Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 september 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: humlan skrivet 26 september 2014 kl. 13:39
Vet inte om jag klarar av att riva ett modulärhus...... Även om jag säkerligen skulle kunna använda många bitar därifrån till mitt tävlingsbygge.

Kom igen nu, LEGO är till för att byggas med, inte stå och samla damm och UV-ljus.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BeardedNerd

Jaså minsann, inte bara jag som slår på stort... Town Hall och Family House har gått till den stora bithögen i himlen för att återfödas i ny, bättre form :D

humlan

Idag (inatt) rev jag min Mech och en .

Har spelat Wasteland 2 och på laddskärmen när man startar står det en mech-skorpion.... Och har redan 6 ben :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Ashman

Citat från: Eigenbrötler skrivet 07 september 2014 kl. 12:44

ojoj, näe det har jag inte råd med, det bygget skulle ju bli en meter långt, jag satsar på att bygga gergers kran :)
Har du börjat bygga på kranen? Isåfall skulle det vara kul att höra hur det går :)

Studley Heinsbergen

Citat från: o0ger skrivet 26 september 2014 kl. 13:40
Kom igen nu, LEGO är till för att byggas med, inte stå och samla damm och UV-ljus.

Jopp - nu ligger det mesta i ruiner, och mina lådor börjar bli bräddfulla. Mycket tillfredsställande känsla. :)

humlan

Ska riva utkastet till mitt tävlingshus, för att påbörja byggandet "på riktigt" :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Larry Lars

Tycker den här tråden är rolig, men förstår också om någon tycker den är märklig och förtjänar det svala intresset.
Jag har kommit på att tråden kan få mej ytterligare motiverad att riva halvbyggda grejer som på så sätt får en tanke och en liten ceremoni  innan det är slut för gott. :)

Idag rev jag isär det som en gång var på väg att bli min egen variant av Millenium Falcon för minifigs. Arbetet avstannade för länge sedan när den stora UCS släpptes. Jag hade helt missat att den var på gång och några av mina idéer var alldeles för nära det LEGO själva gjort för att det skulle vara roligt att fortsätta. Såg just att samma låda även innehöll försök till snyggare vingar till en X-wing. Riv, riv, riv...!!!
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Illuwatar

Två halvfärdiga modulhus plockades ned för att få loss en hel del Dark Tan. De bitarna lär behövas till en viss CB istället...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Silence101

Behöver plats i grabbens rum så idag revs Fire Station från 1981.
På tur står Knight's Castle från 1984.
Inventerat dom och stoppar dom i separata lådor/påsar.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tunguska

Raserade mitt bidrag till "Staden vi byggde"-tävlingen.

Tog emot en smula, men då mitt klossbestånd är inte är så digert, tvingas jag allt som oftast att göra uppoffringar till förmån för nybyggnationer.

Sen är ju LEGO trots allt gjort för att byggas och byggas om i all oändlighet. :)
Mina LEGO-byggen på flickr.

Larry Lars

Varför sparar man på vissa i hopbyggda officiella byggen egentligen?

Rev isär en . Tätt följt av en och en . Nu får bitarna gå till roliga MOCs istället.

Jag har för övrigt bestämt mej för att slakta hela min samling med "Star-Wars-mini-krafs". Blir jag någon gång nostalgisk och vill begrunda vilka set som släpptes får jag kolla upp dem på nätet. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

ByggareDan

#41
Själv rev jag mitt Mallis-semesterkomplex (micropolisbygge) efter att det varit med om en rejäl jordbävning (tappade det i golvet).

/ByggareDan

o0ger

Nu river jag mitt Imperial Hotel. Jag behöver tan.


Imperial Hotel by O0ger, on Flickr

Joe´s Garage ryker nu också.


Joe´s Garage by O0ger, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shutter

Rev en våning som aldrig blev färdig till miljonprojektet...

Nextuz

River en Yoda UCS för att parta ut o sälja...

Ehhh...nej... De ska bli julklapp till en tioårig tjej :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.