Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 september 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Raserade mitt SHIP till slut, nästa är i planeringsstadiet.

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Kwagge

Idag åkte de sista rälsen som jag hade på BP som byggdes till Uppsala eventet 2014!

Nu placeras de på moduverse plattor till projektet "utbyggnad av Tåglandskapet 2019"

Kwagge

Mitt Grand Emporium har varit uppbyggt sedan 2010, senaste två/tre åren utan de mörkgröna fönstren  ;) . Eftersom jag har beslutat mig att sälja av de tidiga CC husen o ta bitarna från de nyaste husen så fortsatte jag rivningen av Grand Emporium för att använda lite delar till mina nya moc projekt...

ingels

#183
River rälsbussen i för att klämma in motor, IR mottagare I vagn #1 och batteriet i mellanvagnen

Går framåt, klar med första vagnen (med hjälp av frame by frame tittning av
som har den bästa lösningen av det jag skådat på Youtube)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Lordflintstone

Rev och tjofsade ner min endor display i en flyttkarong.
Hoppas kunna gjöra om göra rätt under nästa sekel.
Har bitar för en kraftigt förbättrad variant.
Med mer detaljer och bättre byggda träd, landningsplatta och komunikationstorn.

Emma

Citat från: Emma skrivet 23 januari 2018 kl. 18:22

SL274790 by emma farm, on Flickr

Nu fick detta stryka på foten. Flera elever som undrat vart legot tagit vägen. Och både elever, kunder och kollegor undrar vad jag ska bygga nu. Den frågan är så svår att svara på. Jag har ju flera projekt igång. Men ska jag svara så vill jag förklara mer ingående. Svårt att bara säga "Harry Potter" eller "ett marslandskap". Jag vill liksom att den som frågar ska förstå hur fantastiskt nästa bygge kommer bli. Men egentligen är det ju helt onödigt. Att jag ens inbillar mig att någon som frågar faktiskt är intresserad av svaret..

Mycket att tila av. Blä. Men bra att det finns gott om mörkröda 1x1 tiles. Jag har slut i min låda.

Magnus den store

Citat från: Emma skrivet 16 oktober 2018 kl. 23:39
Mycket att tila av. Blä.
Skamlös reklam, men det är ett typexempel på när jag använder min Quad Separator.


The Quad Separator
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

Citat från: Magnus den store skrivet 17 oktober 2018 kl. 00:31
Citat från: Emma skrivet 16 oktober 2018 kl. 23:39
Mycket att tila av. Blä.
Skamlös reklam, men det är ett typexempel på när jag använder min Quad Separator.


The Quad Separator

Tack för tipset! Ska prova.

Nybohov Creation Ltd.

När Klarakvarteren moderniserades i samband med Norrmalmsregleringen under 1950-talet och framåt gapades det om rivningshysteri, men det är ingenting mot det som pågått på Nybohovsbacken 97 den senaste veckan.

Följande verk har nu gått i graven (och en del annat som inte ens fått vara med på bild:


Moving in to Green House

House of Dreams

Octagon Quarters

Micropolis Space Tower

Micropolis Bus Station

Folkrace track

Science lab
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Clarmo

Efter ha legat nerpackad sedan i somras så satte jag ihop denna igen till utställningen i Norrköping i lördags. Bestämde mig direkt då för att riva den efter utställningen. Så det arbetet påbörjades igår.


o0ger

Citat från: Clarmo skrivet 19 november 2018 kl. 12:28
Efter ha legat nerpackad sedan i somras så satte jag ihop denna igen till utställningen i Norrköping i lördags. Bestämde mig direkt då för att riva den efter utställningen. Så det arbetet påbörjades igår.


Många bra bitar där som förtjänar ett bättre öde än att vara nerpackade! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Clarmo

Citat från: o0ger skrivet 19 november 2018 kl. 12:35
Citat från: Clarmo skrivet 19 november 2018 kl. 12:28
Efter ha legat nerpackad sedan i somras så satte jag ihop denna igen till utställningen i Norrköping i lördags. Bestämde mig direkt då för att riva den efter utställningen. Så det arbetet påbörjades igår.

Många bra bitar där som förtjänar ett bättre öde än att vara nerpackade! :)

Lite så tänkte jag med  :D

AndersI

Har börjat riva Trädgårdsgatan, Strängnäs. Nån som vill gissa det totala antalet bitar  (jag räknar alltefter jag river)?

Skafte


Anders67


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.