Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad rev du för Lego idag ?

Startat av mechamike, 03 september 2014 kl. 13:08

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 05 september 2014 kl. 20:05
Efter att ha konstaterat att jag inte vill ha den nya "Slave I" slog jag så slag i saken och rev den tidigare,

Tänker du bygga en egen UCS Slave I eller? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Citat från: o0ger skrivet 06 september 2014 kl. 10:02
Tänker du bygga en egen UCS Slave I eller? ;)

Det vore en möjlighet. Stora officiella set brukar dock snarare få mej att överge planer på egna MOCs. En av rishögarna som står på kö för att rivas är en "Millennium Falcon" WIP som jag avbröt helt när jag fick veta om den UCS som då skulle släppas.

Idag rev jag ytterligare en tävlings-MOC. Min "Killer Croc Mech"


Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

minus

I går och i dag monterades ner och sorterades, fast bitarna fick knappt vila innan en traktor byggdes upp

Odidoma

Citat från: Larry Lars skrivet 06 september 2014 kl. 12:10
Citat från: o0ger skrivet 06 september 2014 kl. 10:02
Tänker du bygga en egen UCS Slave I eller? ;)

Det vore en möjlighet. Stora officiella set brukar dock snarare få mej att överge planer på egna MOCs. En av rishögarna som står på kö för att rivas är en "Millennium Falcon" WIP som jag avbröt helt när jag fick veta om den UCS som då skulle släppas.

Idag rev jag ytterligare en tävlings-MOC. Min "Killer Croc Mech"


Jag gillar den här, tråkigt att du river den men samtidigt ser jag fram emot vad du bygger av de nyligen frigjorda bitarna!

Eigenbrötler

Citat från: Nextuz skrivet 05 september 2014 kl. 00:10
Citat från: Eigenbrötler skrivet 03 september 2014 kl. 19:17
den ska bli delar till en större och bättre.

*Unimoghjul* *Unimoghjul* *Unimoghjul* *Unimoghjul*... Eller? :D


ojoj, näe det har jag inte råd med, det bygget skulle ju bli en meter långt, jag satsar på att bygga gergers kran :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Larry Lars

Idag plockade jag isär en X-wing Fighter. Har jag alls kvar ihopbyggda officiella modeller så är det Star Wars, men eftersom denna gjorts så många gånger utan att någonsin bli riktigt bra så kan jag vara utan den.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

lingonfil

Citat från: Larry Lars skrivet 21 september 2014 kl. 17:27
Idag plockade jag isär en X-wing Fighter. Har jag alls kvar ihopbyggda officiella modeller så är det Star Wars, men eftersom denna gjorts så många gånger utan att någonsin bli riktigt bra så kan jag vara utan den.

Håller med. Den tar upp mycket plats i bokhyllan. Är inte särskilt snygg och för stor för att swoscha. Men jag tror jag låter min vara kvar till jag byggt en ersättare. Men kan ju inte vara utan en X-wing!

andreaseldh

Jag tycker den första versionen från 1999 är den snyggaste, blev att jag köpte en för 45 Euro på Bricklink,

lingonfil

Citat från: andreaseldh skrivet 21 september 2014 kl. 23:48
Jag tycker den första versionen från 1999 är den snyggaste, blev att jag köpte en för 45 Euro på Bricklink,

Den är lite mindre, vilket gör den mycket mer swoschbar. Men jag kan inte riktigt släppa att den är grå. En X-wing är vit (även om den är rejält smutsig...)

ser betydligt snyggare ut än . Ska nog sikta på att skaffa en sådan. Det har ju släppts ett antal x-wings genom åren. Undrar om inte det är den modell som utkommit flest gånger.


andreaseldh

Det jag gillar med är att man med enkla medel får stor igenkänning. Bara raka slopes och hörn-slopes. Tycker fronten på alla senare modeller ( m.fl.) ser ut som en viss del av den manliga anatomin. Huruvida detta är med originaltroget bryr jag mig inte om, jag värdesätter igännkänning som Lego högre än igänkänning som Star Wars. Eller så är jag bara extra nostalgisk? Jag föredrar även Londonbussen framför Harry Potters Knight Bus eller .

ByggareDan

Har precis rivit friendsskolan för att komma åt lite bra att ha delar, resten ska sorteras in när lusten faller på.

/ByggareDan

Studley Heinsbergen

Samlar mod för att riva mina stora grejer; , , och för att gå loss på stadsmiljötävlingen. Men det bär emot! (Pepp emottages tacksamt.)

o0ger

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 26 september 2014 kl. 13:06
Samlar mod för att riva mina stora grejer; , , och för att gå loss på stadsmiljötävlingen. Men det bär emot! (Pepp emottages tacksamt.)

Jag rev både min , och för att bygga mitt bidrag till tävlingen. Det är bara att köra på. Det går alltid bygga upp dem igen sen, och det är ju det som är roligast, eller hur?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 26 september 2014 kl. 13:06
Samlar mod för att riva mina stora grejer; , , och för att gå loss på stadsmiljötävlingen. Men det bär emot! (Pepp emottages tacksamt.)
Pepp, pepp! Är det inte byggandet som är det roligaste ändå? Och du kommer att ha alla bitar kvar! Själv har jag väntat med att bygga Haunted House sedan inköpet för ett halvår sedan och tänkt mig göra det till Halloween. Nu verkar det som om jag måste öppna kartongen och sprätta påsarna innan dess för att få fram bitar till husbyggetävlingen.

Eller ska jag bygga Haunted House först och riva det direkt? Tror inte det...

humlan

Vet inte om jag klarar av att riva ett modulärhus...... Även om jag säkerligen skulle kunna använda många bitar därifrån till mitt tävlingsbygge.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.