Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Utmaning] Stående utmaning: Sigfig

Startat av Myko, 27 maj 2014 kl. 13:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko



Stående utmaning - sigfig

Välkommen till Swebricks Rymdepos! Din första utmaning är att välja fraktion och bygga den minifigur som representerar din spelkaraktär! Den här utmaningen är obligatorisk att utföra för att få vara med i spelet.

Välj tillhörighet

Samfundet
Samfundet är en sammanslutning av de mest centrala planeterna som enats under ett gemensamt styre. Industri, forskning och en stark militär är Samfundets stöttepelare. Då Samfundet har enorma fabriker och massproducerar sina skepp så passar fraktionen dig som vill bygga inom en enhetlig design.

De fria kolonierna
Individer som står utanför Samfundet sägs tillhöra De fria kolonierna, vilket kan innebära lite vad som helst. Legosoldat, bonde på en främmande planet eller rymdpirat, du väljer själv! Vill du bygga med vilka färger du vill eller skapa ditt egna samhälle så är De fria kolonierna fraktionen för dig!

Bakgrund
Berätta om din karaktärs bakgrund, personlighet och sysselsättning. Du får berätta och hitta på hur mycket du vill om din karaktär, exempelvis ålder, födelseplats, civilstatus, yrke och utbildning. Det enda som krävs för att klara utmaningen är ditt namn!

Belöning
- 10 poäng till din fraktion
- 10 poäng till din karaktär

Regler och begränsningar
- Presentera din minifig med bild och text i din fraktions tråd: Samfundet eller De fria kolonierna
- Enbart figur eller vigg, max 12x12 studs.
- Endast din minifig, besättning och/eller familj sparar vi till senare.
- Endast människor, utomjordiska fraktioner och arter är ännu inte upptäckta.
- Alla hudfärger tillåtna.
- Max 3 bilder, max bredd 750 pixlar
- Ange BrickLink-nummer för de delar du använt, så att andra byggare har möjlighet att låta din figur gästspela.
- En stående utmaning har inget slutdatum, och går att utföra när som helst under spelets gång.

Lycka till!

lingonfil

Fråga:

Jag funderar på att bygga upp min historia kring 3 st karaktärer. Är det klokt att regga dessa som tre separata sigfigs, eller bör jag försöka hålla mig till en huvudkaraktär och sedan "vänta till senare" för att introducera de andra?

mechamike

Jag skulle säga börja med en (som du har som "poängsamlare" och introducera de andra senare som side kicks..  blir nog rörigt annars. Poängen kommer vara knutna till dig och EN karaktär. . Sen får vi fundera på hur vi gör när man vill växla karaktär eller allians..
?

Brickart

jag har en fråga, jag har ännu inte postat en sigfig. Och undrar om man får hitta på en planet som ens sigfig kommer ifrån eller om man måste välja en planet som redan finns?

EpsilonEta

Citat från: Brickart skrivet 29 juli 2014 kl. 12:11
jag har en fråga, jag har ännu inte postat en sigfig. Och undrar om man får hitta på en planet som ens sigfig kommer ifrån eller om man måste välja en planet som redan finns?
Jag svarade i stjärnkartetråden istället eftersom svaret innehåller lite allmänna tips för samfundet-spelare.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=7065.msg129530#msg129530
Där finns också mycket info om hur man "gör" en planet.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.