit Tintin vid rodret och en fastklamrande Milou på vingen, då skulle den bli awesome!

stej123

Citat från: Godtfred skrivet 12 augusti 2015 kl. 21:53
Perfekt! Snälla, kan du inte få dit Tintin vid rodret och en fastklamrande Milou på vingen, då skulle den bli awesome!

Det var inte den scenen jag hade i tanke i första hand, men man kan ju bygga flera olika scener :)

stej123

Byggde en liten mystisk stjärna



Mamman79

Riktigt roligt att se dina byggen Stefan. Enhörningen var imponerande att se irl när vi var och hälsade på hemma hos dig  :)

stej123

Citat från: Mamman79 skrivet 16 augusti 2015 kl. 22:30
Riktigt roligt att se dina byggen Stefan. Enhörningen var imponerande att se irl när vi var och hälsade på hemma hos dig  :)

Tackar! :) Kul att du också hittat hit :D

stej123

Saknar lite bitar för att bygga den IRL, någon som vet vilket album det är?

ByggareDan

Checker-rutorna o att du döpt bilden till America ger ju tipset att det borde vara Tintin i Amerika.
Finfint ihopbyggd bil, mystiska stjärnan och dina andra små Tintin byggen är ju också fina.

/ByggareDan

stej123

Citat från: ByggareDan skrivet 19 augusti 2015 kl. 20:12
Checker-rutorna o att du döpt bilden till America ger ju tipset att det borde vara Tintin i Amerika.
Finfint ihopbyggd bil, mystiska stjärnan och dina andra små Tintin byggen är ju också fina.

/ByggareDan

Haha... ja filnamnet var kanske en liten ledtråd  ;D

andreaseldh

Mycket läckert! Fem pluppar bred kaross, då får minifigurerna plats för armarna. Vet du om takhöjden räcker? Har inte originalet till hands, varför plattbyggda bakrutor, persienner? Kanske inte blir samma effekt med plast, 2877 istället?

Muede

Tjusigt! Du öser ju ut små tintinbyggen!  :)
/ Muede

stej123

Citat från: andreaseldh skrivet 19 augusti 2015 kl. 21:17
Mycket läckert! Fem pluppar bred kaross, då får minifigurerna plats för armarna. Vet du om takhöjden räcker? Har inte originalet till hands, varför plattbyggda bakrutor, persienner? Kanske inte blir samma effekt med plast, 2877 istället?

Yes, persienner, se referensbild:



Jag kommer bygga bilen lite högre än min ldd-version, dels för att det stämmer bättre med förlagan men också för att rymma figsen :)


Citat från: Muede skrivet 19 augusti 2015 kl. 21:17
Tjusigt! Du öser ju ut små tintinbyggen!  :)

Dom är rätt tacksamma med många små igenkännbara byggen så det går rätt fort när jag väl tar mig tid :)

Ashman

Underbara byggen! Jag samlar lite på Tintin-prylar, eller gjorde förr iaf. Har en liten monter med bilar och scener :) Amerika-bilen är en av de finaste tycker jag.

Flera av omslagsscenerna har hög igenkänningsfaktor.

stej123

Citat från: Ashman skrivet 19 augusti 2015 kl. 23:41
Underbara byggen! Jag samlar lite på Tintin-prylar, eller gjorde förr iaf. Har en liten monter med bilar och scener :) Amerika-bilen är en av de finaste tycker jag.

Flera av omslagsscenerna har hög igenkänningsfaktor.

Har du alla bilarna? :) Hans som har Legobutiken i Skellefteå har nästan alla samlarbilarna och nu står mina tintinbyggen ute på ett café han driver under sommaren, bredvid montern med bilarna :D

Nu har jag fått lite bitar jag behövde:


o0ger

Jag gillar verkligen bilen. Snygga stänkskärmar, och det rutiga mönstret är verkligen bra. Jag tycker dock att du borde försöka få till lite bättre struktur i de grå igenskärmade fönstren.

Tex så här:



Eller varför inte använda 2877?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eigenbrötler

hur vore det om du byggde något fult, så jag kunde skratta och känna mig bättre än dig?  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.