Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 september 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

BeO

Ett trevligt bygge, men nu tar det mest en massa plats jag inte har. Kanske kan man hitta några spännande hemligheter under slottet...


Nybohov Creation Ltd.

Denna har nyligen gått i graven (utom juice-baren):

Expanded Detective's Office by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Skafte

Idag var det dags att börja vintrifiera Västerhejde kyrka till julskyltningen, så för att få loss vita plattor rev jag mina åtta 16x16-moduler till Vasaloppet som stått i en låda sedan Borlänge.

AndersI

Ett bygge efter verklig förlaga som jag egentligen är ganska nöjd med, men det blev alldeles för stort för att kunna gå vidare med resten av byggnaderna som hör dit.

Börjar om i halv linjärskala (1/4 yta, 1/8 volym) för att se om jag kommer längre...

Emma

Citat från: AndersI skrivet 05 januari 2020 kl. 14:48
Ett bygge efter verklig förlaga som jag egentligen är ganska nöjd med, men det blev alldeles för stort för att kunna gå vidare med resten av byggnaderna som hör dit.

Börjar om i halv linjärskala (1/4 yta, 1/8 volym) för att se om jag kommer längre...

Juste lutning!

AndersI

#215
Citat från: Emma skrivet 07 januari 2020 kl. 10:50
Juste lutning!

Verkligheten är knepigare (grunden är rak mot marken, marken lutar, taket lutar mer) - lätt överdrivet på Google Streetview, men det är en mycket märkbar vinkel mellan planket och huset (planket är vågrätt).

BrickMe

Citat från: AndersI skrivet 07 januari 2020 kl. 11:56
Citat från: Emma skrivet 07 januari 2020 kl. 10:50
Juste lutning!

Verkligheten är knepigare (grunden är rak mot marken, marken lutar, taket lutar mer) - lätt överdrivet på Google Streetview, men det är en mycket märkbar vinkel mellan planket och huset (planket är vågrätt).

Tur att man inte fortsatte med fler hus (åt vänster) i samma lutning.....

Misa

Ger upp på ett bygge som bara gett mig huvudbry. Känns skönt att äntligen tagit beslutet att ta i sär bygget.

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Emma

Citat från: Misa skrivet 07 januari 2020 kl. 20:10
Ger upp på ett bygge som bara gett mig huvudbry. Känns skönt att äntligen tagit beslutet att ta i sär bygget.

Det såg coolt ut!

o0ger

Citat från: Misa skrivet 07 januari 2020 kl. 20:10
Ger upp på ett bygge som bara gett mig huvudbry. Känns skönt att äntligen tagit beslutet att ta i sär bygget.
Go Misa! Mot nya mål!  :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Misa

Citat från: Emma skrivet 09 januari 2020 kl. 10:43
Citat från: Misa skrivet 07 januari 2020 kl. 20:10
Ger upp på ett bygge som bara gett mig huvudbry. Känns skönt att äntligen tagit beslutet att ta i sär bygget.

Det såg coolt ut!

Tack Emma! Efter att bygget stått orört i över 1år och bara gett mig negativ energi. Innan byggde jag om taket säkert ett 50tal ggr, utan att få det som jag ville. Kände jag att nu är det dags att det får omvandlas till ngt annat.

Misa

Citat från: o0ger skrivet 09 januari 2020 kl. 13:37
Citat från: Misa skrivet 07 januari 2020 kl. 20:10
Ger upp på ett bygge som bara gett mig huvudbry. Känns skönt att äntligen tagit beslutet att ta i sär bygget.
Go Misa! Mot nya mål!  :)

Tack för pepp o0ger 😊

BeO

Idag åker in på bildemonteringen.

janhansson

Idag har jag demonterat ett gäng borg- och piratset som av någon anledning anlände ihopmonterade (bricklink-köp från slutet av förra året)

Borg
, ,

Pirat
,, , ,

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.